4 טעויות שכולם עושים בדרך לשגרה בריאה

    החזרה לשגרה אחרי פסח-עצמאות-קורונה-סגר היא הזדמנות מצוינת לשנות את ההרגלים הישנים שלנו ולבנות משהו חדש. אבל כדי לעשות את זה, אנחנו חייבים להימנע מליפול בטעויות הכל כך נפוצות האלו שמחזירות אותנו אחורה

    שגרה בריאה זה יותר מתזונה וכושר. אישה אוכלת סלט (צילום: ShutterStock)

    כמה פעמים אמרתם לעצמכם שאתם רוצים לשנות את החיים שלכם ולבנות לעצמכם שגרה שבאמת תעשה לכם טוב, כזו שתחליף את ההרגלים הישנים שרק פוגעים בכם והורסים את הגוף והנפש? המוח שלנו אלוף בלתכנן לעצמו "מהפכים", אותם שינויים דרמטיים שאחריהם הכול יהיה טוב יותר. הנטייה הזאת מתגברת סביב אירועים גדולים כמו שנה חדשה, יום הולדת, ועכשיו - החזרה המיוחלת לשגרה.

    עוד בוואלה!

    יעילות רעילה: מנסים להיות יעילים כל הזמן? אתם הורגים את עצמכם

    לכתבה המלאה

    כל פעם מחדש אנחנו אומרים לעצמנו שמעכשיו הכול יהיה אחרת - שנתחיל לדאוג לבריאות, נקדיש זמן למשפחה, נאכל בריא ואולי אפילו נפתח תחביבים חדשים. החדשות הרעות הן שבעבור רבים מאיתנו, ההבטחה הזאת ככל הנראה תרד לטמיון. כדי להימנע מכך, בואו נבין מהן הטעויות הכי גדולות שאנחנו עושים בדרך לשגרה בריאה יותר:

    1. הפרפקציוניזם שלכם פשוט הורס הכול

    אומרים שהאויב הכי גדול של הטוב מאוד הוא המצוין. אנשים חושבים שפרפקציוניזם היא תכונה שתורמת להם, אך לפי מומחים בתחום, היא דווקא עלולה להיות הרסנית ומסוכנת. מחקר אחד לדוגמא, קשר בינה לבין דיכאון. מחקרים אחרים מצביעים על קשר בינה לבין דימוי עצמי נמוך, הפרעות אכילה ואף הפרעה טורדנית-כפייתית (OCD).

    עדיף לתת פחות מ-100 אחוז מאשר לא לתת בכלל. אישה מותשת אחרי אימון (צילום: ShutterStock)

    כשאנחנו רוצים לפתח הרגלים חיוביים, הפרפקציוניזם הוא בדיוק מה שהורס לנו פעם אחר פעם. לדוגמא, רבים לא יתחילו להתעמל אם הם לא בדיוק במצב הרוח האידאלי שמאפשר זאת, לא יבצעו משימות שדורשות יצירתיות אם הם לא מרגישים גל של מוזה ששוטף אותם, או אפילו יימנעו ממפגשים חברתיים אם הם לא נראים או מרגישים במיטבם.

    לכן, כדי לפתח שגרה בריאה יותר, חשוב גם ללמוד להתפשר לפעמים. להבין שלא תמיד נהיה בשיאנו - וגם במצב כזה - זה בסדר ואף רצוי לעשות את הדברים שתכננו, גם אם זה יהיה ב"חצי קלאץ'".

    2. הבוקר שלכם מטורף מדי

    בעולם אידאלי, היינו מתעוררים בבוקר, שותים קפה עם מוזיקה במרפסת, קוראים עיתון, יוצאים להליכה בטבע - ורק אז מתחילים את היום כשאנחנו רעננים, רגועים וממוקדים יותר.

    בעולם האמיתי, יש ילדים לטפל בהם, נהיגה רוויית עצבים בפקקים, שיחות טלפון, משימות לסגור והמון דברים לסדר. במחקר שנערך באוניברסיטת פנסילבניה נמצא כי שגרת הבוקר שלנו משפיעה במידה רבה על מצב הרוח והיעילות שלנו לאורך כל היום. לכן, אם הבוקר שלכם עמוס, מעצבן ומטלטל, לשאר היום שלכם אין באמת הרבה סיכוי להיראות אחרת.

    נצלו את השעות הראשונות של היום כדי לתת קצת זמן לנפש שלכם. איימי שומר מתעוררת (צילום: Giphy)

    לכן, הדבר הראשון והחשוב ביותר שיש לחשוב עליו אם רוצים שהשגרה החדשה תיראה אחרת ממה שהייתם רגילים עד עכשיו - זה לראות איך אתם הופכים את הבקרים שלכם לכמה שיותר שלווים. את כל המשימות שיושבות עליכם תוכלו לעשות בהמשך בצורה טובה יותר אם רק תנצלו את השעות הראשונות של היום כדי לתת קצת זמן לעצמכם ולנפש שלכם. תעשו הכול כדי לאפשר את זה, גם אם זה אומר לקום מוקדם יותר מהילדים, לפני שה"בלגן" בבית מתחיל.

    3. אתם לא מספיק מדויקים

    שינוי בשגרת החיים לא פשוט קורה כי אנחנו רוצים שהוא יקרה. הוא חייב לבוא מתוך תכנון מדויק וקפדני של היום שלנו. אם תייצרו טבלה עם כל הדברים שאתם רוצים לעשות, גם בעבודה, גם עם המשפחה והחברים וגם סתם בשביל הכיף שלכם, יהיה לכם קל יותר לתכנן בראש את היום בצורה המיטבית. ליד כל דבר כזה נסו לכתוב גם כמה זמן ייקח לכם לעשות אותו. תמיד תנו לעצמכם יותר זמן למשימה משאתם חושבים שהיא תיקח בפועל. כך, תוכלו בכל בוקר לעבור על הרשימה הזאת, לבחור כמה דברים שתרצו לעשות ולתכנן את היום בצורה המיטבית.

    וזו לא רק עצה של גורואים שחושבים שהמציאו את הגלגל. כך בדיוק פועלים טייסים, רופאים, מנכ"לים ולמעשה כל מי שרוצה להצליח במה שהוא עושה. יש גם שורה ארוכה של מחקרים שמוכיחים את היתרונות המשמעותיים של ההרגל הפשוט והעוצמתי הזה.

    4. קל מדי להוציא אתכם מדעתכם

    לפעמים היום שלכם מתחיל נפלא - אתם עומדים בכל אחת מהמשימות שלכם, מרגישים רגועים ואפילו מרוצים מעצמכם, ואז, מילה אחת שלא במקום שנזרקת אליכם מקולגה שאתם לא יכולים לסבול, וכל היום שלכם כבר נצבע בשחור.

    כשלאנשים אחרים יש כזה כוח אדיר עליכם, יהיה קשה מאוד לשמור על יציבות שתאפשר לכם שליטה מלאה על החיים שלכם. לכן, אם אתם באמת רוצים שהחיים שלכם ייראו אחרת בשגרה החדשה, חשוב שתפתחו חוסן פנימי שימנע מכם להיסחף אחרי כל רגש שלילי שמתעורר בכם לאורך היום.

    תשאירו את הכוח אצלכם. אישה עושה מדיטציה (צילום: ShutterStock)

    מדיטציה היא דרך מצוינת לעשות זאת. זהו כלי שזוכה לשבחים גם בקרב מדענים רבים בשנים האחרונות הודות לעובדה שהוא ידוע כגורם שעוזר לייצר שינויים מבניים במוח שמובילים לשיפור בשורה ארוכה של היבטים חשובים. אחד מיתרונות המדיטציה טמון בכך שהיא מסייעת לשפר את היציבות המנטלית, מקרקעת את המוח ומונעת ממנו להיסחף אחר כל רגש ומחשבה שמתעוררים בו.

    אם תכניסו את הכלי הזה לשגרה שלכם, יש סיכוי טוב שפחות תסבלו ממערבולות מתישות של רגשות - גם אחרי שתתמודדו עם אנשים שבכל פעם מחדש מצליחים להוציא אתכם מדעתכם.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully