וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנשים האלה לא יכלו לקבל חיסון קורונה. זה סוף סוף השתנה

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 13:21

עבור אנשים מדוכאי חיסון מגיפת הקורונה היתה חמורה במיוחד, והם אף לא יכלו לקבל חיסון שישמור עליהם מההשלכות הקשות. בשבוע שעבר זה השתנה. הנה כל הפרטים

בווידאו: בנט בישיבת הממשלה מדבר על אפשרות של חיסון רביעי לאוכלוסיות בסיכון/מערכת וואלה!

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר בשבוע שעבר את הנוגדן אבושילד של חברת אסטרהזניקה עבור אוכלוסיות עם דיכוי של מערכת החיסון שלא הצליחו לפתח נוגדנים או עבור כאלו שסובלים מתופעות לוואי קשות לאחר קבלת חיסוני הקורונה. האישור ניתן לבני 12 ומעלה. בימים אלה, משרד הבריאות נמצא במשא ומתן לרכישת הנוגדן.

מחקרים מראים כי כאחוז עד שניים מהאוכלוסייה אינם מפתחים חיסוניות מספקת לנגיף הקורונה גם לאחר קבלת שלוש מנות חיסון. האוכלוסיות העיקריות שאינן מפתחות תגובה חיסונית מספקת כוללות אנשים עם כשל במערכת החיסון או כאלו שמערכת החיסון שלהם חלשה, בדרך כלל בשל קבלת טיפולים שמדכאים את מערכת החיסון כמו מושתלי איברים, חולים המטואונקולוגיים, חולים המטופלים בכימותרפיה וכדומה. ישנם גם אנשים שמפתחים תופעות לוואי קשות מחיסוני הקורונה ולא יכולים לקבל את החיסונים הקיימים כיום.

אבושלד הוא למעשה חיסון פסיבי שמשלב שני נוגדנים שנקשרים לאתרים שונים בווירוס ומונעים התקשרות שלו לרצפטור שמצוי על התאים, ובכך הם מונעים את הכניסה של הנגיף לתאים ומונעים את התרבותו. הנוגדנים שבחיסון עברו שינוי שמאפשר להם להימצא במחזור הדם במשך שישה חודשים, ובכך לתת הגנה עבור האוכלוסייה עם מערכת חיסון מוחלשת שלא מסוגלים לייצר בעצמם את הנוגדנים.

מתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 15 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
הפחתה של 77% בשיעור מקרי הקורונה תסמינית. גבר מקבל חיסון קורונה/ראובן קסטרו

ה-FDA אישר את החיסון על סמך מחקר קליני שעבר שלושה שלבים ונערך בארה"ב, בריטניה, ספרד, בלגיה וצרפת וכלל כ-5,200 משתתפים. על פי ממצאי המחקר, לאחר שלושה חודשי מעקב נרשמה הפחתה של 77 אחוזים בשיעור מקרי הקורונה הסימפטומטית. לאחר 6 חודשים מקבלת משלב הנוגדנים, נצפתה הפחתה של 83 אחוזים בשיעור מקרי הקורונה הסימפטומטית. החיסון ניתן בזריקה לתוך השריר במינון של 300 מ"ג.

לא רק חיסון, גם תרופה

אבושילד משמש לא רק כחיסון אלא תרופה לחולי קורונה עם מחלה קלה עד בינונית. מנהל המזון והתרופות צפוי לאשר בשבועות הקרובים גם את ההתוויה של התכשיר כתרופה עבור החולים על סמך מחקר (Tackle) שנערך ב-96 אתרים בעולם, והשתתפו בו כ-900 אנשים עם מחלה סימפטומטית קלה עד בינונית. על פי הממצאים, התרופה הוכיחה הפחתה של 88 אחוזים בסיכוי להידרדרות או מוות בקרב חולים שטופלו שלושה ימים או פחות מרגע האבחון, והפחתה של 67 אחוזים בקרב חולים שטופלו חמישה ימים או פחות מרגע האבחון. התרופה ניתנת באמצעות זריקה לתוך השריר במינון של 600 מ"ג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully