וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרביים במיטה זה טוב או רע? הרופאה שחוללה סערה

25.2.2021 / 0:01

רופאה בבריטניה ניסתה להסביר בסירטון ויראלי מדוע אנשים שגורבים גרביים במיטה ירדמו מהר יותר וגרמה לתגובות נסערות: "חצית את הגבול"

רופאה מסבירה מדוע מומלץ לישון עם גרביים/@doctorjesss

הצניחה בטמפרטורות אומרת שרוב האנשים הולכים לישון עם יותר שכבות ממה שהם רגילים. גריבת גרביים בזמן השינה תמיד הייתה מעוררת מחלוקת כשיש אנשים ששונאים את זה ויש את אלה שמוכנים להשבע שאלה החיים, אבל כעת רופאה טוענת שההחלטה אם לגרוב גרביים במיטה תשפיע על המהירות בה תירדמו.

הרופאה ג'ס אנדראדה צברה יותר ממיליון עוקבים בטיקטוק שם היא משתפת בעצות כיצד לישון טוב יותר בלילה, כמו כן עונה על שאלות רפואיות. הסירטון האחרון שלה "גרביים במיטה?" צבר יותר מ-17 מיליון צפיות, ובו היא מסבירה כיצד תשפרו כך את השינה שלכם.

צפו בסירטון וההסבר

@doctorjesss

I wear socks to bed so don't come at me im not weird

♬ original sound - PresleyWalker

הרופאה אמרה בסירטון לו קראה "אני שמה גרביים במיטה, תירגעו אני לא מוזרה": "בוא נדבר על אנשים שגורבים גרביים במיטה. גריבת גרביים גורמת לחימום כפות הרגליים שלכם, וזה משפר את זרימת הדם - שגורמת להרגעת הגוף. כשהגוף נרגע, המוח אומר שזה הזמן ללכת לישון. כך שלמעשה, אנשים שגורבים גרביים במיטה, נרדמים מהר יותר".

ההסבר שלה לא מנע מאנשים להאשים אותה בתגובות: "שכחת לציין שאנשים שגורבים גרביים במיטה הם כנראה רוצחים סדרתיים", הזהיר אחד ושני הוסיף: "אני אוהב שטויות, אבל גרביים במיטה? חצית את הגבול".

עוד בוואלה!

תשכחו מלספור כבשים: הטריק המושלם לקיצור זמן ההירדמות

לכתבה המלאה

ויש הסבר מדעי

גרביים במיטה - זה גם טוב לסקס

סקס עם גרביים. ShutterStock
סקס עם גרביים/ShutterStock

ואכן, מחקר של המכון ההולנדי למדעי המוח שפורסם בשנת 2007 בכתב העת Physiology & Behaviour, גילה שלגרביים יש השפעה מיטיבה על ההרדמות. התיאוריה של החוקרים היא שחימום הרגליים גרמה לתהליך מנוגד של קירור הדם, שמתבצע על ידי הרחבה של כלי הדם בגוף ונקרא וסודיאלציה. בדרך כלל, טמפרטורת הגוף (שבמצב רגיל עומדת על כ-37 מעלות) צונחת ל-35.8 מעלות צלזיוס לפני השינה. הסיבה שזה קורה היא ככל הנראה משום שזו דרכו של הגוף לשמר אנרגיה בזמן השינה. זאת גם הסיבה שמומחים ממליצים לשמור על טמפרטורה קרירה בחדר השינה ולא לחמם אותו יתר על המידה, משום שחום בחדר השינה פוגע באיכות השינה.

ואם זה עוד לא שיכנע אתכם לשים גרביים כדאי תשגעו שמחקר שנערך באוניברסיטת חרונינגן ההולנדית בשנת 2005 גילה שזוגות שגורבים גרביים במיטה נהנים יותר מחיי המין שלהם. מסקנות המחקר הזה אף הוצגו בכנס של החברה האירופאית לפוריות בקופנהגן באותה שנה. במחקר השתתפו 13 זוגות והתברר שאלה מביניהם שנהגו להיכנס למיטה עם גרביים נהנו מיותר אורגזמות בהשוואה לאלה שנכנסו למיטה ברגליים חשופות. החוקרים ציינו כי בקרב הנשים שהשתתפו במחקר רק 50 אחוזים הצליחו להגיע לאורגזמה ללא גרביים, לעומת 80 אחוזי הצלחה עם גרביים. החוקרים שיערו שאחת הסיבות להבדל זה היא תגובה שלילית של הנשים למגע רגליהם הקרות של בני זוגן במהלך סקס, דבר שנמנע על ידי לבישת הגרביים.

אגב, אם אתם תוהים איך ולמה נולד מחקר שכזה נספר שהשפעת גרביים על חיי מין לא היתה מטרת המחקר, אלא גילוי מקרי. המחקר עסק במקור בשאלה מה קורה למוח בזמן קיום יחסי מין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully