וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 סימנים נסתרים לפרפקציוניזם שמסכן את הבריאות

12.7.2017 / 8:12

פרפקציוניזם הוא אולי קלף שאוהבים לשלוף בראיונות עבודה ובדייטים, אבל מסתבר שקו האופי הזה יכול להעצים דיכאון וחרדה, להרוס את הדימוי העצמי ואף לפגוע בבריאות הגוף. הנה 7 סימנים לפרפקציוניזם מסוכן

פרפקציוניזם. ShutterStock
תכונה מבורכת או אובססיה מסוכנת?/ShutterStock

השאיפה לשלמות (פרפקציוניזם) אולי נראית על הנייר כמו תכונה נהדרת, שכיף לשלוף בראיונות עבודה, כששואלים על החיסרון הכי גדול שלכם. אולם, מדובר במאפיין אישיות שעלולות להיות לו השפעות שליליות במיוחד. מחקר מצא לדוגמה כי בקרב אנשים שהוגדרו כפרפקציוניסטים יש נטייה מוגברת לדיכאון. מחקרים אחרים מצביעים על קשר בין המאפיין הזה לבין דימוי עצמי נמוך, הפרעות אכילה ואף הפרעה טורדנית-כפייתית (OCD).

עוד בנושא:
"אבל אתה נראה כל כך שמח": כשהדיכאון מסתתר מאחורי חיוך
המחקר שיגרום לכם להתחיל לחשוש משתייני קפה שחור
הבדיחה עליכם: למה אנשים מסוימים תמיד חושבים שצוחקים עליהם?

בשנת 2016 נערך מחקר שקבע כי לפרפקציוניזם יש שלושה היבטים מרכזיים: שאיפה להתנהלות חסרת פגמים, ביקורתיות חמורה כלפי כל טעות קטנה וציפיות בלתי אפשריות מעצמנו ומהסביבה. לכן, תכונה זו עלולה להסב הרבה יותר נזק מתועלת, ואם אתם סובלים ממנה, חשוב להבין שמדובר בבעיה, ולבקש עזרה לפני שייגרם נזק שיהיה קשה לתקן.

אז איך עושים את זה? הצעד הראשון והחשוב ביותר הוא להבין אם יש בעיה. כמובן שבהקשר הזה אין תחליף להתייעצות עם פסיכולוג מומחה, אולם קיימים גם 7 סימנים נסתרים שעלולים, על פי מחקרים שונים, להצביע על פרפקציוניזם שמסכן את הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully