וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטה הכיפית הזאת לפתיחת אף סתום זכתה בפרס מדעי נחשב

מחקר גרמני-בריטי שהוכיח שסקס יכול להקל על גודש באף באותה מידה כמו תרסיס לאף זכה בפרס האיג-נובל, והחוקרים לא מתכוונים לעצור כאן. איך זה עובד ומה יבדוק המחקר הבא שלהם?

שיטה לשחרור אף סתום בתוך שניות/בימוי והגשה: ליאור נאור עריכה: אביב אירגז

אנחנו מרבות לדווח כאן על מחקרים פורצי דרך ותגליות מדעיות, לרוב הדיווחים הללו עוסקים בטיפולים למחלות קשות או להשפעות משמעותיות של התנהגויות והרגלי אורח חיים. מי לא רוצה לקרוא על עוד יתרון בריאותי של שתיית קפה או על שינוי קטן בדיאטה או בשגרת האימונים שיכול לשנות לכם לגמרי את החיים, או לפחות את הגזרה. וכמובן שדיווחים על תרופות וטיפולים חדשניים שעשויים להיות מצילי חיים זה חשוב ומעניין.

מחקרים פורצי דרך כאלה זוכים לעתים גם לכבוד גדול בדמות פרסים בינלאומיים נחשבים, המפורסם והיוקרתי מכולם הוא כמובן פרס הנובל. אלא שמדי שנה נערך גם טקס האיג-נובל, שמעניק פרסים ל"מחקרים שגורמים לאנשים קודם כל לצחוק, אבל אחר כך לחשוב". הטקס נערך מדי שנה באוניברסיטת הארוורד ובין מגישי הפרס נמנים גם זוכי נובל בעבר.

השנה, אחד המחקרים שזיכו את חוקריו בפרס החמוד הזה בקטגוריית האיג-נובל לרפואה, הוא מחקר שטוען שאורגזמה היא דרך יעילה לפתיחת אף סתום ולהקלה על גודש באף (בין השאר, אתם יודעים).

אישה משתמשת בתרסיס אף. ShutterStock
יש דרכים יותר כיפיות לטפל באף סתום. אישה משתמשת בתרסיס לאף/ShutterStock

אף שמדובר במחקר קטן, הוא מבוסס היטב. המחקר הוא פרי שיתוף פעולה גרמני-בריטי וכלל 18 זוגות הטרוסקסואליים. כל זוג היווה גם קבוצת מחקר וגם קבוצת ביקורת, כך שביום אחד נבדקה השפעת הסקס והאורגזמה על הגודש באפם, ואילו ביום שלאחר מכן נבדקה השפעתו של תרסיס אף להקלה בגודש (מהסוג שניתן להשיג ללא מרשם בכל בית מרקחת).

מצב הגודש נמדד ב-5 הזדמנויות: לפני הסקס, לאחר האורגזמה ומדי שעה ב-3 השעות שלאחר מכן. הזוגות ענו גם על שאלונים שנועדו לאתר את מי שסבלו מגודש באף במהלך החודש שלפני המחקר. הגודש באפם של הנחקרים הוערך בשתי דרכים: דיווח סובייקטיבי - על ידי הנחקר עצמו, ומדידה אובייקטיבית - על ידי מכשיר למדידת זרימת האוויר באף. כל הגורמים הללו הפכו את המחקר הקטן הזה למחקר רציני למדי, מבוסס היטב ובעל שיטות מדעיות אמינות.

תוצאות המחקר אכן הצביעו על הקלה משמעותית בגודש באף ושיפור בזרימת האוויר לאחר יחסי מין אורגזמיים. ההטבה בגודש היתה משמעותית כמו זו שנמצאה ודווחה על ידי המשתתפים לאחר שהשתמשו בתרסיס לאף, ביום השני של המחקר. עם זאת, ההטבה היתה זמנית ונמשכה רק שעות ספורות בסמוך לקיום יחסי המין, ולאחר מכן התפוגגה.

מה הקשר של אורגזמות לאף סתום?

המחקר מתייחס לתיאוריה בשם "נוירוזת רפלקס האף" (reflex nasal neurosis) שהוצגה לראשונה בשנת 1897 על ידי רופא אף-אוזן-גרון גרמני בשם ווילהלם פליס, שהיה ידיד קרוב של זיגמונד פרויד. השניים חלקו את התפיסה שבעיות בתפקוד המיני היו הגורם לרוב הנוירוזות. לפליס היתה תאוריה לפיה ישנם "מוקדים גניטליים" בתוף האף שמשפיעים באופן ישיר על איברי המין. אולם, התיאוריה שלו לא עמדה במבחנים מדעיים ונשכחה.

זוג מקיים יחסי מין במיטה. ShutterStock
הקלה לאף סתום למשך שעה ויותר. זוג עושה סקס/ShutterStock

עם זאת, ידוע שפעילות גופנית יכולה להקל על גודש באף והשפעתה המיטיבה יכולה להימשך גם חצי שעה ויותר לאחר אימון.

בחזרה למחקר הנוכחי: הוא מציג כמה ראיות משכנעות לכך שאורגזמה, בדומה לפעילות גופנית, יכולה להקל על גודש באף למשך שעה ויותר. ויש לה עוד יתרון שאותו סיכמו החוקרים בצורה מדוייקת למדי: "לא נראה לנו שיש שיטות יותר מהנות מזו לפתיחת אף סתום".

הזכייה באיג-נובל לא גרמה לחוקרים החרוצים לנוח על זרי הדפנה והם כבר מתכננים את מחקר ההמשך שלהם - שיבדוק האם גם אוננות יכולה להציע את אותה הקלה בגודש באף כמו פעילות מינית זוגית וכן, האם אורגזמות מרובות מספקות הקלה בגודש לזמן ארוך יותר. ללא ספק, שתי שאלות מדעיות ראויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully