וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 דברים שאתם יכולים לעשות עם הילדים שלכם בטבע בקיץ הזה

לא כל פעילות בקיץ צריכה להיות אטרקציה מוגזמת במאות שקלים - צאו החוצה עם הילדים לאחת מהפעילויות החינמיות האלה באוויר הפתוח, ועוד אחת שאפשר לעשות גם במזגן

להיות בחוץ זה בריא לנו, בין אם זה בטיול, קמפינג או פיקניק. קצת מנוחה, אוויר, נוף יפה וזמן משותף. משפחות רבות מעוניינות בקיץ בבילוי פשוט, עם הילדים, בחיק הטבע. לא כל יציאה בחופש הגדול מחייבת אטרקציה במאות שקלים, גם לספור ציפורים או להגדיר פרחים בקרבת הבית יכול להיות בילוי מרתק שמקרב את כל המשפחה ונותן זמן של ביחד.

לטובת מי שגילו את הקסם שבפשטות, אספו מדריכי החברה להגנת הטבע 7 משחקים ורעיונות לבילוי משפחתי מהנה ומעניין באוויר הפתוח. חשוב לזכור כמובן לכבד את הטבע ולא לפגוע בו, לשמור על הארץ נקייה ולקחת איתנו את כל מה שהבאנו, ולהתחשב באחרים:

פעילויות עם ילדים בטבע לימי קורונה. הילה נקש, החברה להגנת הטבע,
לצלם ולתעד את הצמחים ובעלי החיים. ילדים מתבוננים בצמחים/הילה נקש, החברה להגנת הטבע

1. צילום

צילום הפך להיות כל כך נגיש לכל גיל. צילום משמש היום במגוון רחב של דרכים לשמירת טבע. אפשר להתבונן ולראות (ולהראות) את היופי וההפתעות הגדולות והקטנות של המקום. אפשר לתעד בעזרת המצלמה או מצלמת הטלפון, את כל הפרחים ובעלי החיים במקום (או סימנים שבעלי החיים השאירו לנו). הילה נקש, רכזת ארצית לחינוך סביבתי בחברה להגנת הטבע, מציינת כי הצילום הוא גם דרך נהדרת להעביר מסר. "תנו לילדים לחשוב מה היו רוצים להגיד דרך התמונה לאחרים, האם זה משהו חיובי או שלילי", היא אומרת.

2. בניית בית לחיות

הציעו לילדים לבנות בית לחיות שהם רואים במרחב, או חושבים שיש באזור. תחילה, תכננו את הפעילות - לאיזה בית הן זקוקות? ממה הוא עשוי? איפה כדאי לבנות אותו? בית בטבע חייב להיות עשוי מחומרים שמוצאים בטבע, בלי להרוס כמובן משהו קיים, ובית שיוכל להתפרק ולחזור לטבע בסיום השימוש. החומרים המומלצים הם אבנים (להרים בזהירות), אדמה או בוץ, ענפים ועלים.

עוד בוואלה!

זה הגיל שבו נוצרים הזיכרונות הראשונים של הילדים שלכם

לכתבה המלאה

3. אוספים

אם נשארים באותו המקום מספר ימים (טיול קמפינג, למשל) הילדים יכולים ליצור לעצמם אוספים קטנים או אוצרות. הם יכולים לעשות תערוכה או קופסת אוצרות. רק חשוב להסביר לילדים שהאוצרות צריכים להישאר במקום בסוף הביקור.

פעילויות עם ילדים בטבע לימי קורונה. הילה נקש, החברה להגנת הטבע,
לחפש אוצרות ואוספים בטבע/הילה נקש, החברה להגנת הטבע

4. משחקים של פעם

אלו תלויים בתנאי השטח, חפשו אביזרים שיוכלו לשמש אתכם למשחקי ילדות של פעם. הנה כמה רעיונות: שלושה מקלות, תופסת, חמש אבנים.

5. מסלול מכשולים

צרו עבור הילדים מסלול מכשולים המורכב מאבנים גדולות או הליכה על גזע עץ, קפיצה מעל נחל או גזע, זחילה מתחת למכשול או טיפוס על סלע - כל אלו יגרמו להם ולהן להרגיש שהצליחו לעמוד במשימה ענקית.

6. מחנאות

כל דבר שקשור במחנאות עובד נהדר. קחו איתכם כמה חבלים והם יהיו בסיס נהדר. בניית אוהל כמו פעם, נדנדת טרזן או הליכה על חבל. למדו אותם קשר או שניים. מחבלים יותר דקים אפשר לעשות מלאכות קטנות כמו צמיד, שרשרת או לוכד חלומות.

פעילויות עם ילדים בטבע לימי קורונה. הילה נקש, החברה להגנת הטבע,
הכי כיף לבנות אוהל כמו פעם או לשכב בחושך ולהסתכל בכוכבים. קמפינג/הילה נקש, החברה להגנת הטבע

7. לילה

ילדים כבר כמעט ולא חווים חושך. לילה בשטח יכול להיות הזדמנות להתבונן בכוכבים, לדמיין צורות או לחפש את שמן האמיתי של קבוצות הכוכבים.

ולבסוף, אם החלטת בכל זאת להישאר בבית הממוזג, אתם מוזמנים ללמוד עם הילדים כמה חשוב לשמור על הטבע נקי באמצעות משחק לימודי בסלולר לילדים המשלב סרטונים לעידוד שמירה על הטבע והנקיון, בכיכובו של אריה הדורבן. הלומדה מיועדת לילדים וילדות צעירים (גילאי 5-10), והיא כוללת הסברים, שאלות וסרטונים קצרים. ניתן להוריד את האפליקציה בחנויות האפליקציות, או בקישור הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully