וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לחולי לב: ה-FDA אישר לשימוש סטנט מתכלה

10.7.2016 / 9:41

התומכן המתכלה Absorb של חברת אבוט הוא היחיד בעולם שנספג בגוף במלואו באופן טבעי לאחר שתפקידו הסתיים; "אין ספק שזוהי מהפכה בהתקדמות הטיפול בחולי לב"

אילוסטרציה. ShutterStock
לשפר את איכות החיים אחרי צנתור/ShutterStock

מנהל התרופות והמזון האמריקאי (ה-FDA) אישר בשבוע שעבר סטנט (תומך) שעשוי מחומרים טבעיים מתמוססים ומיועד לטיפול במחלת לב כלילית. בשונה מסטנטים רגילים, Absorb נעלם לאחר שהעורק החלים ואינו מותיר אחריו מתכת המגבילה את התנועה הטבעית של כלי הדם. עד כה, למעלה מ-150 אלף בני אדם ביותר מ-100 מדינות, בהן ישראל, טופלו באמצעות טכנולוגיה חדשנית זו.

מדובר בבשורה מצוינת לסובלים ממחלת לב כלילית - הנפוצה ביותר מבין מחלות הלב וגורם התמותה הראשון בעולם. מחלת עורקים כלילית כרוכה בהתכווצותם או בחסימתם של עורקים המזרימים דם ללב וכן בכאבי חזה, קוצר נשימה וסיכון מוגבר להתקף לב.

עוד בנושא:
המבחן שיקבע אם תקבלו התקף לב בקרוב
המלצות תזונה חדשות: שומנים בריאים, מוצרי חלב ואפילו יין
יום בריאות הלב העולמי: כל החידושים שאתם חייבים להכיר

פתרון פורץ דרך

התומכן Absorb משחרר תרופה (BVS- Bioresorbable Vascular Scaffold) ומתמוסס בגוף לאחר שהשלים את התמיכה בעורק שעבורה הוא הושתל. הוא נעלם לחלוטין לאחר כשלוש שנים, לאחר שסיים לעשות את עבודתו בשמירה על עורק סתום פתוח ובקידום החלמה של מקטע העורק המטופל.

"Absorb מספק יתרונות משמעותיים למטופלי מחלת לב כלילית הן בטווח המיידי והן בטווח הארוך ומציג פתרון פורץ דרך בכל הנוגע לטיפול הרפואי", אומר פרופ' שמואל בנאי, מנהל הקרדיולוגיה ההתערבותית במרכז הרפואי תל אביב, "הטכנולוגיה החדשנית הזו מייצרת ערך מוסף ברור, הן מבחינה קלינית והן מבחינת השיפור באיכות החיים של המטופלים. בהיעדר מתכת, החזרה של העורק למצבו הטבעי ולהתכווץ ולהימתח טובה יותר ומהירה יותר. כמו כן, תיתכן גישה קלה יותר במידה ויידרשו טיפולים נוספים במהלך חיי המטופל. אין ספק שזוהי מהפכה בהתקדמות הטיפול בחולי לב".

"מטרתה של חברת אבוט היא לסייע לאנשים בכל מקום לחיות חיים טובים יותר, מלאים יותר ובריאים יותר," אמר דיפק נאת', סמנכ"ל לתחום כלי דם בחברת אבוט, "התומכן הנספג Absorb מטפל במחלת לב כלילית, מבלי לחייב את המטופלים לשאת שתל מתכת קבוע. בכך, הוא מספק להם שקט נפשי ומסייע להם לחזור לחיי היומיום שלהם ללא דאגות הקשורות לשתל מתכת קבוע. אנחנו מאוד נרגשים להביא את בשורת Absorb למטופלים בארה"ב."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully