וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבא הפלה את בתו בגלל שהיא מקבלת מחזור, והאינטרנט מאוד כועסת

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 0:14

לפעמים כל מה שצריך בשביל קצת אחדות בעולם היא אידיוט אחד שכולנו נוכל לשנוא יחד - כמו האבא הזבל הזה שמחייב את בתו לנקות את הבית כדי "לשלם" לו על תחבושות היגייניות שהוא קונה לה

נערה מבואסת שוטפת כלים. ShutterStock
רק הבת עושה מטלות, והבן לא. נערה שוטפת כלים/ShutterStock

השנה עכשיו היא 2021 - חשוב לנו להתחיל עם העובדה הזאת, כי בהמשך הכתבה יתוארו דברים שימחישו שלפחות בכל מה שנוגע לגישות של אנשים מסויימים כלפי ענייני וסת ומחזור חודשי, יש מי שתקועים עדיין עמוק בימי הביניים. אחד מהם הוא אב יחידני למתבגר ומתבגרת, והסיפור שלו הצליח להרגיז מאוד את הרשת (ואותנו גם).

תחילתו של הסיפור היא בשרשור בקהילת: AITA (ראשי תיבות של: Am I The Asshole) באתר Reddit שבו תהה האב האם זה כל כך נורא שהוא מחייב את בתו בת ה-15 לעשות מטלות ניקיון בבית, כדי "להחזיר לו" על ה"הוצאות העודפות" שיש לו עליה, בגלל שצריך לקנות לה תחבושות היגייניות מדי חודש. וכך כתב האב (בלי להתבייש ובלי להתבלבל):

"איבדתי את אישתי לפני 10 שנים. זה רק אני (50) ושני הילדים שלי: נ' (בן 17) וא' (בת 15). לאחרונה, היה ריב לא נעים במשפחה כשנודע לכמה מהקרובים שלנו שאני דורש מהבת שלי לבצע מטלות ניקיון בבית, ואילו הבן שלי לא נדרש להשתתף במטלות כלל. הסברתי שזה משום שאני צריך להוציא יותר כסף על הבת שלי מדי חודש, גם על חוגים ופעילויות פנאי וגם על האספקה של מוצרי ההיגיינה שלה, וזו הדרך שלי לגרום לה להחזיר לי. היא מנקה את האזורים המשותפים בבית ואת חדרי השירותים ואחראית גם לבישול 4 ארוחות מדי שבוע.

תיק ובו תחבושות היגייניות, טמפונים ומגני תחתון. ShutterStock
"שתפסיק להיות פרחחית מפונקת, או שאפסיק לשלם על תחבושות עבורה". תיק ובו תחבושות וטמפונים/ShutterStock

אח שלי טוען שאני מוציא פי שניים על החוגים של הבן שלי ולפי ההיגיון הזה, גם הוא צריך לעשות מטלות. הסברתי לו שהוא לא צריך לדעתי לעשות מטלות, כי החוגים והפעילויות האלה הם דברים שיכולים לעזור לו להתקבל לקולג', בעוד שהפעילויות של הבת שלי הן יותר כמו תחביבים, בעיני".

האב הוסיף וכתב כי: "א' שמעה את השיחה ונעלבה מאוד. היא התחילה לסרב לבצע את המטלות בטענה שזה לא הוגן. אמרתי לה שהיא עדיין צריכה לעשות את המטלות שלה ושהחיים לא הוגנים, אז שתפסיק להיות פרחחית מפונקת אחרת אני אפסיק לשלם על החוגים או על התחבושות שלה. לא באמת התכוונתי לעשות את זה, אבל אמרתי את זה כי כעסתי. היא ארזה את חפציה ועזבה את הבית.

היא נמצאת כרגע אצל אחותי, שכינתה אותי "אידיוט מתעלל" כשביקשתי ממנה לשלוח את הילדה חזרה הביתה. אחי ואחותי מפנקים אותה ואני רותח. גם הבן שלי אמר שאני מתנהג מגעיל לאחותו ושבגלל זה היא עזבה. ולי פשוט נמאס לגמרי מכל הסיפור. האם אני האידיוט פה?

נ.ב - הבן שלי משחק פוטבול ובייסבול והבת שלי חברה במקהלה ובלהקת מחול. אז כן, אני חושב שלבן שלי יש יותר סיכוי לקבל מלגה לקולג'. אני לא סקסיסט ואני לא אוהב שקוראים לי כך. ולכל המגיבים שכותבים לי בפרטי שהם מקווים שמישהו ידווח עלי לרווחה - אני לא עושה שום דבר אסור, אז זה פשוט מטופש לומר את זה".

אישה עומדת מול מדפי תחבושות היגייניות טמפונים ומוצרי מחזור. ShutterStock
הגולשים טענו שהאב למעשה מטיל על בתו "מיסוי ורוד". אישה מול מדפי מוצרי היגיינה בסופר/ShutterStock

הגולשים והגולשות באתר פשוט יצאו מדעתם מרוב זעם. אחד מהם השווה ובצדק, בין מדיניותו של האב כלפי בתו ובין מה שמכונה "המס הוורוד" - תופעה שמתייחסת לתמחורם הגבוה של מוצרים המיועדים לנשים, ומוצרי היגיינה בפרט, והתפיסה שלהם כמוצרי "מותרות", כשלמעשה מדובר בצורך יומיומי ובסיסי של מחצית מאוכלוסיית העולם - בשלב זה או אחר של חייה.

גולשים אחרים ציינו שאין שום דבר פסול בלצפות ולדרוש מילדים שיתרמו את חלקם בתחזוקת הבית ובמטלות השוטפות, אבל שהעובדה שהוא מפלה בין בנו לבתו בגלל שהיא מקבלת מחזור - דבר שהוא לחלוטין מחוץ לשליטתה, הופכת אותו חד משמעית לאידיוט (האמת שהם קראו לו Asshole אבל זה לא מיתרגם טוב).

לא מעט מהמגיבים והמגיבות בשרשור כתבו לו גם שאישתו המנוחה בוודאי היתה מתביישת ונחרדת לו היתה יודעת כיצד הוא מתנהג לבתם. ובאופן כללי, כמעט כל התגובות היו מאוד נחרצות נגדו. קשה למצוא נושאים שגורמים לכזו אחדות ברשתות החברתיות, שבדרך כלל זרועות בפילוג וקיטוב דעות. והנה, מסתבר שכל מה שצריך זה Asshole אחד שהרשת כולה תוכל להתאחד נגדו. מחמם הלב.

  • עוד באותו נושא:
  • הורות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully