וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תזונה בריאה יותר יכולה למנוע הדבקה ואפילו מוות מקורונה?

האם לתזונה בריאה שמבוססת על מאכלים מן הצומח יש השפעה על הסיכוי שלכם להדבק בקורונה? מחקר חדש טוען ששליש ממקרי ההדבקה היו יכולים להמנע אם אנשים היו אוכלים בריא יותר. ככה זה עובד

אנחנו כבר יודעים שתזונה שמבוססת ברובה על מזונות מהצומח היא בריאה יותר, אבל כעת נראה כי היא גם יכולה לעזור למנוע הדבקה בקורונה. מחקר חדש מבוסטון שפורסם בכתב העת GUT מדווח כי צריכת מזון בריא יותר מהצומח עשויה להוריד את הסיכון לחלות בקורונה, ובנוסף להוריד את האפשרות לתסמינים חמורים בעת ההדבקה. אף שכבר זמן מה רופאים אומרים שמצבים מטבוליים כולל השמנת יתר וסוכרת מסוג 2 יכולים לגרום לסיבוכים חמורים של קורונה, מחקר זה הוא בין הראשונים שהוסיפו תזונה למשוואה.

חוקרים מבית החולים הכללי במסצ'וסטס מוסיפים שהשפעת הדיאטה על הסיכון לחלות בקורונה כמו גם על חומרת הסימפטומים, חזקה במיוחד בקרב אלה החיים באזורים סוציו-אקונומיים מוחלשים. "דיווחים קודמים מצביעים על כך שתזונה לקויה היא תכונה נפוצה בקרב קבוצות שנפגעו מהמגיפה באופן לא פרופורציונלי, אך נתונים על הקשר בין דיאטה לסיכון להדבק בקורונה ולחלות באופן קשה חסרים", אומר עורך המחקר ג'ורדי מרינו, דוקטורנט במחקר ומדריך לרפואה בבית הספר לרפואה של הרווארד, בהודעה לתקשורת.

צוות המחקר ניתח נתונים שנאספו על 592,571 משתתפים שנאספו במקור לצורך מחקר סימפטומים של קורונה. העבודה כללה תושבי ארה"ב ובריטניה שנבדקו בין מרץ לדצמבר 2020. כל משתתף מילא סקר על הרגלי התזונה שלו, כאשר מחברי המחקר העריכו את "איכות הדיאטה" באמצעות ציון, ועם דגש על צריכת פירות וירקות.

סלט טונה. ShutterStock
תאכלו טוב יותר, תהיו בריאים יותר. סלט טונה/ShutterStock

במהלך תקופת המעקב, 31,831 משתתפים נדבקו בקורונה. הממצאים הראו כי לאנשים שצרכו את הדיאטה הבריאה יותר היה סיכון נמוך יותר ב-9 אחוזים להידבק בקורונה בהשוואה לאנשים שניזונו מדיאטה דלה יותר. באופן דומה, התוצאות הראו כי אלה שאכלו בריא יותר היו בסיכון נמוך ב-41 אחוזים לפתח סימפטומים חמורים של קורונה. "ממצאים אלה היו עקביים במגוון ניתוחים שעשינו המתייחסים להתנהגויות בריאות אחרות, גורמים חברתיים לבריאות ושיעורי העברת וירוסים בקהילה", מוסיף מרינו.

"למרות שאיננו יכולים להדגיש מספיק את החשיבות של להתחסן וללבוש מסיכה במקומות סגורים וצפופים, המחקר שלנו מציע כי אנשים יכולים גם להפחית את הסיכון שלהם לחלות בקורונה על ידי שימת לב לתזונה", אמר אחד ממחברי המחקר, ד"ר אנדרו צ'אן, גסטרואנטרולוג ומנהל היחידה לאפידמיולוגיה קלינית בבית החולים.

עוד בוואלה!

האם אפשר לחזק את המערכת החיסונית בעזרת תזונה?

לכתבה המלאה

החוקרים גם צפו קשר מצטבר בין תזונה לקויה, קיפוח חברתי-כלכלי מוגבר וסיכון ל-COVID-19. במילים אחרות, אנשים החיים באזורים עניים יותר ואוכלים תזונה לא בריאה רגישים הרבה יותר לנגיף מאשר כל אחד מהתנאים הללו לבד. "המודלים שלנו מעריכים כי כמעט שליש ממקרי הקורונה היו נמנעים אם אחד משני התנאים האלה לא היו קיימים", מסביר ד"ר מרינו.

לסיכום, החוקרים מאמינים שהפיכת מזונות בריאים וצמחיים לזמינים יותר ובמחיר סביר יכולים לעזור בקידום סיומה של המגיפה. "הממצאים שלנו הם קריאה לממשלות ולבעלי העניין לתעדף תזונה בריאה ורווחה עם מדיניות בעלת השפעה", מסכם ד"ר מרינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully