וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטריד: למרבית הילדים יש שאריות טבק על הידיים

אם חשבתם שרק שמי שמעשן מצוי בבעיה, אתם טועים. המחקר הנוכחי גילה כי הדבר תקף גם לילדים שהוריהם אינם מעשנים. אז מה כן אפשר לעשות?

ילדים צעירים מכניסים את הידיים שלהם לכל דבר שיש בסביבה. לרוע המזל, מחקר חדש מגלה שאחד מהדברים הללו הוא טבק. יחד עם כל שאר החיידקים שעשויים לצוץ מסביב, חוקרים אומרים שכמעט כל הילדים אוספים שאירות של ניקוטין על הידיים.

מדענים מאוניברסיטת סן דייגו סטייט ומאוניברסיטת סינסינטי שמחקרם פורסם ב-JAMA Network Open בחנו את ידיהם של 504 ילדים מתחת לגיל 11. באופן מפתיע, 97 אחוזים הראו "רמה מסוימת של ניקוטין על הידיים". יתרה מכך, 95 אחוזים מהילדים המתגוררים בבית שלא מעשנים בו עדיין הראו נוכחות של טבק על הידיים. זה מצביע על כך שהנושא הוא בעיה כמעט אוניברסלית עבור אימהות ואבות - לא רק בעיה של הורים מעשנים.

אנשים רבים מכירים את המונח עישון פאסיבי, המתייחס למי שנמצא לצד המעשנים ואינו מעשן בעצמו, אבל האם ידעתם שיש גם עישון מיד שלישית? הביטוי הזה מתייחס לשאריות הכימיות המתמשכות שהותיר אחריו עשן טבק באבק ובמשטחים. חוקרים טוענים כי השאריות האלה ככל הנראה משתהות בכל החדרים בהם התגוררו מעשנים.

פעוט עם ידיים מלוכלכות. ShutterStock
הרבה יותר מלכלוך. ידיים של פעוט/ShutterStock

"המחקר הזה ממלא פער חשוב. עשינו מחקר רב על עישון מיד שלישית בבתים פרטיים, מכוניות, בתי מלון ובתי קזינו, אבל לא הייתה לנו גישה לאוכלוסיות קליניות", אומר גאורג מאט, פרופסור לפסיכולוגיה ב-SDSU בהודעה לתקשורת.

בנימה חיובית יותר, מחברי המחקר מדווחים כי מאמצים להפחתת החשיפה לטבק בקרב ילדים באוכלוסיות פגיעות מוכחים כיעילות. במילים אחרות, זה אולי לא יפתור את הבעיה לחלוטין, אבל אם הורה מעשן, עליו להשתדל לא לעשן אף פעם במכונית או בתוך הבית.

עוד בוואלה!

כשההורים מעשנים קנאביס זה מה שעלול לקרות לילדים

לכתבה המלאה

אילו ילדים נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לחשיפה לניקוטין?

רמות הניקוטין שנמצאו על ידי הילדים השתנו גם הן בהתאם להכנסה ולגזע. ילדים ממשפחות בעלות הכנסה נמוכה הראו בדרך כלל כמויות גבוהות יותר של ניקוטין על הידיים. בנוסף, ילדים במשפחות אפרו-אמריקניות גם הציגו כמויות גבוהות יותר של ניקוטין על עורם.

מי עוד בסיכון גבוה? אלה שחיים כמובן בבית עם מעשנים. "בגלל הקורונה, כולם מבלים יותר זמן בבית ויותר זמן בבית. אם אתה חי בסביבה שבה אנשים מעשנים או נהגו לעשן, אתה תהיה חשוף יותר לעישון מיד שלישית ממה שהיית קודם", מוסיף פרופ' מאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully