וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריצת חייו: 5 חודשים לאחר שאובחן עם גידול במוח, הוא סיים מרתון

עודכן לאחרונה: 31.10.2021 / 22:00

יום בהיר אחד גילה קובי יצקן שהוא סובל מגידול סרטני מסוכן במוחו, תוך ימים ספורים הוא כבר עבר ניתוח, שלאחריו הציב לעצמו יעד שאפתני - לסיים את מרתון ירושלים. 5 חודשים לאחר מכן הוא חצה את קו הסיום לקול תשואות יקיריו וחבריו

ביום שישי האחרון קובי יצקן בן ה-59 חצה את קו הסיום של מרתון ווינר ירושלים יחד עם עוד אלפי רצים, כולם בוודאי חשו תחושת ניצחון עם הגיעם לקו הסיום המיוחל לאחר 42.2 קילומטרים של ריצה בעליות ובמורדות של עיר הקודש, אבל עם תחושת הניצחון של יצקן קשה היה להתחרות. רק לפני 5 חודשים הוא אובחן עם גידול סרטני מסוכן במוחו, גילוי שטלטל בן רגע את עולמו וחייו.

"יצאתי לריצה לפני 5 חודשים בשישי בבוקר כפי שנהגתי לעשות בתשע השנים האחרונות, כשלפתע חברי לקבוצת הריצה אמרו לי שאני רץ משונה. בתחילה לא ייחסתי לזה חשיבות אבל בהמשך היום, בתחנת דלק שנכנסתי אליה, עשיתי תאונה, נכנסתי פשוט ברכב חונה. כשיצאתי לבדוק מה קורה, בעלת הרכב הסתכלה עלי ואמרה לי שהפנים שלי משחירות, ושאני נראה לה מבולבל", הוא נזכר באירועי היום ששינה את חייו לבלי הכר. "למרות זאת, המשכתי הביתה וברגע שפתחתי את הדלת הבת שלי שלומדת סיעוד אמרה לי 'אנחנו נוסעים לבית חולים'. תוך רבע שעה קיבלו אותי בהדסה עין כרם, רבע שעה אחרי הפנו אותי לבדיקת MRI ועם קבלת התוצאות יצא אלי הרופא ואמר לי: 'או שאתה נשאר 100 אחוז נכה או שאתה נכנס מיד לניתוח, יש לך גידול בגודל של 5.5 ס"מ בראש'. לא היה לי יותר מידי זמן לעכל וכעבור שלושה ימים עברתי את הניתוח".

קובי יצקן במרתון ווינר ירושלים. באדיבות המצולם,
"למחרת הניתוח כבר הלכתי 10 ק"מ". קובי יצקן במרתון ירושלים 2021/באדיבות המצולם

פרט לניתוח שעבר, חמשת החודשים האחרונים עברו על יצקן בטיפולי כימותרפיה והקרנות והוא היה גם מחובר במהלכם למכשיר אופטיון - טכנולוגיה חדשנית וייחודית המבוססת על שדות חשמליים מתחלפים, הפוגעים בתהליך החלוקה של התאים הסרטניים. למרות כל הטיפולים הוא היה נחוש להגיע למרתון ירושלים ולחצות את קו הסיום ובמטרה שהציב לעצמו הוא נאחז החל מהרגע שיצא מהניתוח.

עוד בוואלה!

יהונתן יצא לטיול עם הוריו, וזה כמעט נגמר באסון קטלני

לכתבה המלאה

"הדבר הראשון שעשיתי כשפקחתי את עיניי היה לבדוק שיש לי תחושה בפנים, אחר כך היה חשוב לי לוודא את התחושה בידיים שהם עבורי דבר מאד משמעותי כי אני מנגן בגיטרה קלאסית. וכשהבנתי שעברתי את החלק הזה בשלום, כ-3 שעות לאחר ההתאוששות כבר ירדתי מהמיטה, למחרת הניתוח כבר הלכתי 10 ק"מ ואחרי 4 ימים כבר השתחררתי הביתה. מאז ועד היום כבר עשיתי במצטבר 100 ק"מ של הליכה וריצה. ביום יום אני עם אופטיון, קראתי רבות וראיתי שהוכח כי הטכנולוגיה הזו יכולה להאריך לי את החיים ולכן חוץ מבזמן הריצה אני לאורך כל היום איתה. בנוסף אני ממשיך עם הטיפולים, שותה תה סרפדים, נמצא בקבוצת תמיכה שבה אנחנו מעודדים אחד את השניה ונותנים טיפים ובעיקר רץ, רץ קדימה בכל המובנים".

קובי יצקן במרתון ווינר ירושלים. באדיבות המצולם,
אני ניצחתי. קובי יצקן לאחר המרתון/באדיבות המצולם

כאמור, ביום שישי יצקן עמד ביעד שהציב לעצמו וסיים את ריצת המרתון של מרתון ווינר ירושלים, כאשר בקו הסיום חיכו לו ועודדו אותו חברים ובני משפחה נרגשים. "לאורך כל המרתון היה בתוכי קול שאמר - ותר, יש לך סרטן אלים במוח, בצקות שגורמות לך לסטות מהמסלול ובחילות מהכימותרפיה שמקשות על שתיית מים. מה שהופך את הריצה לכמעט בלתי אפשרית. מצד שני קול אחר אמר: לקחת על עצמך להוכיח שהסרטן לא עוצר אותך, לצדך נמצאים כל בני המשפחה והחברים ואתה ממשיך הלאה"", סיפר יצקן לאחר המרתון, "אני יומיים אחרי, קצת חלש אבל מרגיש מאושר. אני ניצחתי!".

השבוע הוא שבוע המודעות לסרטן המוח - למידע נוסף ולתמיכה כנסו לאתר עמותת עיל"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully