וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 סימנים לכך שאתם סובלים מסינוסיטיס

זה יכול להרגיש לכם כמו התקררות רגילה או שפעת, אבל דלקת בסינוסים יכולה לגרום לתחושות שונות וכואבות. הנה כמה מהן

כל מה שצריך לדעת על מחלות חורף/מערכת וואלה! NEWS

בסרטון: כל מה שאתם צריכים לדעת על מחלות חורף

מזג האוויר שמתקרר מביא עימו מחלות חורף שונות, ביניהן גם דלקת בסינוסים שנחשבת לאחד מהזיהומים הכי שכיחים. הדלקת, שמכונה גם סינוסיטיס, תוקפת את הקרומים הריריים של האף ומערות האף ומופיעה במרבית המקרים לאחר זיהום קודם באף.

בסינוסים, שהם למעשה חללים בתוך עצמות הפנים שמתחברים לחלל האף דרך פתחים צרים, נמצאת פסולת, שמורכבת מהפרשות של הגוף. במצב בריא המערכת יודעת לנקות את עצמה, אך בעת חולי נוצרת כמות גדולה יותר של פסולת, דבר היוצר סתימות שאותן עלינו לפתוח. הסיבות הנפוצות להופעת סינוסיטיס הן התקררות, הצטננות או נזלת ויראלית, והן יכולות לגרום לתסמינים הבאים:

אתם סובלים מכאבי ראש ופנים
אנחנו אומנם נוטים לזלזל בכאבי ראש ולייחס אותם לעייפות, רעב או סטרס, אבל לפעמים הם מעידים על מחלה, כמו סינוסיטיס. אם אתם מרגישים כאב באזור המצח, מתחת לעיניים, סביב האף, באזור הרקות ואפילו בקודקוד, כדאי לבדוק אם אתם סובלים מסינוסיטיס.

עוד בוואלה!

איך מטפלים בדלקת בסינוסים?

לכתבה המלאה

כואבות לכם השיניים
מדובר על אחד התסמינים שהכי קל לפספס כשמדברים על דלקת בסינוסים, אבל כאבי שיניים הם לגמרי נפוצים כאשר סובלים מדלקת כזו. כאבים כאלה מתרחשים בעיקר בשיניים הטוחנות בלסת העליונה וקשורים לסינוס המקסילרי (סינוס הלחי).

גבר צעיר סובל מכאב שיניים. ShutterStock
עלול לגרום גם לכאבי שיניים. גבר סובל מכאב בשיניו/ShutterStock

הלך לכם חוש הריח
אובדן חוש הריח יכול להופיע בסינוסיטיס והוא קשור בעיקר לבעיות בפוליפים החוסמים את דרכי הנשימה או בתהליך ארוך של דלקת שפגע בתאי החישה. אגב, אם זה לא מספיק, סינוסיטיס גם גורם לריח רע מהפה.

זה מרגיש כמו שפעת
נזלת וליחה מוגלתית, גודש באף וקושי לנשום דרך האף ולעתים גם חום, עלולים גם הם להעיד על סינוסיטיס. אומנם בין כל מחלות החורף תתקשו לזהות שמדובר בדלקת, אבל אם זה מגיע עם כל הסעיפים הנ"ל, יש סיכוי גבוה שזה סינוסיטיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully