וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה תנוחת השינה אומרת על הבריאות והאישיות שלכם?

14.12.2021 / 23:46

לתנוחת השינה יש השפעה משמעותית על העצמות, השרירים, עמוד השדרה ודפוסי הנשימה שלנו. שלוש התנוחות העיקריות הן על הגב, על הצד ועל הבטן. מי מהן הכי בריאה לנו? ומה התנוחה המועדפת מעידה עלינו?

מדוע נשים זקוקות ליותר שעות שינה מגברים?/מערכת "סיפור בדקה"

שינה טובה היא מצרך בסיסי כדי שהגוף שלנו יתפקד במיטבו. תנוחות שינה עשויות להשפיע על העצמות, השרירים, עמוד השדרה ודפוסי הנשימה שלנו, כששלוש התנוחות העיקריות הן על הגב, על הצד ועל הבטן. מומחה השינה ומייסד Wowbeds גארי גינסברג, מסביר כי שינה על הגב היא הטובה ביותר לבריאות שלנו, אחריה שינה על הצד ולבסוף שינה על הבטן - שלה יש את הכי הרבה חסרונות בריאותיים.

לדברי גינסברג, שינה על הצד מפחיתה כאב והפרעות בשינה בעוד ששינה על הגב תומכת בעמוד השדרה ומפחיתה קמטים. אלו שישנים על הבטן, לעומת זאת, נוטים יותר לפתח סטייה בגב ובצוואר, בנוסף לקמטים בפנים. המומחה חשף בפני dailymail מהן היתרונות והחסרונות הבריאותיים של כל תנוחה - ומה התנוחה המועדפת עליכם מעידה על אישיותכם?

תנוחות שינה. ShutterStock
זה מה שתנוחת השינה המועדפת עליכם מעידה על מצבכם הבריאותי/ShutterStock

אז כיצד כל תנוחה משפיעה על בריאותנו?

שינה על הגב
שינה על גב היא התנוחה האידיאלית לתמיכה בעמוד השדרה. היא יכולה גם להפחית כאבים כרוניים, אלרגיות והיווצרות של קמטים עדינים על הפנים שלכם. בעוד שתנוחת שינה זו עשויה להוות תמיכה פיזית טובה עבור רבים, חשוב להישאר סימטריים, מכיוון שחוסר סימטריות עלולה להשפיע על יישור עמוד השדרה. אם אתן בהריון, סובלות מרפלוקס חומצי, נחירות או דום נשימה בשינה - יש להימנע משינה בתנוחה זו.

שינה על הצד
שינה על הצד היא תנוחה עם יתרונות גדולים. היא יכולה להפחית כאבים ואידיאלית לנשים בהריון ולאלה הסובלים מריפלוקס חומצי. 3 תנוחות הצד הנפוצות ביותר הן 'שמאל מול ימין', 'תנוחת העובר המסולסל' ו-'השתוקקות', שבהן זרועותכים מושטות קדימה. זוהי תנוחה פופולרית עבור רבים, אך עבור אלו הסובלים מכאבי כתפיים, נעילת לסת או מודאגים מהיווצרות קמטים, זו לא התנוחה עבורם.

שינה על הבטן
למרבה הצער, שינה על הבטן מגיעה עם יותר חסרונות מאשר יתרונות, מכיוון שהיא עלולה לעקם את הגוף שלכם. עמוד השדרה נאלץ להימתח למצב לא טבעי בעוד הירכיים והבטן שוקעות לתוך המזרון. תנוחה זו גם נוטה ליצור קמטים עקב לחץ כבד המופעל על הפנים. עם זאת, אם אתם מתקשים להרפות משינה על הבטן, בחרו כרית דקה יותר ומזרן מוצק יותר.

שמירה על דפוסי שינה טובים דורשת תרגול אך אפשרית. כדי לסייע בהחלפת תנוחה, בחרו את הכרית המושלמת ואת מרחב השינה שאתם זקוקים לו. על אף שמצעים איכותיים הם בהחלט חיוניים לשנת לילה טובה - מציאת המזרן, הכרית והתמיכה הנכונים, בהתאם לתנוחת השינה שלך, תעשה את ההבדל.

שינה טובה, מזרנים, מנדלבוים. ShutterStock
שינה על הגב היא הטובה ביותר/ShutterStock

איך אתם ישנים?

על הגב
על הבטן
על הצד
אני משנה תנוחות
7985 משתתפים

מה תנוחת השינה מעידה על האישיות שלכם?

הישנים על הצד
תנוחה זו עשויה להצביע על אנשים שפשוט זורמים עם כל מה שהחיים זורקים לכם. סקרים מצאו כי אנשים שישנים על הצד רואים בעצמם בריאים וחברותיים.

הישנים על הבטן
שינה על הבטן יכולה להעיד על מצב מגונן וסודי. תנוחה זו עשויה להצביע על אדם סגור. קינון הפנים בתוך הכרית מראה על הצורך בהגנה.

הישנים על הגב
תנוחת שינה זו עשויה להעיד על לאדם בטוח בעצמו עם גישה חסרת דאגות ומזדמנת.

הישנים בתנוחת עובר
תנוחת עובר עוזרת לאנשים להרגיש בטוחים ונינוחים כאחד. אתם עלולים לרצות לישון בתנוחה הזאת כשאתם מרגישים פגיעים או רוצים להרגיש בנוח.

המשנים תנוחות
אם אתם נרדמים בתנוחה אחת ומתעוררים בתנוחה אחרת, אתם כנראה אנשים שמוכנים לכל דבר ותמיד בוחנים רעיונות חדשים בראש שלכם. עם זאת, אתם מאלה שלא נוטים לסיים דברים שהתחלתם איתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully