וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרובית היא הירק המושלם שאתם חייבים להוסיף לתפריט

עודכן לאחרונה: 16.11.2022 / 8:07

אם אתם מנסים להימנע מגלוטן או שסתם מתחשק לכם לגוון את התפריט שלכם ולהפוך אותו בריא, כרובית היא ללא ספק הירק המתאים לכך. שימו אותה בתנור או על האש וקיבלתם פצצת בריאות

מריבה בין השפים אייל שני וישראל אהרוני בפרק בעונה העשירית של "מאסטר שף"/קשת 12

החורף הוא העונה של הכרובית. אומנם כיום קיימת הכרובית בשווקים כל ימות השנה הודות לפיתוחים חקלאיים. אבל עד להמצאת פיתוחים אלו, הייתה הכרובית ירק שניתן היה לגדל בתקופות קרות בלב, בעיקר בשל פגיעתה של הקרינה הרבה בקיץ ופגיעתם של מזיקים שונים. עד היום מזוהה הכרובית עם עונת החורף אז גם מכירותיה הן הרבות ביותר. אז למה אתם חייבים לאכול אותה כל השנה, ואולי במיוחד עכשיו?

הכרובית, ירק ממשפחת המצליבים, מכילה כמויות מרשימות של מינרלים, ויטמינים, נוגדי חמצון ופיטוכימיקלים נוספים, וזה לא ממש משנה איך תאכלו אותה - טרייה, מאודה, אפויה בתנור, מוקפצת, מוחמצת ומבושלת, ואפילו כבצק ללא גלוטן של פיצה, היא תמיד תוסיף לכם את האקסטרה הבריאותי שאתם רוצים וצריכים.

הנה כל הסיבות הכי טובות לאכול אותה עכשיו ובכלל:

מלאה בכל טוב במעט קלוריות
הכרובית עשירה בסיבים, בחומצה פולית, בוויטמין B6, ויטמין C, ויטמין K ואשלגן ובנוגדי חמצון המגנים מפני רדיקלים חופשיים. כוס של כרובית קצוצה לא מבושלת מכילה רק 27 קלוריות ויש בה 3 גרם סיבים תזונתיים ושני גרם חלבון.

כרובית צלויה עם קלמנטינות. מתן שופן, מערכת וואלה!
גם ככה היא טעימה. כרובית בתנור/מערכת וואלה!, מתן שופן

מסייעת לפעילות העיכול
מערכת העיכול שלנו עוברת לא מעט טלטלות וקשיים לאורך כל השנה. כרובית מכילה סיבים תזונתיים המסייעים לתהליך עיכול בריא ולפינוי מהיר וקל יותר של הפסולת שהגוף שלנו אוגר. בנוסף, במחקרי ענק נמצא מתאם גבוה בין צריכה מוגברת של סיבים תזונתיים לבין סיכוי נמוך לתמותה ממגוון מחלות כרוניות כמו מחלות לב וכלי דם, סוכרת ואף סרטן.

מגנה על המוח
כרובית היא מקור טוב לכולין, שהוא חלק מקבוצת ויטמיני B, התורם להתפתחות המוח. נמצא שכולין חיזק את התפקוד המוחי של חיות מעבדה. בנוסף, מתן כולין תרם לתפקוד קוגנטיבי, שיפר זיכרון ולמידה ונמצא כי הוא אף עשוי למנוע פגיעה בתפקוד המוח בגיל מבוגר ומגן על המוח מפני רעלים בגיל הילדות והבגרות.

עוזרת במניעה וטיפול בסרטן
הכרובית מכילה מרכיב בשם סולפורפן. מדובר בתרכובת גופרתית שנלחמת בתאי גזע סרטניים (Cancer Stem Cells), שהם האחראים העיקריים להתפשטות הגידול והם אלה שמאפשרים לסרטן לחזור גם לאחר טיפול כימותרפי והפוגה. הם אומנם מהווים רק כ-5 אחוזים מהגידול, אך עדיין יש להם את הפוטנציאל להתחדש ולהתפשט במקום אחר בגוף.

ניסוי שערך המכון הלאומי לסרטן בארה"ב בעכברים ובחולדות, מצא שתרכובות נוספות בכרובית מונעות את התפתחות תאי הסרטן בשלפוחית השתן, בשד, במעי הגס, בכבד, בריאות ובבטן.

נוגדת דלקתיות
כרובית מכילה שפע רכיבים נוגדי דלקת המתפקדים ברמה הגנטית במניעת דלקת בעת התהוותה.בנוסף, היא עשירה בתרכובות גופרית, המשפרות את פעילות האינסולין, תורמות לאיזון סוכרת ומונעות טרשת עורקים בזכות פעילות המפחיתה תהליכי דלקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully