וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשההורים מעשנים קנאביס זה מה שעלול לקרות לילדים

עודכן לאחרונה: 8.8.2021 / 15:32

הורים ומעשנים קנאביס? מחקר חדש מקולורדו מצא שעישון פאסיבי של מריחואנה עלול לייצר בעיות נשימה אצל ילדים. ומה קורה אצל הורים שמעשנים סיגריות?

עישון סיגריות ידוע כאחד הדברים הכי מזיקים שאתם יכולים לעשות לבריאות שלכם ושל קרוביכם, אבל האם ניתן להשוות את הנזקים לסביבה שלכם לעישון קנאביס? על פי מחקר חדש שפורסם בכתב העת Pediatric Research, נראה כי ילדים שהוריהם מעשנים קנאביס חשופים יותר למחלות נשימה, כגון הצטננות או ברונכיוליטיס.

לאחר שבדקו כמעט 1,500 הורים בבית חולים לילדים בקולורדו, מחברי המחקר הגיעו למסקנה כי נדמה כי זיהומים כאלה מתרחשים בשכיחות רבה יותר בקרב ילדים שנחשפים לעישון פאסיבי של קנאביס באופן שגרתי. מבין ההורים שהשתתפו במחקר הספציפי הזה, 5.2 אחוזים אמרו שהם עישנו או השתמשו במכשיר אידוי לעישון קנאביס, 5.4 אחוזים דיווחו כי הם מעשנים קנאביס וטבק מעורבים, ו-14.3 אחוזים עישנו רק טבק. מבין אלו שצרכו קנאביס, 95 אחוזים סווגו כמשתמשים קבועים, כלומר עישנו לפחות פעם בשבוע.

אלה שאמרו כי השתמשו בקנאביס - בין אם לבד או בשילוב עם טבק - דיווחו על שכיחות גבוהה יותר של דלקות נגיפיות בדרכי הנשימה בקרב ילדיהם, כאשר ילדים אלה לקו בממוצע ב-1.31 זיהומים כמו הצטננות או מחלות דומות אחרות בשנה. לעומת זאת, ילדים שהוריהם אינם צורכים קנאביס או טבק חוו רק 1.04 זיהומים בשנה.

הורים, "קיץ 10" - מגוון אטרקציות לכל המשפחה ב-10 שקלים בלבד מחכות לכם באפליקציית וואלה! הורידו את אפליקציית וואלה והירשמו לפעילות באתר וואלה! שופס

עישון ג'וינט מריחואנה סמים אמסטרדם. ShutterStock
לעישון שלכם יש השכלות על הילדים. גבר מעשן/ShutterStock

מעניין לציין כי ילדים שהוריהם עישנו רק טבק לא סבלו יותר מזיהומים בדרכי הנשימה (1.0 זיהומים בשנה) מאלו שהוריהם טענו כי אינם מעשנים כלל. עם זאת, עשן טבק היה קשור למספר ביקורים גדול יותר בחדר המיון, בעוד שזה לא היה המקרה בעישון פאסיבי של קנאביס . כמו כן, נראה כי ילדים להורים מעשני קנאביס לא סבלו ממצבים אחרים שידועים כקשורים לעישון פאסיבי של סיגריות, כגון דלקות אוזניים או התקפי אסתמה.

עוד בוואלה!

הורים לילדים ועדיין מעשנים? אתם חייבים להפסיק ועכשיו

לכתבה המלאה

"ההשפעה השלילית שיכולה להיות לעישון פאסיבי של סיגריות על בריאות הילדים נחקרה בהרחבה אך ההשפעה של עישון פאסיבי של מריחואנה על ילדים צעירים אינה ברורה", הסביר מחבר המחקר אדם ג'ונסון בהצהרה. "הממצאים שלנו מזהים את הפוטנציאל לזיהומים מוגברים בדרכי הנשימה בילדים שנחשפו בצורה פאסיבית לעשן מריחואנה".

אולם, כפי שמציינים החוקרים, תצפיות אלה אינן מוכיחות קשר סיבתי בין עישון פאסיבי של קנאביס לדלקות בדרכי הנשימה, מה שאומר שיהיה צורך במחקרים נוספים לפני שניתן יהיה להסיק מסקנות קונקרטיות. יתר על כן, ההחלטה שלהם לכלול מכשירי אידוי כמקור עישון פאסיבי היא שנויה במחלוקת במידה מסוימת, וזאת מפני שהם אינם מייצרים עשן ממשי.

עם זאת, מחקרים הצביעו על רמות THC - המרכיב הפסיכו-אקטיבי העיקרי בקנאביס - שניתן לאתר באוויר לאחר השימוש במכשיר האידוי, ולכן המחברים בחרו לכלול צורת עישון זו במחקרם. למרות זאת, הם מודים כי התוצאות שלהם "היו אולי מעט שונות אילו היינו מפרידים בין מטפלים שהצביעו על אידוי כשיטת הבחירה שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully