וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אכילת בננה ביום יכולה לעכב את מחלת הסרטן?

מחקר שבחן חולים עם סיכון גבוה לפתח סוגי סרטן שונים מצא שאכילה של בננות, אורז ודגנים מסויימים יכולה להורד את הסיכון שלהם לחלות בכמעט חצי. למרות התוצאות המדהימות נותר עוד הרבה לחקור

מתכון בננה בתנור לל"ג בעומר/רוני שרמייסטר

לא מעט מחקרים מצאו את ההשפעה שיש לתזונה על מחלות כרוניות כמו סרטן. כעת מחקר חדש שבחן אנשים עם סיכון תורשתי למגוון רחב של סוגי סרטן מצא כי לעמילן עמיד עשוי להיות תפקיד משמעותי בשמירה מפני מחלות מסוימות. עמילן עמיד נמצא בשיבולת שועל, דגנים, בננות ירוקות וכן בפסטה ואורז מבושלים ומצוננים. החוקרים מצאו כי הסיבים המותססים מפחיתים את הסיכון לסוגי סרטן מסוימים ביותר מחצי.

המחקר ארוך הטווח עקב אחר כמעט 1,000 חולים עם תסמונת לינץ' (HNPCC), מצב תורשתי שמציב אנשים בסיכון גבוה יותר לפתח סוגי סרטן מסוימים לפני גיל 50. ממצאיו פורסמו ב-Cancer Prevention Research, כתב עת של האגודה האמריקנית לחקר הסרטן.

"מצאנו שעמילן עמיד מפחית מגוון סוגי סרטן בלמעלה מ-60 אחוזים. ההשפעה הייתה ברורה ביותר בחלק העליון של המעי", הסביר פרופסור ג'ון מאת'רס, מומחה לתזונה אנושית באוניברסיטת ניוקאסל, ל-IFLScience, "זה חשוב מכיוון שקשה לאבחן סרטן של מערכת העיכול העליונה ולעיתים קרובות הוא לא מתגלה בשלב מוקדם".

איך זה עובד? לטענת החוקרים עמילן עמיד מזין את צמיחתם של חיידקים מועילים במעיים ואלה בתורם מייצרים כימיקלים המונעים מחלות כגון סרטן. זה מסביר מדוע אכילה של יותר סיבים תזונתיים מדי יום עשויה להפחית את הסיכוי לסרטן המעי הגס.

סרטן. ShutterStock
עמילן עמיד מזין את צמיחתם של חיידקים מועילים במעיים. אילוסטרציה של סרטן/ShutterStock

היתרונות של עמילן עמיד בהורדת הסיכון לסרטן לא היו עקביים בכל סוגי המחלה, אך עבור סוגי סרטן מסוימים הסיכון ירד ביותר ממחצית. ההשפעה נראתה אצל אנשים שנטלו תוסף אבקת עמילן עמיד כל יום במשך שנתיים ונמשכה גם 10 שנים לאחר הפסקת התוסף.

סרטן מערכת העיכול העליונה היה קשור במיוחד לשיפור תחת אכילת העמילן, כולל סרטן הוושט, הקיבה, דרכי המרה, הלבלב והתריסריון. המחקר גם מצא כי אספירין נושא יתרונות עבור אנשים עם תסמונת לינץ', ומפחית את הסיכון לסרטן המעי הגס בחצי.

למרות התובנה המבטיחה לגבי ההשפעה של תוספי עמילן עמידים על סוגי סרטן מסוימים עבור אנשים מסוימים, החוקרים מזהירים כי יש צורך במחקרים נוספים כדי לבסס את המסקנות. "התוצאות מרגשות אבל עוצמת ההשפעה המגנה על מערכת העיכול העליונה הייתה בלתי צפויה ולכן נדרש מחקר נוסף כדי לשחזר את הממצאים הללו", אמר פרופסור טים בישופ מאוניברסיטת לידס, שגם סייע בניהול הניסויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully