וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אחרי שטבע ומת, הגבר הזה היה חיובי לקורונה חודש וחצי

עודכן לאחרונה: 21.2.2022 / 7:15

מקרה אחד שמגיע מאיטליה מוכיח כי נגיף הקורונה הרבה יותר ערמומי ומסוכן ממה שחשבנו, ואולי יותר מהכל - כמה קשה להפטר ממנו, גם אחרי שמתים

בווידאו: פרויקטור הקורונה אומר שבכירי מערכת הבריאות המליצו לבטל את התו הירוק ב-1 במרץ/צילום: לע"מ

בספטמבר האחרון, במחוז אברוצו על חוף הים האיטלקי, יצאו גבר אוקראיני בן 41 וחברו לשחות בים. 16 שעות לאחר מכן, הוא הוכרז מת לאחר שטבע. סיפור עצוב, אבל אין תעלומה רפואית. מלבד העובדה שבמשך כמעט שישה שבועות תמימים לאחר מותו, גופתו נמצאה חיובית לא פחות מ-28 פעמים לקורונה
- תגלית שלפי החוקרים המעורבים היא בעלת "חשיבות עקרונית עבור פתולוגים".

מוזרה עוד יותר היא העובדה שלפני המוות, האיש היה "א-סימפטומטי לחלוטין", כתב הצוות במחקר שפורסם ב-BMC Journal of Medical Case Reports ודווח באתר iflscience, סביר להניח שהיה לו עומס ויראלי נמוך למדי כאשר מת.

המקרה הזה נוגע לאחת השאלות המועלות לא מעט במגיפת הקורונה - האם אנשים מתים מקורונה או מתים עם קורונה?

"זה משקף את החשיבות של בדיקת מטוש שלאחר המוות בכל מקרי הנתיחה שלאחר המוות, ולא רק במוות פוטנציאלי הקשור לקורונה", מציין הדו"ח - ומראה כי פתולוגים צריכים לבדוק את נוכחות הקורונה "זמן רב לאחר רגע המוות, גם אם הוערך עומס הוויראלי ראשוני נמוך".

גופה בחדר מתים. ShutterStock
נתיחה לאחר המוות פלוס בדיקת מטוש. גופת גבר/ShutterStock

למרות שאושר כי האיש מת מטביעה, ההנחיות האיטלקיות דרשו לבצע בדיקת קורונה ללא קשר. לאחר שהוא נבדק ובוצעה נתיחה, הגופה הועברה לחדר המתים המקומי. עד כה המהלך היה סטנדרטי - אבל עיכוב בקבלת אישורי קבורה גרם לכך שהגופה תישאר שם קצת יותר מהצפוי. ארבעים ואחד יום, ליתר דיוק.

"28 משטחי אף-לוע בוצעו על הגופה", נכתב בדוח המקרה, ו"תמיד... על ידי אותו צוות, מוכן כראוי ועם נהלים סטנדרטיים לפי הנחיות בינלאומיות ופרוטוקולים שנקבעו". כל אחת מהבדיקות חזרה חיובית - הצוות אפילו בדק שוב כל אחד מהם עם ערכת ריאגנטים מספק אחר, רק ליתר ביטחון.

ולא רק שחלקיקי הנגיף היו ניתנים לזיהוי במשך כמעט שישה שבועות לאחר המוות, אלא שעד סוף תקופת הבדיקה הם היו החלקיקים היחידים שניתן לזהות. למעשה עד שחלפו 41 ימים, הבדיקות האלה לא קלטו עוד RNA אנושי. המשמעות היא שבדיקות הקורונה עדיין היו חיוביות, בזמן שהתאים האנושיים הפכו לבלתי ניתנים לזיהוי.

לדוח המקרה יש השלכות אמיתיות על אופן הטיפול בגופות במגיפת הקורונה. "יש חוסר בנתונים על הישארות של הנגיף על גופות ועל הסיכון להידבקות מגופות. זו בעיה, שכן "ביצוע של נתיחות שלאחר המוות מעמיד קבוצות שונות של עובדים (פתולוגים, טכנאים וכן הלאה) במגע עם מקור אפשרי לסיכון ביולוגי, עם השלכות לא רק מנקודת מבט בריאותית אלא גם מבחינה רפואית", נכתב.

זה לא המקרה הראשון שהנגיף נמצא זמן רב בגופו של מת. לפני כשנה וחצי חוקרים מבריטניה ביצעו נתיחה לאחר המוות בגופתו של אדם בן 50 שמת מקורונה, 27 יום לאחר מותו ומצאו נוכחות של נגיף הקורונה בריאות שלו. זאת למרות הזמן הרב שחלף ולמרות שבדיקת מטוש שדגמה את אפו וגרונו וגם היא נערכה לאחר המוות יצאה שלילית.

ולגבי האיש האוקראיני - אישור הקבורה שלו הגיע בסופו של דבר, אשר יחד עם מה שהכותבים מתארים כ"מצב הריקבון של הגוף", סוף סוף הביא לסיום המחקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully