וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה שלא מוכנה יותר לשלם עבור טיפול רפואי לחולי קורונה שלא התחסנו

מתנגדי החיסונים הם לא רק עניין ישראלי, ובמדינות רבות העול הכלכלי על מערכת הבריאות בגל הרביעי של הקורונה גורם ללא מעט כעס עליהם. כעת מדינה אחת החליטה שנמאס לה. אבל האמת היא שהיא לא ממש לבד

בווידאו: הפגנה בניו זילנד נגד חובת החיסונים לקורונה/צילום: רויטרס

בעיני רבים, עמדת מתנגדי החיסונים נתפסת כצבועה - אנשים יסרבו לטיפול רפואי מונע (חיסון), יחלו, ואז יסתמכו על רופאים וטכנולוגיה רפואית כדי להציל אותם. אומנם בישראל המצב היום כבר טוב מבחינת התחלואה, אבל קל להיזכר במה שהיה פה לפני כמה שבועות כשנותרה מכונת אקמו אחת או שתיים פנויות בכל המדינה.

כעת, בסינגפור החליטו להעלות את המאבק במתנגדי החיסונים רמה אחת (או עשר) - אם אתם מתנגדים לקבל את החיסון נגד קורונה, אתם חייבים לשלם עבור טיפול במקרה שתחלו. לפי הצהרה שפורסמה השבוע, בתי חולים בסינגפור לא יספקו עוד שירותי בריאות חינם לחולי קורונה שמסרבים מרצונם לקבל את החיסון, תוך התייחסות למעמסה הקיצונית שאנשים לא מחוסנים גורמים למערכת הבריאות, במיוחד כעת במה שקרוי בכל העולם "גל הלא מחוסנים" שמעורר את חמתם של לא מעט גורמים רפואיים.

לסינגפור יש מערכת בריאות מופרטת שמסובסדת על ידי הממשלה בדרגות שונות בהתאם למחלה. עם התפרצות הקורונה, גורמים רשמיים בסינגפור אישרו החרגה, ואפשרו טיפול חינם ומסובסד מלא. ההודעה, אם כן, מסירה את ההחרגה הזו מאנשים לא מחוסנים, כלומר החולה יצטרך לשלם את החשבון בעצמו.

תושבי סינגפור עם מסיכות מיגון בשל החשש מהתפרצות נגיף הקורונה. 21 במרץ 2020.. רויטרס
לא התחסנת? שילמת.תושבים בסינגפור עוטים מסיכות/רויטרס

"אנשים לא מחוסנים מהווים רוב ניכר מאלה הזקוקים לטיפול אינטנסיבי, ותורמים באופן לא פרופורציונלי לעומס על משאבי הבריאות שלנו", אמר דובר משרד הבריאות הסינגפורי במסיבת עיתונאים. חשבונות רפואיים עבור אלה שאינם זכאים לחיסון עדיין ישולמו במלואם על ידי הממשלה, כלומר ילדים מתחת לגיל 12 או אנשים שאינם זכאים רפואית.

למרות שהצעד נחשב בעיני רבים כקיצוני מדי, באתר iflscience מזכירים כי זו לא הפעם הראשונה שבתי חולים וממשלות מטילים הגבלות על מתנגדי חיסונים בחודשים האחרונים. כך למשל הם מונים מערכת בריאות אחת בקולורדו שהחלה לדחות השתלות איברים לאלה שבחרו לוותר על החיסון. גם בארקנסו מאמינים בזכות לוותר על כל מדע הרפואה, לא רק על החיסון, ולכן יש להם עכשיו טופס הקובע שאם אתה מתנגד לקבל את החיסון לקורונה מסיבות דתיות (פרקטיקה שהפכה כך מסתבר פופולרית בארה"ב עבור מתנגדי חיסונים) אתה גם מוותר על השימוש בכל התרופות המכילות תאים עובריים, ביניהן תרופות מוכרות לשיכוך כאבים ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully