וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אלכוהול יכול לגרום לסרטן אצל חלק מהאנשים?

עודכן לאחרונה: 30.1.2022 / 8:58

מחקר שכלל 150 אלף אנשים מצא כי לחלק מהם יש סיכוי גבוה יותר לסבול מכמה סוגי סרטן שונים במידה והם שותים יותר מדי אלכוהול. הנה הפרטים

מה עושים עם יין שנשאר בבקבוק?/swanbranduk

אלכוהול הפך למרכיב חיוני בהרבה מאוד בתים בשנתיים האחרונות של הקורונה. בין הסגרים לבידודים למצב הרוח הכללי - הרבה אנשים בורחים ליין או למשקאות אחרים. רוב האנשים מבינים שאלכוהול לא בריא לגוף שלהם, וכעת מחקר חדש מאוניברסיטת אוקספורד מזהיר כי ניתן לקשור בין צריכת אלכוהול רבה להתפתחות של סוגים רבים של סרטן אצל אנשים מסויימים.

אלכוהול נקשר כבר בעבר בלא מעט מחקרים למגוון של גידולים סרטניים כולל אלו של השד, המעי, הפה, הגרון והכבד. כעת, מדענים הראו שזה טריגר קטלני, במיוחד עבור אלה עם מוטציות גנים ספציפיות. "הממצאים הללו מצביעים על כך שאלכוהול גורם ישירות לכמה סוגים של סרטן", אומרת החוקרת הראשית ד"ר בקי ים, מ-Oxford Population Health, בהצהרה, "סיכונים אלה עשויים להיות מוגברים עוד יותר אצל אנשים עם סבילות תורשתית נמוכה לאלכוהול שאינם יכולים לבצע חילוף חומרים כראוי של אלכוהול".

הצוות הבריטי שתוצאות מחקרו פורסמו ב-International Journal of Cancer עקב אחר יותר מ-150,000 גברים ונשים בסין במשך אחת עשרה שנים בממוצע. אלכוהול גובה את חייהם של כ-3 מיליון אנשים בשנה ברחבי העולם - למעלה מ-400,000 מסרטן. הצריכה עולה, במיוחד במדינות מתפתחות במהירות.

יין. Giphy
עלול לגרום לסרטן? גיף של יין/Giphy

בעבודה עם מומחים בסין, השתמשו החוקרים בגישה חדשה על ידי חקירת שתי גרסאות הקשורות לצריכת אלכוהול נמוכה. הגנים, הידועים כ-ALDH2 ו-ADH1B, נפוצים באוכלוסיות סיניות ומזרח אסיה, אך נדירים באירופים. הם מתדלקים בדם תרכובת מסרטנת בשם אצטלדהיד, מה שמוביל לתחושה של סומק וחום בפנים. בנוסף, הם עוברים בתורשה בלידה ללא תלות בגורמי אורח חיים אחרים.

גברים עם עותק אחד או שניים של ADH1B היו בסיכון גבוה ב-13 עד 25 אחוזים לחלות בסרטן. התופעה חלה במיוחד על גידולים הקשורים לאלכוהול, במיוחד אלו של הראש, הצוואר והוושט. גברים שנשאו שני עותקים של ALDH2 ושתו מעט מאוד היו בסיכון גבוה ב-31 אחוז לסרטן הוושט, המעי הגס, פי הטבעת והכבד. היה להם גם סיכון נמוך ב-14 אחוז לפתח סרטן כלשהו.

עבור אלה שנמנעים לחלוטין או שותים מדי פעם, לא היה קשר כולל בין נשיאת עותק אחד של ALDH2 לבין סיכון מוגבר לסרטן. התוצאות נשארו זהות כאשר נלקחו בחשבון עישון, תזונה, פעילות גופנית, מסת גוף והיסטוריה משפחתית של סרטן. אצל הנשים, שרק 2 אחוז מהן שתו באופן קבוע, המוטציות לא היו קשורות לסיכון מוגבר לסרטן. זה הצביע על הסיכונים המופחתים עבור נשאים גברים כתוצאה מצריכת אלכוהול נמוכה יותר.

"המחקר שלנו מחזק את הצורך להוריד את רמות צריכת האלכוהול באוכלוסייה, למניעת סרטן", אומרת החוקרת הבכירה ד"ר איונה מילווד, אף היא מאוקספורד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully