וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח חדש: 40% מהחולים בקרונה הם א-סימפטומטיים

המספרים של החולים בקורונה שלא מראים אף תסמין הולכים ומטפסים בגל השני והסיבה לכך עדיין לא ברורה. הבעיה הגדולה היא שהחולים האלה הם אולי המסוכנים מכולם

-

בווידאו: ועדת הקורונה מתכנסת בעניין סגירת הבריכות וחדרי הכושר

הגל השני של הקורונה שונה מהראשון בכמה מובנים, אחד מהם הוא בכמות האנשים הא-סימפטומטיים שנדבקו בנגיף. מידע חדש מהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDC) מראה כי בשונה מהחודשים שעברו, 40 אחוזים מהאנשים החולים ב-COVID-19 הם א-סימפטומטיים והסיכוי להדבקה מאנשים ללא תסמינים עומד על 75 אחוזים.

בהנחיות מעודכנות, הסוכנות הרחיבה את "האומדן הטוב ביותר הנוכחי שלה" על סמך נתונים עדכניים מסוף החודש שעבר, ועדכנה כי שיעור האנשים הנגועים ב-COVID-19 שהם אסימפטומטיים עלה מ-35 אחוזים, שדווחו בסוף מאי ל-40 אחוזים. בעבר העריכו ב-CDC כי הסיכוי להעברת הנגיף מאנשים א-סימפטומטיים היה 100 אחוזים, כך דווח ב- CNN.

הדו"ח החדש כלל גם "יחס של מקרי מוות", המונה מקרי מוות של חולים סימפטומטיים וא-סימפטומטיים בכדי לתפוס בצורה מדויקת יותר את "חומרת המחלה". על פי הנתונים החדשים, ה-CDC העריך כי 0.65 אחוזים מהאנשים שנדבקו ב- COVID-19 ימותו.

עוד בוואלה!

לא רק חום ושיעול: הרשימה המעודכנת של תסמיני הקורונה

לכתבה המלאה

החולים נטולי התסמינים מהווים מקור ממשי לדאגה עבור רשויות הבריאות, משום שמדובר על חולים שפעמים רבות אין להן שום אינדיקציה ללכת להיבדק או לנקוט אמצעי מניעה וזהירות כמו בידוד עצמי. לכן, הם יכולים לגרום להדבקה בלתי מודעת של רבים אחרים בסביבתם, במיוחד במקומות רגישים כמו בתי חולים ובתי אבות.

הכנה לפתיחת הקניון הגדול בפתח תקוה לאחר החלטת הממשלה לאשר פתיחה ברקע נגיף הקורונה 6 במאי 2020. ראובן קסטרו
יכולים לגרום להדבקה בלתי מודעת של רבים אחרים בסביבתם. הוראות ריחוק חברתי בקניון/ראובן קסטרו

ובכל זאת יש קצת חדשות טובות. מחקר שנערך בסין ופורסם בחודש יוני בגרסה המקוונת של כתב העת הרפואי JAMA, מצא כי חולים ללא תסמינים יכולים להפסיק להיות מדבקים כבר אחרי 8 ימים. ומכלל משתתפי המחקר, כל החולים הא-סימפטומטיים (42 אחוזים) הפסיקו להיות מדבקים לאחר היום ה-12, וחלקם היו מדבקים במשך 3 ימים בלבד.

החוקרים ציינו כי גילם של החולים הלא סימפטומטיים היה צעיר יותר (37 שנים בממוצע) משל החולים הסימפטומטיים (שגילם הממוצע היה 56) וכן, שנשים היוו אחוז גבוה יותר בקרב החולים נטולי התסמינים (66.7 אחוזים). באשר לתקופה שבה חולים אלו היו מדבקים, החוקרים ציינו כי משך ה- viral shedding (פרק הזמן שבו גופו של החולה פולט חלקיקים פעילים של הנגיף שמסוגלים להדביק אדם אחר) הממוצע של החולים הא-סימפטומטיים היה כ-8 ימים, לעומת 19 יום אצל החולים עם התסמינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully