וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לצפייה: בת 13 התלוננה על בחילות. וזה מה שהרופאים הוציאו לה מהבטן

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 13:18

רופאים מהדסה עין כרם לא האמינו למראה עיניהם כאשר הוציאו גוש שערות ענק מקיבתה של נערה בת 13. "כל הסיפור הזה מוזר ומטלטל, אבל שמחנו שלא מדובר בגידול", אמרה האמא | אזהרה: התמונות עלולות להיות קשות לצפייה

רופאים בהדסה מוציאים גוש שיער מקיבה של ילדה בת 13/צילום: דוברות הדסה

ילדים מתלוננים לא פעם על כאבי בטן, וזה מה שקרה גם לנערה בת ה-13 בסיפור הזה שהתלוננה במשך חודשים כי הבטן שלה מציקה לה. רק לאחרונה, לאחר שסבלה מבחילות והקאות, פנו הוריה לבית החולים הדסה עין כרם, שם נערך לה בירור רפואי שהעלה מסקנה מוזרה במיוחד - גוש שיער דחוס בקוטר של 20 ס"מ ממלא את רוב קיבתה של הילדה.

הרופאים ביצעו ניתוח חריג לפתיחת הקיבה של הילדה והצליחו לחץ משם את גוש השיער, שעלול היה לסכן את חייה אם לא היה מתגלה.

מצב חריג ומסכן חיים

"הילדה והוריה הגיעו למיון בגלל כאבי בטן ותחושת מלאות בבטן העליונה", סיפר ד"ר סאמר מיכאיל, כירורג ילדים בהדסה, "כשנערכו בדיקות הדמיה ראשוניות נמצא כי הקיבה מלאה עם תוכן רב, כאשר היה ברור שזה אוכל משולב יחד עם חומר נוסף. האבחנה אושרה באנדוסקופיה - אך לא ניתן היה לשלוף את הגוש מהקיבה עקב גודלו ונוקשותו. לכן הילדה הועברה לחדר ניתוח וגוש שיער עצום הוצא מקיבתה בשלמותו. כך נמנעה חסימת מעיים שהייתה יכולה להתפתח ולהיות קריטית".

ד"ר מיכאיל הסביר כי החשש של הרופאים היה "שהגוש יחסום לה את הקיבה אם יגדל יותר, או שחלק ממנו יתקדם לכיוון המעי הדק. שתי האפשרויות מסוכנות בהחלט".

עוד בוואלה!

תסמונת רפונזל - מה קורה לאנשים שאוכלים שיער?

לכתבה המלאה
גוש השיער שהוצא מבטנה של נערה בת 13 בבית החולים הדסה. דוברות הדסה עין כרם,
"בהחלט מצב חריג". גוש השיער שהוצא מבטנה של הילדה/דוברות הדסה עין כרם

ד"ר מיכאיל הסביר כי הרפואי החריג הזה הוא תוצאה, ככל הנראה, של אכילת שיער, מצב המכונה טריכופגיה - אבחנה מוכרת בהחלט אך נדירה. "בהדסה לא זכור מקרה של גוש שיער כזה גדול שהיה צריך להוציא בניתוח, מדובר בהחלט במצב חריג", הדגיש הרופא, והוסיף: "אני מפציר בהורים לשים לב להרגלים חריגים של הילדים והמתבגרים, בדגש על אכילת/ בליעת דברים חריגים".

חשבנו שאלה סתם כאבי מחזור

"כל העניין התחיל, כנראה, לפני כשנה, לפי מה שהילדה מספרת", סיפרה אמה של הנערה, "במשך 4-5 החודשים האחרונים היא סבלה מכאבי בטן מתגברים, מפני שבדיוק התחילה לקבל מחזור חשבתי שיש קשר ולא לקחתי את העניין ברצינות, עד שראיתי שזה לא תמיד מתאים לתקופה. ניגשנו לרופאה בקהילה ששאלה המון שאלות, ביצענו בדיקות דם ואולטרסאונד ובכל הבדיקות לא מצאו כלום, חוץ מחוסר בברזל. לא ידענו מה לעשות, היא הייתה מתעוררת בכל בוקר עם בחילות ומקיאה מים".

"יום אחד, שהיה במקרה יום הולדתה, היא כבר התפתלה מכאבים. קבענו תור לרופאה אחרת - ד"ר דיאנה אברבוך בקופת חולים, הרופאה מיששה את הבטן, אמרה שהיא מרגישה גוש והפנתה בדחיפות לחדר מיון. בהדסה אבחנו את הבעיה וטיפלו בבת שלי בזריזות ויעילות לפני שיגרם נזק גדול".

"כל הסיפור הזה מוזר ומטלטל. אבל שמחנו שלא מדובר בגידול", אמרה האם בהקלה, "לא הכרנו את התופעה לפני כן, וכשזה קרה לנו גיליתי שהרבה מכירים אותה להפתעתי. בשיחה עם הפסיכיאטר הבת שלי סיפרה שעבורה בהתחלה זה היה כמו משחק, היא לא תלשה את השערות אלה שמה בפה שערות שנשרו בלבד, ולקח לנו זמן להבין מה קורה בכלל. עכשיו, כשאנחנו אחרי, אנו כל כך מודים לצוות בהדסה שאבחן וניתח במהירות".

לאחר הניתוח, כשהיא חשה בטוב, סיפרה הנערה כי "הטיפול בהדסה היה מאוד מהיר וטוב למזלי ואני מרגישה מצוין. אני מקווה שהמקרה שלי יעזור לאחרים להבין מה דבר קטן יכול לעשות ושאם מסתבכים - יש כאן רופאים מעולים שיודעים איך לטפל במקרים כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully