וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעולה הפשוטה שתגרום לכם לישון טוב יותר בלילה

27.11.2017 / 13:17

פוקחים עיניים בבוקר ומרגישים שאתם עדיין עייפים למרות שהרגע התעוררתם? יכול להיות שאתם פשוט לא ישנים מספיק טוב. הנה פעולה מפתיעה בפשטותה שיכולה לשפר משמעותית את איכות השינה שלכם

מדוע נשים זקוקות ליותר שעות שינה מגברים?/מערכת "סיפור בדקה"

בווידאו: נשים זקוקות ליותר שעות שינה מגברים - מחקר מצא

אם אתם מרגישים שבזמן האחרון אתם לא ישנים כל כך טוב ואיכות השינה שלכם אינה במיטבה, יש משהו ממש פשוט שאתם יכולים לנסות. מוכנים לזה? פתחו חלון. מחקר מצא שהשארת חלון פתוח במהלך הלילה מגבירה את תחלופת האוויר בחדר ומשפרת את איכות השינה. בניסוי שעליו התבססו מסקנות המחקר, ראו החוקרים שהמשתתפים שישנו עם חלון פתוח זזו והתהפכו פחות בשנתם ומספר היקיצות שלהם במהלך הלילה היה נמוך יותר.

החוקרים סבורים שכאשר חדר השינה אינו מאוורר כראוי נוצרת הצטברות של פחמן דו-חמצני שנפלט בנשימה, וגורמת לחוסר מנוחה וליקיצות מרובות יותר.

עוד בנושא:
ההרגלים שדופקים לכם את השינה לכל השבוע
מומחים קבעו: כמה שעות באמת כדאי לישון
סובלים מנדודי שינה? זו יכולה להיות הסיבה לכך

אישה משכימה בחדר השינה. ShutterStock
פחות התהפכויות במיטה ופחות התעוררויות בלילה. אישה מתמתחת מול חלון חדר השינה שלה/ShutterStock

כדי לבחון כיצד משפיע חלון פתוח על איכות השינה, ניטרו החוקרים את שנתם של 17 סטודנטים בריאים. כל המשתתפים נוטרו בזמן שישנו עם חלון או דלת פתוחים וסגורים. החוקרים בדקו גם את הטמפרטורה בחדרי השינה של הנבדקים בשני המצבים. כמו כן, השתמשו החוקרים בגלאי תנועה – אחד מהם הוטמן בכרית של כל נבדק והשני הוצמד לזרועו. רמות הפחמן הדו-חמצני נמדדו בכל חדר במשך 5 ימים.

הניסוי התקיים באיינדהובן שבהולנד, והמשתתפים בו התבקשו גם לענות על שאלונים ולנהל 'יומן שינה' במהלך תקופת הניסוי. לאחר איסוף כלל הנתונים ועיבודם, הסיקו החוקרים ש"רמות נמוכות יותר של פחמן דו-חמצני משמעותן שינה טובה עמוקה ויעילה יותר, עם פחות התעוררויות במהלכה".

מה עדיף לפתוח - חלון או דלת?

כאשר הנסיינים ישנו בחדר שבו נסגרו החלונות והדלתות רמות הפחמן הדו-חמצני שנמדדו עמדו על 1,150 חלקיקים פר מיליון, בהשוואה ל-717 חלקיקים פר מיליון בלבד בחדר שבו היה חלון פתוח או דלת פתוחה. לעומת זאת, רמת הלחות בחדרים והטמפרטורה בהם לא ממש השתנו (החוקרים ציינו במחקרם כי במזג אוויר קר יותר הנבדקים התאימו את לבושם לטמפרטורות).

אם אתם מעוניינים להפחית את רמות הפחמן הדו-חמצני בחדר השינה שלכם, כדאי שתדעו שהחוקרים מצאו שחלון פתוח יעשה זאת ביעילות גדולה יותר מאשר דלת פתוחה. אולם, לפתיחת דלת עשוי להיות יתרון מסויים על פני פתיחת חלון אם אתם גרים באזור רועש, או אם הטמפטורות בחוץ קרות במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully