וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש הזה קיבל 10 חיסוני קורונה ביום אחד. מה קרה לו?

אדם בניו זילנד חשוד שהתחסן 10 פעמים באותו יום במרכזי חיסון שונים, לאחר שנשלח על ידי מתנגדי חיסונים ששילמו לו להתחזות להם ולהתחסן במקומם כדי שיוכלו לקבל "תו ירוק". מה קרה לו?

תושב ניו זילנד מואשם שהלך להתחסן נגד קורונה 10 פעמים ביום אחד. על פי החשד, מתנגדי חיסונים שילמו לו כדי שיתחזה להם וילך להתחסן במקומם. ניו זילנד עידכנה את מדיניות ההתמודדות שלה עם Covid-19 לאחרונה, והנהיגה 'שיטת רמזור' שמטילה הגבלות ברמות חומרה שונות בהתאם לשיעור התחלואה וההתחסנות בכל יישוב. אולם גם ביישובים האדומים, בתי העסק נותרים פתוחים ומציעים שירות עבור כל מי שמציג הוכחה לכך שהתחסן נגד קורונה (מה שנקרא במקומותינו תו ירוק).

הסייג האחרון עורר תרעומת בקרב מתנגדי חיסונים, כצפוי. הישועה שלהם הגיעה דווקא מכיוון פחות צפוי - אדם שכל הסימנים מצביעים על כך שהוא לא חולק את חששותיהם של מתנגדי החיסונים מצ'יפים, זנבות או כל רעה חולה אחרת שהם מאמינים שתצמח להם בעקבות ההתחסנות - והיה מוכן להתחסן גם 10 פעמים ביום. תמורת תשלום, כמובן.

אותו אדם אלמוני, שפרטיו המזהים לא נחשפו בתקשורת, הגיע על פי החשד לכמה וכמה מוקדי חיסון במטרה להתחסן ולקבל אישור חיסון על שמם של אנשים אחרים. "אנחנו רואים את העניין הזה בחומרה רבה", אמרה אסטריד קורניף, מנהלת תוכנית ההתחסנות נגד נגיף הקורונה במשרד הבריאות בניו זילנד, ואישרה כי הרשויות בניו זילנד מודעות לפרשה. "אנחנו מאוד מוטרדים מהמצב הזה ופועלים בשיתוף עם רשויות החוק המתאימות", צוטטה הבכירה באמצעי התקשורת המקומיים.

מתן חיסון של חברת אסטרהזניקה באנטוורפן, בלגיה 18 במרץ 2021. רויטרס
מה גורם לבנאדם להתחסן 10 פעמים באותו יום? כסף כמובן. גבר מקבל חיסון קורונה/רויטרס

החשוד הוא לא האדם הראשון שקיבל מנות רבות של החיסון נגד קורונה, אבל הוא כן הראשון שעושה זאת בהתנדבות וביוזמתו. עד כה מקרים של מתן מספר מנות של החיסון נעשו בטעות, ולרוב היה מדובר ב-5 מנות חיסון - זאת משום שבקבוקון אחד של החיסון מכיל כמות שמספיקה לחמישה חיסונים, ומקרי הטעות לרוב היו כאלה שבהם ניתנה למחוסנים מלוא הכמות בבקבוקון, במקום חמישית ממנה.

עוד בוואלה!

זו השעה הכי טובה ביום לקבל חיסון נגד קורונה

לכתבה המלאה

מה קורה למי שמקבל מינון גבוה של החיסון?

"המינון שניתן בחיסונים שאנחנו משתמשים בהם בניו זילנד הוא כזה שנבדק בניסויים קליניים ונמצא ככמות שמעוררת תגובה חיסונית מספקת וגם בטוחה לשימוש. אנחנו יודעים שבמינונים גבוהים יותר יש סיכוי ליותר תופעות לוואי. כך שזה לחלוטין לא מומלץ... אין לנו שום ראיות מדעיות לגבי סוג תופעות הלוואי שעלולות להופיע לאחר כמות כזאת של חיסונים. זה לא דבר שבטוח לעשות אותו, זה בהחלט מעמיד את האדם שמתחסן כל כך הרבה פעמים בסיכון כלשהו", אמרה פרופ' ניקי טרנר, המנהלת הרפואית של המרכז המייעץ לחיסונים בניו זילנד.

חיסון דיירי בית אבות במגדלי הים התיכון במנה שלישית לקורונה, גני תקוה, 1 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
זה לא בטוח, וזה בטח לא מומלץ. מזרקים עם חיסוני קורונה/ראובן קסטרו

ואילו קורניף הדגישה גם סכנות אחרות שקיימות במקרה של התחזות לטובת קבלת טיפול רפואי, הן עבור המתחזה והן עבור שולחיו. "הדבר מסכן גם את מקבל החיסון וגם את מי שרשומותיו הרפואיות יציגו תיעוד כאילו התחסן בעבר נגד קורונה אף על פי שהוא אינו מחוסן. סטטוס חיסוני שקרי מסכן לא רק את האדם עצמו אלא גם את חבריו, משפחתו המורחבת והקהילה כולה, כמו גם את הצוותים הרפואיים שיטפלו בו בעתיד", אמרה.

בשלב זה עדיין לא ידוע מה יהיו ההשלכות המשפטיות והפליליות של אותו אדם שחשוד בהתחזות, והדיווחים בתקשורת לא התייחסו גם לזהותם של שולחיו, האם היא ידועה לרשויות והאם יינקטו צעדים משפטיים גם נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully