וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחקר שמראה שסגירת בתי הספר לא יעילה נגד קורונה

גל שני או סופו של גל ראשון, כבר אי אפשר להתעלם ממספרי הנדבקים שעולים. ובכל זאת, מחקר אירופי מראה שצעירים מתחת לגיל עשרים נמצאים בסבירות נמוכה בחצי לחלות בקורונה, כך שסגירת בתי הספר כנראה לא מהווה צעד משמעותי בעצירת המחלה

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בווידאו: פרופ' סיגל סדצקי מזהירה מגל שני של הדבקה בקורונה

מספר הנדבקים בישראל ממשיך לעלות, וכך גם התחלואה במערכת החינוך - 168 בתי ספר נסגרו ולמעלה מ-20 אלף עובדי הוראה ותלמידים נשלחו לבידוד. ובתוך כך, מחקר שפורסם אתמול מעריך כי ילדים ובני נוער נמצאים בסבירות נמוכה בחצי להידבק בנגיף הקורונה.

המחקר, שבוצע על ידי אפידמיולוגים בבית הספר לרפואה להיגיינה ומחלות טרופיות בלונדון ופורסם בכתב העת Nature Medicine, השתמש במודלים כדי להעריך את רגישות המחלה ואת הקשר של הגיל למקרי ההדבקה והתחלואה. החוקרים מעריכים כי התסמינים הקליניים של Covid-19 באים לידי ביטוי בקרב כ-21 אחוזים מבני הגילאים 10-19. הערכה זו עולה לכ-69 אחוזים בקרב בני 70 ומעלה.

כשהחוקרים הסתכלו לאחר מכן על 146 ערי בירה ברחבי העולם כדי לבדוק מה הייתה השפעת הסגירות של בתי הספר על התפשטות המחלה, הם מצאו כי ילדים עשויים להיות פחות רגישים למחלה והסיכוי שלהם להידבק ממגע עם אדם נגוע הוא נמוך, ובכל מקרה הם חווים תסמינים פחות חמורים. למעשה, נתוני המחקר מצביעים על כך שארבעה מתוך חמישה צעירים שנדבקו בנגיף הם א-סימפטומטיים.

עוד בוואלה!

ילדים חולים בקורונה אחרת ממבוגרים. זה המידע שיש לנו כעת

לכתבה המלאה

ישנן עדיין לא מעט שאלות בכל הנוגע ל-Covid-19, אך המרכז לבקרת מחלות ומניעת מחלות בארה"ב (CDC) אמרו כי למרות שמספר ילדים חלו בנגיף, מבוגרים מהווים עד היום את מרבית המקרים הידועים. ה-CDC מסר כי בדרך כלל ילדים המאובחנים עם נגיף הקורונה בארצות הברית מאובחנים עם מקרים קלים.

בתי ספר ברחבי העולם נסגרו כדי למנוע את התפשטות הנגיף, ועל פי הערכות אונסק"ו, יותר ממיליארד וחצי תלמידים, (יותר מ-90 אחוזים מהלומדים בעולם) נשארו בבית בחודשים האחרונים בגלל סגירת בתי הספר בכ-190 מדינות.

מדידת חום בכניסת לבית הספר "לב" בחדרה, 5 במאי 2020. שלומי גבאי
האם סגירת בתי הספר בכלל יעילה למניעת הדבקה? מדידת חום בכניסה לבית ספר/שלומי גבאי

מחברי המחקר אמרו כי יש צורך במחקר נוסף בנושא הדבקה הנגרמת כתוצאה מחולים א-סימפטומטיים, אולם להתערבויות לעצירת המגיפה, כמו סגירת בתי ספר, עשויה להיות השפעה קטנה יחסית - במיוחד אם ההדבקה ממקרים א-סימפטומטיים נמוכה. המחקר אמר כי "עדויות ישירות להפחתת הרגישות ל-SARS-CoV-2 בקרב ילדים היו מעורבות, אך אם הדבר נכון זה יכול להביא להדבקה נמוכה יותר באוכלוסייה".

במחקר נאמר כי במדינות עם גיל אוכלוסייה ממוצע נמוך יכולים להיות פחות מקרים של Covid-19 לנפש. בנוסף נכתב כי "אם מספר הזיהומים או המקרים תלוי בילדים, מדינות עם התפלגות גיל שונות יכולות להציג פרופילי מגיפה שונים באופן מהותי, כמו גם ההשפעה הכוללת של מגיפת Covid-19".

מארק וולהאוס, פרופסור לאפידמיולוגיה של מחלות זיהומיות באוניברסיטת אדינבורו, אמר כי החוקרים מצאו שילדים ובני נוער פחות רגישים לזיהום ופחות סביר שיופיעו אצלם סימפטומים אם הם נדבקו. עם זאת, המחברים לא הצליחו לקבוע אם צעירים הם גם פחות מדבקים, אמר. וואלהאוס, שלא היה מעורב במחקר, אמר כי "זה מקשה להעריך במדויק את ההשפעה של סגירת בתי הספר על ההתפשטות הרחבה יותר של המגפה".

החוקרים מראים כי אפילו תחת ההנחה הפסימית ביותר שאנשים צעירים מדביקים ממש כמו המבוגרים, אז לסגירת בתי הספר יכול להיות השפעה פחות משמעותית על המגיפה מאשר שיש למהלך כזה לזיהומים דמויי שפעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully