פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      אתם חייבים להתחיל לגרוב גרביים במיטה. זו הסיבה

      זו סוגיה שמפלגת אין ספור זוגות ברחבי העולם: גרביים במיטה - כן או לא? למחקרים המדעיים יש עמדה די נחרצת והם טוענים שגרביים במיטה ישפרו גם את השינה וגם את חיי המין שלכם

      אתם חייבים להתחיל לגרוב גרביים במיטה. זו הסיבה

      בווידיאו: כפכפים עם גרביים - מתברר שזה טרנד אופנתי

      קצת כמו כוסברה, גרביים במיטה הם סוגיה דיכוטומית למדי - או שאתם אוהבים את זה או שאתם שונאים את זה. יש כאלה שלא נכנסים למיטה בלעדיהם ואצל אחרים זה דיל ברייקר. אם אתם שייכים לקבוצה השנייה, לא בטוח שהכתבה הבאה תחזיר אתכם בתשובה, אבל כדאי שתדעו שעל פי מספר מחקרים, לגרביים במיטה יש כמה יתרונות בריאותיים.

      גרביים במיטה, כך מתברר, יכולים לעזור לכם לישון טוב יותר ואפילו לשפר את חיי המין שלכם. כמו כן, לבישת גרביים במיטה עשויה להקל על הסובלים והסובלות מתסמונת רנו ומתסמיני גיל המעבר.

      עוד בנושא:
      הפעולה הפשוטה שתגרום לכם לישון טוב יותר בלילה
      הטעות הנפוצה שנשים עושות לפני סקס
      למה חלק מהזוגות עושים יותר סקס מאחרים?

      זוג עם גרביים במיטה (ShutterStock)
      80 אחוזי הצלחה אורגזמית עם הגרביים, לעומת 50 אחוזים בלבד בלעדיהם (אילוסטרציה: shutterstock)

      סקס טוב יותר
      מחקר שנערך באוניברסיטת חרונינגן ההולנדית בשנת 2005 גילה שזוגות שגורבים גרביים במיטה נהנים מחיי המין שלהם יותר. מסקנות המחקר הזה אף הוצגו בכנס של החברה האירופאית לפוריות בקופנהגן באותה שנה. במחקר השתתפו 13 זוגות והתברר שאלה מביניהם שנהגו להיכנס למיטה עם גרביים נהנו מיותר אורגזמות בהשוואה לאלה שנכנסו למיטה ברגליים חשופות. החוקרים ציינו כי בקרב הנשים שהשתתפו במחקר רק 50 אחוזים הצליחו להגיע לאורגזמה ללא גרביים, לעומת 80 אחוזי הצלחה עם גרביים. החוקרים שיערו שאחת הסיבות להבדל זה היא תגובה שלילית של הנשים למגע רגליהם הקרות של בני זוגן במהלך סקס, דבר שנמנע על ידי לבישת הגרביים.

      אגב, אם אתם תוהים איך ולמה נולד מחקר שכזה נספר שהשפעת גרביים על חיי מין לא היתה מטרת המחקר, אלא גילוי מקרי. המחקר עסק במקור בשאלה מה קורה למוח בזמן קיום יחסי מין.

      שינה (ShutterStock)
      עם גרביים תרדמו מהר יותר. רגליים יחפות במיטה (אילוסטרציה: shutterstock)

      שינה טובה יותר
      מחקר של המכון ההולנדי למדעי המוח שפורסם בשנת 2007 בכתב העת Physiology & Behaviour, גילה שלגרביים יש השפעה מיטיבה על ההרדמות. התיאוריה של החוקרים היא שחימום הרגליים גרמה לתהליך מנוגד של קירור הדם, שמתבצע על ידי הרחבה של כלי הדם בגוף ונקרא וסודיאלציה. בדרך כלל, טמפרטורת הגוף (שבמצב רגיל עומדת על כ-37 מעלות) צונחת ל-35.8 מעלות צלזיוס לפני השינה. הסיבה שזה קורה היא ככל הנראה משום שזו דרכו של הגוף לשמר אנרגיה בזמן השינה. זאת גם הסיבה שמומחים ממליצים לשמור על טמפרטורה קרירה בחדר השינה ולא לחמם אותו יתר על המידה, משום שחום בחדר השינה פוגע באיכות השינה.

      הקלה בתסמיני גיל המעבר
      יש נשים שמדווחות שלבישת גרביים למיטה מקלה את תסמיני גיל המעבר בלילה ובמיוחד עם גלי החום האופייניים. הסיבה? הגרביים עוזרות לגוף לווסת את הטמפרטורה שלו במהלך הלילה. המומחים של מרפאת קליבלנד בלונדון תומכים בטענה זאת: "עבור חלק מהנשים, לבישת גרביים למיטה יכולה לעזור בקירור טמפרטורת הליבה של הגוף". ייתכן שהחום שהגרביים מספקים חוסם או מעכב את התגובה ההורמונלית שיוצרת את גלי החום הליליים.

      תסמונת רנו (ShutterStock)
      סובלים מידיים ורגליים קרות? לכם חשוב במיוחד לשמור על חום גוף במהלך השינה (אילוסטרציה: shutterstock)

      הקלה לסובלים מתסמונת רנו
      תסמונת רנו היא הפרעה בסירקולציה של הדם בגוף שגורמת לעורקים ולכלי הדם הקפילריים להתכווץ בתגובה לסטרס או לקור. כתוצאה מכך כפות הידיים והרגליים עלולות להפוך ללבנות ואף לאבד תחושה. לסובלים מתסמונת רנו מומלץ ככלל להשתדל לשמור על כפות הידיים והרגליים שלהם מחוממות כדי למנוע את תסמיני המחלה. ולבישת גרביים הינה חשובה במיוחד כדי לסייע בשמירה על חום הגוף בזמן השינה, כך לדברי ראומטולוגים. עם זאת, מומלץ לבחור בגרביים שאינם צמודים מדי, שעלולים דווקא להפריע לזרימת הדם וליצור אפקט הפוך.