וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה 3 הגילאים הספציפיים בהם הגוף שלנו מזדקן הכי הרבה

2.5.2021 / 0:01

מסתבר שישנם שלושה גילאים מאוד ספציפיים בהם גופנו מזדקן - כשהראשון מדאיג ביותר. ערוץ טיקטוק מדעי הסביר: "אנחנו לא בדיוק יודעים למה זה קורה, אבל חוקרים גילו שבגילאים אלו יש כ-1,300 חלבונים בדם שמשתנים ככה פתאום"

שלושת הגילים בהם הגוף שלנו מזדקן הכי הרבה/asapscience/TikTok

רבים מאיתנו רואים בהזדקנות תהליך איטי הדרגתי שאינו מורגש בבת אחת כשמגיעים לגיל מסוים, אולם חוקרים מצאו כי יש שלושה גילאים בהם חל באופן ברור שינוי בגוף שלנו המעיד על התבגרותו. ערוץ הטיקטוק המדעי asapscience הפתיע את עוקביו כשחשף מהם הגילאים המאוד ספציפיים בהם גופנו מזדקן במהירות הגבוהה ביותר.

בעוד ששני הגילאים האחרונים פחות יפתיעו אתכם, הראשון הצליח לזעזע רבים שלא האמינו שכבר חצו - או עומדים לחצות בכל רגע - את הגיל הגורלי הזה.

מוכנים לגלות אם אתם כבר זקנים רשמית?

החזיקו חזק...

גיף מתחנן. Giphy
גיף מתחנן/Giphy

הגיל הראשון בו הגוף שלכם מזדקן הכי הרבה הוא... 34!

גיף 34. Giphy
גיף 34/Giphy

סורי חברים, אם הגעתם לגיל 34 אז אתם רשמית זקנים. פנו את הדרך לצעירים כי זמנכם עבר.

לאלו שחצו כבר מזמן את גיל ה-34 ומודאגים לגבי שני "שלבי הזקנה" הבאים, סירטון הטיקטוק חושף כי הגיל השני בו הגוף מזדקן הכי הרבה הוא 60 והשלישי הוא 78. הפער הענק בין שלב ההזדקנות הראשון לשני רק מדגיש עד כמה כנראה המצב נורא.

בסרטון הוא הסביר: "אנחנו לא בדיוק יודעים למה זה קורה, אבל חוקרים גילו שבגילאים אלו יש כ-1,300 חלבונים בדם שמשתנים ככה פתאום. אז עד גיל 34 הם יחסית יציבים ועקביים - ואז יש שינוי גדול. אז בין 34 ל-60 זה שוב עקבי - ואז יש עוד שינוי גדול. כנ"ל לגבי גיל 78. למעשה, חוקרים מסוגלים לחזות את גילם של אנשים בטווח של שנים ספורות רק על ידי התבוננות בדמם. הפעם היחידה שהם באמת טועים היא כשמישהו בריא במיוחד. אז לכל האחרים שעומדים גם להגיע לאחת מאותן שנים, היכונו".

הדרמטולוגית, ד"ר ממינה טורגאנו, הגיבה לסרטון ואישרה שמדובר במחקר מסטנפורד שפורסם בכתב העת Natural Medicine בשנת 2019. הוא הוסיפה: "אנחנו מתחילים לאבד אחוז אחד של קולגן מדי שנה החל מאמצע שנות ה-20 / 30 המוקדמות. אני מתחילה לראות סימנים להתבגרות באמצע שנות ה-30 עד שנות ה-40 (ואפילו לפני אם אתם מעשנים או משתזפים באופן קבוע). המחקר הראה גם הבדלים ממשיים בין גברים ונשים. אני בטוחה שגיל המעבר מהווה תפקיד חשוב אצל נשים".

צפו בהסבר המלא:

@asapscience

I was not prepared to find this out at 33 years old

♬ original sound - AsapSCIENCE

הסרטון צבר כמעט מיליון צפיות ויותר מ-5 אלף תגובות. "אני בן 33. אתה ממליץ לי פשוט למות עכשיו?", שאל צופה נחרד ואחר הוסיף: "איך בכלל מתכוננים לזה? מה יקרה לי בגיל 34? איך אני אמור לשרוד את זה?!".

רבים שעברו את גיל 34 ממש לאחרונה הודו בתגובות שהרגישו שזו אכן השנה שהגוף שלהם הזדקן הכי הרבה, "זו השנה שהתחילו לצמוח לי שיערות לבנות. זה מסביר הכל", כתב אחד ואחרת הוסיפה: "כמישהי שהולכת לחגוג השנה 35, אני לגמרי יכולה לאשר את זה. פתאום יש לי קמטים, שיער אפור, מה לעזאזל קורה לי?". משתמש נוסף כתב: "אני בן 34... אולי בגלל זה כל דבר כואב לי עכשיו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully