וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא שיעול וחום: חוקר בריטי טוען שתסמיני הקורונה השתנו

עודכן לאחרונה: 15.6.2021 / 14:59

נתונים שנאספו מאלפי בני אדם מראים כי התסמינים הנפוצים ביותר של קורונה השתנו, וכבר לא כוללים אובדן חוש טעם וריח. הנה כל הפרטים על התסמינים החדשים של וריאנט הקורונה הנפוץ ביותר בבריטניה

היום (שלישי) מסירים בישראל את המסיכות, מה שמסמל עבור רבים את תום ימי הקורונה. אולם, נגיף הקורונה עדיין כאן, גם אם הוא שינה את פניו. לפי חוקרים בריטים, התסמינים הנפוצים של הקורונה השתנו, וכעת כאבי ראש, כאב גרון ונזלת הם הסימפטומים הנפוצים ביותר אצל חולי covid-19.

פרופ' טים ספקטור, המנהל את אפליקציית המחקר Zoe COVID העוקבת אחר תסמיני הקורונה, אמר ל-BBC כי הווריאנט הנוכחי של הקורונה בבריטניה מרגיש "יותר כמו הצטננות קשה" עבור אנשים צעירים. אמנם התסמינים החדשים מתייחסים רק לווריאנט הנפוץ בבריטניה, אך כעת כשהשמיים נפתחו והמסיכות ירדו - גם כאן כדאי להיות ערים לתסמינים המשתנים.

אף שהתסמינים קלים יחסית, מי שנדבק בקורונה עלול להיות מדבק ולסכן אחרים. לכן, כל מי שחושב שייתכן שנדבק בנגיף חייב לעבור בדיקת קורונה.

בדיקת קורונה. ShutterStock
מרגישים רע? הישארו בבית ועברו בדיקת קורונה. בדיקת קורונה/ShutterStock

על פי ה-NHS (שירות הבריאות הלאומי בבריטניה) התסמינים ה"קלאסיים" שצריכים להדליק נורה אדומה לקורונה הם עדיין שיעול, חום ואובדן חוש טעם או ריח. אך פרופ' ספקטור אומר שתסמינים אלה פחות נפוצים כיום, בהתבסס על הנתונים שקיבל צוות Zoe COVID מאלפי אנשים שדיווחו את התסמינים שלהם באפליקציה.

עוד בוואלה!

ניסתה להוכיח שהחיסונים גורמים למגנטיות והביכה את עצמה

לכתבה המלאה
בווידאו: ג'ונסון על דחיית ההקלות בגלל הווראינט ההודי/צילום: רויטרס

"אנו בוחנים את הסימפטומים המובילים אצל משתמשי האפליקציה, ומאז תחילת חודש מאי הם אינם זהים לאלו שהיו", הוא אומר. נראה שהשינוי קשור לעלייה בגרסת הנגיף המכונה דלתא, שזוהתה לראשונה בהודו וכעת מהווה 90 אחוזים ממקרי הקורונה בבריטניה. "חום נשאר די שכיח, אך אובדן הריח אינו מופיע עוד בעשרת הסימפטומים הראשונים", הוא הוסיף.

יש לציין שגם מחקר של האימפריאל קולג' בלונדון, שבוצע על יותר ממיליון אנשים בבריטניה, מצא מגוון רחב של תסמינים נוספים הקשורים לקורונה, בהם צמרמורות, חוסר תיאבון, כאבי ראש וכאבי שרירים.

אישה מצוננת. ראובן קסטרו
חולה אחד עלול להדביק 6 אחרים. אישה מצוננת/ראובן קסטרו

"נראה כי הווריאנט הזה עובד אחרת במקצת", אמר פרופ' ספקטור. לדבריו, אנשים עשויים לחשוב שהם חטפו איזה הצטננות עונתית ולהמשיך בחייהם, וכך להעביר את הנגיף לאנשים נוספים. לכן, הוא מבהיר, אם אתם מרגישים לא טוב - הישארו בבית ועשו בדיקת קורונה.

בימים האחרונים ניכרת עלייה במספר מקרי הקורונה בבריטניה, ולדברי פרופ' ספקטור העלייה הזו נראית בקרב צעירים ולא מחוסנים, כאשר מרבית המקרים מתחת לגיל 40, ובעיקר בגילאים 20-29. הוא הוסיף כי לגרסת הדלתא יש מקדם הדבקה של 6 (חולה אחד ידביק 6 נוספים) - בערך כפול מהגרסה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully