וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: פלפל חריף מעכב התפתחות סרטן

פלפל הצ'ילי הוא לא רק תבלין שהופך את האוכל טעים יותר, אלא גם כזה שמאריך חיים ומסייע נגד התפשטות מחלות כמו סרטן השד. מחקר חדש מראה כי הוא עשוי להיות גם יעיל כנגד הסרטן הקטלני ביותר

בסרטון: אוכל חריף מאריך את החיים/מערכת וואלה!

תוצאות מחקר חדש מלמדות כי מרכיב בפלפל הצ'ילי שגורם לחריפות שלו עשוי לעכב התפתחות גרורות של סרטן הריאות שנחשב לקטלני ביותר בקרב נשים וגברים כאחד.

"סרטן הריאות וסוגי סרטן אחרים מפזרים גרורות בדרך כלל במיקומים משניים כמו המוח, הכבד או העצם, מה שהופך אותם לקשים לטיפול", אמר ג'יימי פרידמן, דוקטורנט שערך את המחקר בבית הספר לרפואה באוניברסיטת מארשל שבהאנטינגטון, מערב וירג'יניה. "המחקר שלנו מראה כי התרכובת הטבעית שנמצאת בפלפל הצ'ילי - קפסאיצין - יכולה לייצר טיפול חדשני כדי להילחם בגידולים בחולי סרטן הריאות".

פרידמן הציג את המחקר באסיפה הכללית של האגודה האמריקאית לפתולוגיה במהלך הפגישה השנתית שהתקיימה באורלנדו, פלורידה, ארה"ב. החוקרים ציין כי קפסאיצין מעכב את ה"פלישה", שהיא למעשה הצעד הראשון של התהליך הגרורתי. הם מצאו גם כי עכברים עם סרטן גרורתי שצרכו קפסאיצין הראו אזורים קטנים יותר של תאים סרטניים גרורתיים בריאה בהשוואה לעכברים שלא קיבלו את הטיפול.

מפעל פלפלים. אבי כהן
תרופה טבעית שעוצרת התפתחות סרטן או תבלין חריף? פלפל צ'ילי/אבי כהן

ניסויים נוספים גילו כי המרכיב מדכא גרורות של סרטן הריאה על ידי עיכוב ההפעלה של חלבון הקרוי Src. חלבון זה משחק תפקיד באיתות השולט על תהליכים תאיים כגון התפשטות, הבחנה, תנועתיות והדבקה. "אנו מקווים שבעתיד שיהיה ניתן להשתמש בקפסאיצין בשילוב עם כימותרפיה לטיפול במגוון סוגי סרטן ריאות", אמר פרידמן. עם זאת, על החוקרים יהיה להתגבר על תופעות הלוואי הלא נעימות של הקפסאיצין, הכוללות גירוי במערכת העיכול, התכווצויות בקיבה ותחושת צריבה.

זו לא הפעם הראשונה שהקפסאיצין נמצא כיעיל לעצירת סרטן ובשנת 2017 חוקרים מאוניברסיטת רוהר בגרמניה, מצאו כי הוא גם הצליח לעצור התפתחות של סרטן השד. בנוסף, התרכובת הייחודית נמצאה כמאריכת חיים על ידי אוניברסיטת ורמונט. החוקרים שעקבו אחר למעלה ה-16 אלף משתתפים לאורך תקופה של 19 שנים, מצאו כי היתרון הבריאותי של הרכיב הפעיל, הקפסאיצין, כולל בין היתר עידוד של פירוק תאי שומן בגוף. כמו כן, החוקרים סברו כי לקפסאיצין עשויה להיות גם השפעה ישירה על שיפור זרימת הדם ללב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully