וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם עיסוי סינוסים באמת יכול להקל על כאבים ולרפא צינון? מומחים בדקו

28.11.2022 / 23:57

רופאת אף אוזן גרון, ד"ר מדליין שברג, ממליצה על עיסוי הסינוסים כשהאף סתום ומלא נוזלים - אך האם העיסוי באמת מנקז אותם או שזה אפקט פלצבו?

רופא מדגים שיטה לעיסוי שתשחרר את הסינוסים ותקל על הכאב/Dr. Kyle Naylor

הגענו לעונת המחלות, הצינון והסינוסים הסתומים. טרנד חדש בטיקטוק שואף לסייע לכל בעלי האף הסתום כרגע לנקז את הסינוסים שלהם ולהשיג הקלה מסוימת מהגודש באף באמצעות עיסוי סינוסים ביתי. ב-TODAY שוחחו עם שלושה מומחי אף אוזן גרון על היתרונות והחסרונות של עיסוי סינוסים ועל דרכים לניקוז הסינוסים בעונת האף הסתום - וניסו לענות על השאלה המכרעת - האם זה באמת עובד?

לפי ד"ר מדליין שברג, רופאה בכירה במחלקה לאף אף אוזן גרון במרכז הרפוןאי מאונט סיני בניו יורק, סינוסים סתומים הם תוצאה של נפיחות של חללי הסינוס עד לנקודה שבה הם אינם מסוגלים לנקז ריר. "אם אתה חוטף אלרגיות, זה גורם לדלקת... וירוס, הצטננות, כל זיהום שהוא בדרכי הנשימה העליונות עלולים לגרום לדלקת", אמרה שברג ל-TODAY. "כשמתחילה הנפיחות... זה הזמן שבו הסינוסים מתמלאים בנוזל ומתחילים להרגיש את הכובד והלחץ בראש".

"ישנם שמונה חללי סינוס שיכולים להיסתם משני צידי הראש שלכם", אמר ל-TODAY ד"ר פיטר מאנס, פרופסור חבר לכירורגיה במחלקת אף אוזן גרון בבית הספר לרפואה של ייל. "יש אנשים שסובלים מסינוסיטיס כרונית, שהיא נפיחות או דלקת כרונית בסינוסים", הסביר מאנס.

אישה עם סינוסים סתומים. Dragana Gordic, ShutterStock
איך מתמודדים עם סינוסים סתומים?/ShutterStock, Dragana Gordic

כיצד עושים עיסוי סינוסים?

עיסוי סינוסים נועד להקל על הכאב ולסייע בניקוז הנוזלים מהסינוסים. תוכלו לבצע זאת בעצמכם או בסיוע של אדם אחר, הסביר המעסה המורשה ג'יימס מור.

מור סיפר שהדרך המועדפת עליו לבצע עיסוי סינוס היא לתפוס את האף ביד אחת ולדחוף אותו הצידה, ולאחר מכן להשתמש באגודל השני כדי לללחוץ מתחת לעצם הלחי, למעלה ובחזרה כדי לדחוס את השריר ולהגביר את זרימת הדם 'בשניות'. עיסוי סינוסים יכול להתבצע גם על ידי מטפלים מורשים, הוסיף מור.

סרטון טיקטוק שפורסם לאחרונה מאת משפיענית הבריאות קייטי שארפ מספק אסטרטגיה נוספת, הכוללת עיסוי משני צידי האף, מתחת לעצמות הלחיים, המצח, משני צידי האוזן והחלק האחורי של הצוואר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

רופא מדגים שיטה לעיסוי שתשחרר את הסינוסים ותקל על הכאב:

קייטי שארפ משתפת את הטיפים שלה:

אז (והאם) זה עובד?

ד"ר שברג אמרה שהיא לא מאמינה שעיסויי סינוסים לא עובדים לגמרי - אך מאחר שיש עצם בין הפנים לסינוסים, היא לא בטוחה כיצד העיסוי באמת מצליח לנקז את הסינוסים. "אני חושבת שיש אפקט פלצבו של בערך 30%. אם אני אגיד לך 'זה הולך לנקז את הסינוסים שלך', ב-30% מהמקרים זה יעבוד רק בגלל שהמוח שלך ירצה בכך", אמרה.

ד"ר מאנס הוסיף שגם הוא אינו בטוח שהעיסויים אכן מנקזים את הסינוסים בגלל העצם, אך הוא מאמין שעיסוי בסינוסים יכול לספק הקלה מסוימת. "אני משווה את זה למצב שאנשים סובלים מכאבי ראש, מיגרנה או כאבים בפרצוף. הרבה פעמים מה שאנחנו עושים זה לשפשף את הפנים שלנו וכך מפעילים לחץ שיוצר מעין הסחת דעת מהלחץ שמתרחש במקומות אחרים", אמר. "אני לא רוצה לומר שעיסויי סינוסים לא עובדים כי הם עשויים לספק הקלה סימפטומטית, אבל אין זה סביר שהם באמת הולכים לנקז נוזלים".

מור אמר שהוא ראה את הלקוחות שלו מגיבים היטב לעיסויי סינוסים, במיוחד אלה עם אלרגיות עונתיות ואסטמה - והוא גם ממליץ לעשות עיסויים במקומות אחרים בפנים - כמו המצח והלסת - עבור הקלה נוספת. "זה פשוט מרגיש טוב", הוא אמר, "זו הדרך הכי פחות פולשנית, הזולה והקלה ביותר שבה אתה יכול לעזור לסינוסים שלך, רק על ידי נגיעה בפנים שלך. כמה מגניב זה, נכון?".

תרסיס אף. ShutterStock
תרסיס לאף בהחלט עשוי לעזור פה/ShutterStock

הדרכים הקונבנציונליות לניקוז סינוסים

ישנן כמה דרכים להקל על הכאב ולנקז את הנוזלים מהחללים הפנימיים שלכם. ד"ר שברג הציעה תרופות ללא מרשם כמו תרופות להורדת גודש או תרסיסים של סטרואידים, שלעתים קרובות פועלים היטב לפתיחת הסינוסים. עם זאת, היא ציינה, טיפול תרופתי אינו פתרון מהיר ועשוי לדרוש מספר ימים של שימוש כדי להבחין בהשפעות.

לפתרון מהיר יותר היא ממליצה על שטיפת סינוסים או על שטיפת אף - נטיפוט: "זה נוטה לעבוד אם תופסים את זה בשלב מוקדם או אם המצב לא כל כך נורא", הוסיפה.

מאנס הסכים שנטיפוט, שטיפות סינוסים ותרסיסים לאף יכולים לעזור לנקז את הסינוסים, אבל הוא אמר שהטיפול בשורש הבעיה שמובילה לחסימת סינוסים הוא החשוב ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully