וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך הפשוטה לשפר את היכולת של הילד בשיעורי חשבון

עודכן לאחרונה: 4.8.2021 / 7:35

לוקחים את הילד לחוג ג'ודו או טאקוונדו? אתם עושים בחוכמה. ממש. מחקר חדש מראה כי אומנויות לחימה וספורט קבוצתי משפרים את היכולות הקוגניטיביות של הילדים, במיוחד בשיעורי חשבון

אנחנו אומנם בחופש הגדול, אבל מחקר חדש שפורסם לאחרונה גילה שיטה מאוד פשוטה לשפר את היכולת של הילד בשיעורי המתמטיקה, והאמת - זה תקף גם לתקופה של החופש.

שיפור שיעורי החינוך הגופני בבית הספר יכולים להיות המפתח להצלחתם הלימודית של התלמידים, במיוחד במתמטיקה. למחול, לאמנויות לחימה (הי טאקוונדו וג'ודו!) וספורט קבוצתי בעצימות גבוהה יש השפעה רבה על היכולת האקדמית של הילדים מכיוון שהם "מאתגרים קוגניטיבית". חוקרים אומרים כי במקום להגדיל את מספר השעות השבועי של שיעורי הספורט, בתי הספר צריכים לשקול לשפר דווקא את איכות השיעורים.

על פי המחקר אפילו לא רבע (24 אחוזים) מילדי ארה"ב בני שש עד 17 משתתפים ב-60 דקות פעילות גופנית מדי יום, רמת הפעילות הגופנית המומלצת על ידי ה-CDC. שיעורי כושר אינטנסיביים יותר יכולים לעזור לילדים ולבני נוער לעמוד ברמה המומלצת.

במחקר שהתפרסם בכתב העת הבריטי לרפואת ספורט, חוקרים סקרו באופן שיטתי את הנתונים על ההשפעות של התערבויות ספציפיות לחינוך גופני על כוח המוח והיכולת האקדמית בילדים ובני נוער. המחקר בוצע ב-11 מדינות: אוסטרליה, ברזיל, קנדה, דנמרק, איטליה, ארה"ב, בריטניה, ספרד, שוודיה, שוויץ והולנד.

אבישג סמברג לוחמת טאקוונדו ישראלית לאחר זכייתה במדליית ארד. Maja Hitij, GettyImages
כוח זה גם מוח? אבישג סמברג, לוחמת טקוואנדו בת 19 שזכתה במדליית ארד בטוקיו/GettyImages, Maja Hitij

הניתוח מראה שהתערבויות שהתמקדו בהעלאת איכות שיעורי הפעילות הגופנית הגבירו את כוח המוח, בעיקר בקרב תלמידי בית הספר היסודי. הם גם הגבירו את היכולת האקדמית, בעיקר בכישורי מתמטיקה. לעומת זאת, להגדלת מספר או אורך שיעורי הפעילות הגופנית הייתה השפעה שולית וחסרת משמעות על הביצועים האקדמיים.

החוקרים אומרים כי פעילות גופנית משפרת את היכולות הקוגניטיביות באמצעות מנגנונים נוירוביולוגיים, פסיכולוגיים והתנהגותיים ישירים ועקיפים. "ממצאי המטא-אנליזה שלנו מצביעים על כך ששיפור איכות שיעורי הספורט היא השקעה משתלמת בחינוך שעשויה להביא לשיפור הקוגניציה והביצועים האקדמיים", כותבים המחברים.

עוד בוואלה!

זה השקר הכי גדול שמוכרים לכם על פעילות גופנית

לכתבה המלאה

זו כמובן לא הפעם הראשונה שפעילות גופנית נקשרה ליכולות קוגניטיביות גבוהות יותר, ובשנת 2018 למשל פורסם מחקר שמצא כי כושר גופני מעלה את כמות החומר האפור במוח, ועשוי להשפיע לטובה על כישורים שכליים. המחקר קשר בין תפקוד תנועתי משופר לבין נפח גדול יותר של החומר האפור בשני אזורים שחיוניים לעיבוד שפה ולקריאה.

אירן אסטבן-קורנחו, פוסט-דוקטורנטית באוניברסיטת גרנדה והמחברת הראשית של המחקר, כתבה אז כי "כושר הוא דבר שאפשר לשנות באימון גופני. שילוב של תרגילים שמשפרים את יכולת ניצול החמצן ואת היכולת התנועתית עשוי לסייע להתפתחות המוח ולשיפור ההישגים הלימודיים של ילדים, במיוחד של בעלי משקל עודף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully