וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חושף: כך תוכלו להיות צעירים יותר ב-3 שנים תוך 8 שבועות בלבד

עודכן לאחרונה: 3.6.2021 / 6:45

"להחזיר את השעון אחורה" נשמע כמו פנטזיה לא אפשרית, אבל בשנים האחרונות יותר ויותר מחקרים עוסקים בנושא וחלקם מגיעים עם בשורות מפתיעות. אז איך עושים את זה? לחוקרים האלה יש תשובה

גיף שעון תקוע. Giphy
האם אפשר להחזיר את השעון אחורה? גיף של שעון/Giphy

האם הגוף שלנו באמת יכול להיות צעיר יותר מבחינה ביולוגית, מבלי להשתמש בחומרים לא טבעיים, תוך פחות מחודשיים? זה אולי נשמע כמו פרסומת של קרם אנטי אייג'ינג שקר כלשהו, אבל מחקר חדש מגלה שאנשים יכולים להפוך את תהליך ההזדקנות באמצעות שינויים בתזונה ובאורח החיים.

בניסוי קליני פורץ דרך גילו מדענים כי על ידי איזון מתילציה של ה-DNA, המשתתפים הפחיתו את גילם הביולוגי ביותר משלוש שנים תוך שמונה שבועות בלבד. החוקרים טוענים כי הזדקנות היא המניע העיקרי למחלות כרוניות והירידה בתפקוד מגבירה מאוד את הסיכון ללקות בסרטן, סוכרת, מחלות לב ותסמונות כרוניות של מערכת העצבים כמו פרקינסון ומחלת אלצהיימר. זו הסיבה שהחזרת השעון לאחור ב-DNA של האדם יכולה לעזור לו להישאר בריא יותר ולחיות זמן רב יותר. המחקר התפרסם בכתב העת Aging.

מתילציה היא תהליך הכולל העברת קבוצת מתיל ל-DNA והיא מווסתת ביטוי של גנים מתוך ה-DNA. תהליך המתילציה יכול באופן ישיר או עקיף לגרום לכך שאזורים ב-DNA לא יתורגמו לחלבונים. מחברי המחקר מסבירים כי מתילציה יכולה לגרום לנזק גדול לתפקוד התאים. נזק זה נובע מהלחץ והמתח של הזדקנות ומחלות.

במשך שמונה שבועות החוקרים עקבו אחר תוצאות תוכנית הטיפול שהתמקדה בתזונה, שינה, פעילות גופנית, הדרכת מדיטציה, נטילת פרוביוטיקה ונוספי תזונה משלימים. הניסוי הקליני המבוקר כלל 43 גברים בריאים בגילאי 50 עד 72. התוצאות הראו כי התחייבות לשינויים באורח החיים הללו גרמה להפחתות "משמעותיות סטטיסטית" בהזדקנות הביולוגית של התאים.

תהליך הזדקנות. ShutterStock
מי לא רוצה עוד כמה שנים. שלוש נשים בגילאים שונים/ShutterStock

"תוכנית ההתערבות המשולבת נועדה לכוון למנגנון המתילציה ובמיוחד לדפוסי מתילציה של DNA שזוהו כמנבאים את הגיל הביולוגי", הסבירה מנהלת המחקר קארה פיצג'רלד בהודעה לתקשורת.

"אנו חושדים שמיקוד זה היה הסיבה להשפעתו המדהימה. נראה כי תוצאות מוקדמות אלה עולות בקנה אחד עם המחקרים המעטים הקיימים שבחנו עד כה את הפוטנציאל להיפוך גיל ביולוגי ומרחיבים אותם מאוד. ההתערבות היא ייחודית בכך שהיא דוגלת בשימוש בתוכנית תזונה ואורח חיים בטוחה ולא פרמצבטית. כרגע אנו מגייסים משתתפים למחקר גדול יותר, שאנו מצפים שיאשש את הממצאים הללו", אמרה פיצג'רלד.

"מה שמרגש הוא ששיטות אלה כוללות חומרים מזינים ספציפיים ותרכובות מזון הידועות כמשנות את המתילציה של ה-DNA באופן סלקטיבי, מסוגלות להשפיע בצורה כזו על אותם דפוסי מתילציה של DNA שאנו מכירים כמנבאי הזדקנות ומחלות הקשורות לגיל", מסכמת פיצג'רלד, "אני מאמינה שזה, יחד עם אפשרויות חדשות לכולנו למדוד ולעקוב אחר גיל מתילציה של ה-DNA שלנו, יספקו הזדמנויות חדשות משמעותיות גם למדענים וגם לצרכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully