וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות טובות: חיסוני השפעת השנה יעילים מתמיד

עודכן לאחרונה: 7.12.2022 / 13:33

מנהלת המרכז לבקרת ומניעת מחלות בארה"ב שיתפה כי חיסוני השפעת השנה מוצלחים במיוחד, וכי מדובר בלא פחות מהצלת חיים. למקרה שאתם עוד מתלבטים

חברי מערכת וואלה מתחסנים/צילום: עידו שחם, עריכה: הדס נאור

הנה קצת חדשות טובות לכלל המבואסים: מנהלת המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), רושל ולנסקי, שיתפה בתדרוך השבועי כי יש לה "חדשות טובות" לגבי החיסון השנתי לשפעת השנה, וכינתה אותו "מציל חיים". ולנסקי אמרה כי נראה שהחיסון יעיל נגד זן השפעת שמסתובב ברחבי העולם. "כרגע, החדשות הטובות הן שזה נראה כאילו מדובר בהתאמה טובה מאוד", אמרה לכתבים.

זה קורה כאשר מקרים של נגיף הקורונה והשפעת נמצאים במגמת עלייה. ולנסקי כינה את המגמה "מדאיגה" בעונת החורף, שבה רבים מתאספים בתוך חללים סגורים עם מעט אוורור. היא גם ציינה כי למרות החדשות הטובות, מספר המחוסנים נמוך לעומת שנים קודמות.

הדרך הטובה ביותר להגן מפני זיהום ומחלות קשות משפעת היא לקבל את חיסון השפעת השנתי, אומר ה-CDC. החיסון מומלץ לכל אדם מעל גיל 6 חודשים. "אני רוצה להדגיש שהחיסון נגד שפעת יכול להציל חיים ושעדיין יש זמן להתחסן כדי להיות מוגן מפני שפעת העונה", אמרה ולנסקי.

גבר מתחסן נגד שפעת. ShutterStock
אתם עוד יכולים להגן על עצמכם. חיסון שפעת/ShutterStock

על פי הסטיסטיקות, כל שנה חולים בשפעת 20-30 אחוזים מהילדים ו-5-10 אחוזים מהמבוגרים בכלל האוכלוסייה. החיסונים מעניקים הגנה טובה נגד שפעת למשך חורף אחד, ובכל סתיו מיוצר חיסון בתרכיב חדש שמכיל את שלושת זני השפעת הצפויים להיות שכיחים בשנה הקרובה על פי החלטת ארגון הבריאות העולמי. לא בכל שנה קולעים לזנים, אך השנה, כך נראה, התמהיל מתאים נגדם.

לדברי הארגון, כמעט כל דגימה שנבדקה על ידי מעבדות לבריאות הציבור ברחבי הארץ עד כה השנה הייתה מנגיף מסוג שפעת A. רק 0.1% היו שפעת B. כל הנגיפים שנבדקו עד כה העונה היו רגישים גם לארבעת הטיפולים האנטי-ויראליים המומלצים כיום לחולי שפעת. עם זאת, ההערכות האמיתיות לגבי מידת היעילות של החיסונים להדוף מקרי שפעת ומחלות קשות יצטרכו להמתין עד האביב, כאשר יתחילו להתפרסם תוצאות ממחקרי יעילות החיסונים המתמשכים של ה-CDC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully