וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא שותים מספיק מים? אתם נמצאים בסיכון למחלה המסוכנת הזו

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 13:39

מזג האוויר מתחמם מה שאומר שכדאי שנשתה עוד מים כדי לשמור על הגוף שלנו אנרגטי ולא מיובש. מחקר חדש מצא שזו ממש לא הסיבה היחידה שכדאי שתוסיפו עוד כוס מים או שתיים לתפריט היומי שלכם

חמש עובדות על מים/מערכת וואלה!

כולנו שיודעים ששתיית מים חשובה מאוד לבריאות הכללית שלנו, ולכך שלא נתייבש כמובן, אבל מחקר חדש מצא כי היא גם יכולה להוריד את הסיכון לפתח אי ספיקת לב - מצב כרוני המתפתח כאשר הלב אינו שואב מספיק דם לצרכי הגוף. אי ספיקת לב משפיעה על קצת יותר מ-2 אחוזים מהאוכלוסיה, ואחד מכל עשרה אנשים מעל גיל 65 סובל מהמחלה.

ממצאי המחקר שהתפרסמו ב-European Heart Journal מצביעים על כך שצריכת כמויות מספיקות של נוזלים לאורך החיים לא רק תומכת בתפקוד חיוני של הגוף, אלא עשויה גם להפחית את הסיכון לבעיות לב חמורות בעתיד.

"בדומה להפחתת צריכת המלח, שתיית מספיק מים ושמירה על לחות בגוף הן דרכים לתמוך בלב שלנו ועשויות לסייע בהפחתת הסיכונים ארוכי הטווח למחלות לב", אמרה ד"ר נטליה דמיטרייבה, מחברת המחקר הראשית וחוקרת במעבדה לרפואה רגנרטיבית קרדיווסקולרית במכון הלאומי ללב, ריאות ודם (NHLBI).

אישה שותה מים. ShutterStock
תוסיפו עוד מים לתפריט. אישה שותה/ShutterStock

לאחר ביצוע מחקר פרה-קליני שהציע קשר בין התייבשות ופיברוזיס של שריר הלב, ד"ר דמיטרייבה ועמיתיה חיפשו קשרים דומים במחקרי אוכלוסייה בקנה מידה גדול. כדי להתחיל, הם ניתחו נתונים של יותר מ-15,000 מבוגרים, בגילאי 45-66, שנרשמו למחקר סיכון טרשת עורקים בין השנים 1987-89 ושיתפו מידע מביקורים רפואיים במשך 25 שנים.

בבחירת המשתתפים המדענים התמקדו באלה שרמות ההידרציה שלהם היו בטווח התקין ושלא סבלו מסוכרת, השמנת יתר או אי ספיקת לב בתחילת המחקר. כ-11,814 מבוגרים נכללו בניתוח הסופי, ומתוכם, מצאו החוקרים, 1,366 (11.56%) שפיתחו מאוחר יותר אי ספיקת לב.

כדי להעריך קשרים פוטנציאליים עם בין מצב הלב לבין שתייה מספקת, הצוות העריך את מצב ההידרציה של המשתתפים באמצעות מספר מדדים קליניים. הסתכלות על רמות הנתרן בסרום, שעולה ככל שרמות הנוזלים בגוף יורדות, הייתה שימושית במיוחד בסיוע בזיהוי משתתפים עם סיכון מוגבר לפתח אי ספיקת לב. זה גם עזר לזהות מבוגרים עם סיכון מוגבר לפתח הן אי ספיקת לב והן היפרטרופיה של החדר השמאלי, הגדלה ועיבוי של הלב.

כעת יש צורך בניסוי אקראי ומבוקר כדי לאשר את הממצאים הראשוניים הללו, אמרו החוקרים. עם זאת, קשרים מוקדמים אלו מצביעים על כך ששתייה מרובה עשויה לסייע במניעת או האטת התקדמות השינויים בתוך הלב שעלולים להוביל לאי ספיקת לב.

נוזלים, כאמור, הם חיוניים למגוון תפקודי גוף, כולל עזרה ללב לשאוב דם ביעילות, תמיכה בתפקוד כלי הדם ופעילות מחזור הדם. עם זאת, אנשים רבים צורכים הרבה פחות ממה שהם צריכים, אמרו החוקרים. בעוד שהנחיות משתנות בהתאם לצרכי הגוף, החוקרים המליצו על צריכת נוזלים יומית של 6-8 כוסות (1.5-2.1 ליטר) לנשים ו-8-12 כוסות (2-3 ליטר) לגברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully