וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדו ל-40: התרגיל הפשוט שמראה אם אתם בסיכון להתקף לב

עודכן לאחרונה: 3.3.2022 / 7:10

התקפי לב בגילאים צעירים יחסית הם כבר לא עניין מאוד נדיר. בדיקה פשוטה שאפשר לעשות בבית יכולה לגלות אם גם אתם בסיכון למחלות לב. ככה היא עובדת

התקפי לב הם כבר מזמן לא תופעה שפוגעת רק באנשים מבוגרים, ויש דרך אחת פשוטה, לפחות כך טוענים חוקרים, לחזות האם גם אתם בסיכון. מחקר מגלה שגברים שיכולים לבצע לפחות 40 שכיבות סמיכה בניסיון אחד נוטים הרבה פחות לסבול ממחלות לב במהלך 10 השנים הבאות.

חוקרים מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת הרווארד אומרים שהדוח שלהם שהתפרסם ב-JAMA Network Open הוא הראשון שהראה כיצד כמות שכיבות הסמיכה שאדם מסוגל לבצע קשורה למחלות לב. הם מצאו שגברים בגיל העמידה שיכולים להשלים יותר מ-40 שכיבות סמיכה בניסיון בודד, הם בעלי סיכון מופחת ב-96 אחוזים לחטוף התקף לב, וגם מחלות קשורות אחרות, כגון אי ספיקת לב, בהשוואה לאלה שלא יכולים להשלים יותר מ-10 שכיבות סמיכה.

לצורך המחקר, הכותבים סקרו נתונים בריאותיים של 1,104 כבאים גברים פעילים, שנבדקו מדי שנה משנת 2000 עד 2010. בתחילת המחקר, המשתתף הממוצע היה כבן 40 עם אינדקס מסת גוף ממוצע של 28.7. על הכבאים הוטל לבצע כמה שיותר שכיבות סמיכה, וגם היכולת שלהם לחזיק מעמד על הליכון נבדקה.

בתום תקופת המחקר, 37 משתתפים סבלו ממצב הקשור למחלת לב - ו-36 מאותם גברים לא הצליחו לעשות יותר מ-40 שכיבות סמיכה בבדיקה הראשונית. תוצאות בדיקת ההליכון לא היו קשורות בבירור לאבחנה של מחלות לב.

גבר עושה שכיבות סמיכה. ShutterStock
מומלץ לעשות בבית. גבר עושה שכיבות סמיכה/ShutterStock

ד"ר ג'סטין יאנג, רופא תעסוקתי מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת הרווארד ומי שעמד בראש המחקר הנוכחי, אמר כי "הממצאים שלנו מספקים ראיות לכך שסיבולת שכיבות הסמיכה יכולה להיות שיטה קלה ונטולת עלויות שתסייע לרופאים להעריך את הסיכון של מטופליהם למחלות לב וכלי דם. הופתענו לגלות שהיכולת לבצע שכיבות סמיכה נמצאה כבעלת קשר מובהק יותר לסיכון למחלות לב וכלי דם מאשר מבחני מאמץ שבוצעו על הליכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully