וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם עושים את זה בסוף יום, וזה מאוד מזיק ללב

עודכן לאחרונה: 26.5.2022 / 12:49

גם האנשים הבריאים ביותר חוטאים בזה - ישיבה מול הטלויזיה אחרי ארוחת הערב עם נשנוש קטן. או גדול. ובכן, מסתבר שזה ממש מזיק לבריאות הלב

חמש עובדות על טלוויזיה/מערכת אסור לפספס

מצאתם את עצמכם עוד ערב על הספה מול חתונמי או אהבה חדשה ונשנשתם איזה משהו קטן? מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג' מצא כי ניתן למנוע יותר מאחד מכל 10 מקרים של מחלת לב אם אנשים יקצצו את כמות הזמן שהם מבלים בישיבה מול הטלוויזיה כשהפה שלהם עסוק בלעיסה.

לטענת החוקרים ניתן למנוע יותר מאחד מכל 10 מקרים של מחלת לב כלילית אם אנשים יצפו בפחות משעה בטלוויזיה ביום. אבל, אם זה לא אפשרי, הם מציעים לקום ולהסתובב כדי לשבור את הרגלי הצפייה בטלוויזיה - ועל הדרך לוותר על הנשנושים והשוקולדים.

ד"ר יאנגוון קים, עוזר פרופסור באוניברסיטת הונג קונג וחוקר אורח ביחידה לאפידמיולוגיה של המועצה למחקר רפואי בקיימברידג', אמר לסוכנות הידיעות הבריטית PA כי "בנוסף להפחתת משך הזמן האמיתי שאתה יושב וצופה בטלוויזיה, ישנם אמצעים נוספים שאפשר לעשות, כמו לשבור את רצף הצפייה בטלוויזיה ולעשות קצת תרגילים קלים בין לבין".

"כדאי גם לנסות להימנע מנשנושים, במיוחד מזונות עתירי קלוריות כמו חטיפים ושוקולדים", הוא הוסיף, "כל האמצעים הללו יכולים לעזור לנהל טוב יותר את הסיכון לפתח מחלת לב כלילית". התסמינים השכיחים ביותר של מחלת לב כלילית הם כאבים בחזה וקוצר נשימה. זה מגביר את הסיכון להתקף לב ושבץ.

אשה צופה בטלוויזיה עם אוזניות. ShutterStock
פחות ישיבה. פחות נשנושים. אישה אוכלת מול מסך/ShutterStock

תתפלאו - מחשב זה לא טלוויזיה

במחקר, שפורסם בכתב העת BMC Medicine, החוקרים מצאו שניתן למנוע 11 אחוזים מהמקרים של מחלת לב כלילית אם אנשים יצפו בפחות משעה בטלוויזיה בכל יום, אך הם גילו שלאנשים המשתמשים במחשבים אין סיכון ברור. הם השתמשו בנתונים ממחקר Biobank בבריטניה על 373,026 אנשים ובחנו גם את הרגישות הגנטית למחלות לב.

הצוות בחן את ההבדלים בין אנשים שצופים בטלוויזיה לבין שימוש במחשב לפנאי על ידי הערכת תשובותיהם לשאלונים. הממצאים במהלך מעקב של 13 שנים הראו שבהשוואה ליותר מארבע שעות טלוויזיה ביום, היה סיכוי נמוך ב-16 אחוזים למחלת לב כלילית אם אנשים צופים בפחות משעה ביום, ללא קשר לסיכון גנטי. עבור אלה שצפו שעתיים עד שלוש שעות טלוויזיה ביום, היה סיכון נמוך יותר של שישה אחוזים לפתח את המצב בהשוואה לצפייה של יותר מארבע שעות. המחקר מצא כי בילוי שעות הפנאי מול המחשב לא נראה כמשפיע על הסיכון למחלות.

הצוות הציע סיבות אפשריות לכך, כולל שצפייה בטלוויזיה נוטה להתרחש לאחר ארוחת הערב - לרוב הארוחה עם הערך הקלורי הגבוה ביותר ביום, מה שמוביל לרמות גבוהות יותר של שומנים וכולסטרול בדם. אנשים עשויים גם לנשנש יותר מול הטלוויזיה מאשר בעת שימוש במחשב, שכן צפייה בטלוויזיה נוטה להיות ממושכת יותר בהשוואה לשימוש במחשב.

מחלת לב כלילית היא הנפוצה ביותר מבין מחלות הלב וגורם התמותה הראשון בעולם, ולכן חוקרים מנסים לעזור לאנשים למנוע אותה באמצעות שמירה על אורח חיים בריא. מחלת עורקים כלילית כרוכה בהתכווצותם או בחסימתם של עורקים המזרימים דם ללב וכן בכאבי חזה, קוצר נשימה וסיכון מוגבר להתקף לב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully