וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך התזונה שלכם קובעת אם תחלו בסרטן

זה ידוע שתזונה עשירה בירקות, פירות ודגנים מלאים יכולה לגרום לכם לרדת במשקל, אבל תתפלאו או לא, היא יכולה גם למנוע מכם לחלות בסרטן. מחקר חדש שם מספרים מאחורי מקרי הסרטן שקשורים בתזונה לקויה - ותאמינו לנו, הם מפחידים

IFB פרופ' פייר זינגר, מנהל המכון לחקר התזונה בבי"ח בילינסון, על צריכת בשר מעובד/צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

בווידיאו: ארגון הבריאות העולמי מודיע כי בשר מעובד מסרטן

אם הייתם צריכים הוכחה שלתזונה שלכם יש הרבה יותר משקל מאם תעלו כמה קילוגרמים או תרדו, המחקר הבא יספק אותה. על פי מחקר חדש מה שאתם מכניסים לפה יכול לקבוע אם תחלו בסרטן.

חוקרים מאוניברסיטת טאפטס בבוסטון מצאו כי בשנת 2015 כ-80 אלף מקרי סרטן חדשים של מבוגרים מעל גיל 20 בארה"ב התרחשו בעקבות תזונה דלה. לטענת החוקרים, שמחקרם התפרסם בכתב העת JNCI Cancer Spectrum, זה שווה ערך ל-5.2 אחוזים ממקרי הסרטן שהתגלו בארה"ב בשנה זו - מה שמעמיד את התזונה הלקויה באותם מספרים כמו אלכוהול (4-6 אחוזים), כאשר הם נבחנים כגורמים מסרטנים.

עוד בנושא:
מחקר חדש: 90% ממקרי הסרטן ניתנים למניעה
המרכיב התזונתי שחותך ב-40 אחוזים את הסיכון לסרטן הכבד
מחקר: פלפל חריף מעכב התפתחות סרטן

החוקרים העריכו את צריכתם של 7 מרכיבים תזונתיים: צריכה נמוכה של ירקות, פירות, דגנים מלאים ומוצרי חלב, וצריכה מוגברת של בשר מעובד, בשר אדום ומשקאות עמוסי סוכר. "צריכה נמוכה של דגנים מלאים הייתה המשמעותית ביותר אצל חולי הסרטן, אחריה צריכה של מוצרי חלב, צריכה גבוה של בשר מעובד, צריכה נמוכה של פירות וירקות, צריכה גבוהה של בשר אדום ושתיית משקאות מתוקים", הסבירו.

זוג ידיים אוחזות בהמבורגר. ShutterStock
לאוכל שלכם יש השפעה. המבורגר/ShutterStock

המחקר כלל נתונים על התזונה של מבוגרים בארצות הברית בין השנים 2013 ל -2016, שהגיעו מהסקר הלאומי לבריאות ותזונה, וכן נתונים של המרכז לשליטה בקרת מחלות בארה"ב שכלל את שכיחות מחלת הסרטן ביבשת בשנת 2015. החוקרים השתמשו במודל הערכת סיכון השוואתי, שכלל אומדן של מספר מקרי הסרטן הקשורים לתזונה לקויה והערכה עד כמה תזונה עשויה למלא תפקיד בנטל הסרטן בארה"ב. הערכות אלו נעשו באמצעות מחקרים נפרדים.

גורם משמעותי במניעת המחלה

"מחקרים קודמים אומנם סיפקו ראיות חזקות לכך שצריכה גבוהה של בשר מעובד מגבירה את הסיכון לסרטן המעי הגס, וצריכה נמוכה של דגנים מלאים מפחיתה את הסיכון לסרטן המעי הגס", אמרו החוקרים. "יחד עם זאת, המחקר שלנו מכמת את המספרים ואת חלקם של מקרי סרטן חדשים שניתן לייחס לתזונה לקויה".

החוקרים גילו כי מרבית החולים חלו בסרטן המעי הגס ומספר המקרים הקשורים לתזונה עמד על 38.3 אחוזים. הם מצאו כי סרטן המעי הגס היה קשור לאכילת יתר של בשר מעובד ובשר אדום ואכילה לא מספקת של דגנים מלאים ומוצרי חלב. סרטן הפה והלוע היו קשורים באופן הדוק ביותר לתזונה דלה בירקות ופירות, ותזונה שנשענה בעיקר על בשר נקשרה לסרטן הקיבה.

למחקר היו מגבלות מסוימות, בין היתר בשל העובדה שהנתונים לא יכלו לחשוף איך והאם הקשר בין תזונה למחלת הסרטן משתנה ככל שמתבגרים. "בסיכומו של דבר, דיאטה היא בין גורמי הסיכון המעטים שיכולים לסייע במניעת סרטן", סיכמו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully