וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשכחו מלספור כבשים: הטריק המושלם לקיצור זמן ההירדמות

31.1.2018 / 9:15

מחקר חדש מגלה כי השיטה הטובה ביותר שתבטיח לכם הירדמות מהירה ושינה איכותית - תוך 16 דקות בלבד - היא להכין רשימת מטלות ליום הבא: "זה מפיג מתחים ולחצים שמפריעים לשינה תקינה"

מדוע נשים זקוקות ליותר שעות שינה מגברים?/מערכת "סיפור בדקה"

יש כאלה שסופרים כבשים, יש כאלה שמתפנקים על אמבטיה ארוכה או שותים חלב חם, אבל מסתבר שהשיטה שתסייע לכם לישון מהר וטוב יותר היא אחרת לחלוטין. מחקר חדש שבוצע באוניברסיטת ביילור היוקרתית בארצות הברית מגלה כי הפעולה שהכי מסייעת לשינה תקינה והירדמות זריזה היא בכלל ליצור רשימת מטלות ליום הבא.

ד"ר מייקל סקולין, עורך המחקר, מספר כי בחן וניתח בתנאי מעבדה את השינה של 57 מתנדבים בין הגילים 19 עד 30. הוא חילק אותם לשתי קבוצות, והטיל על כל אחת מהן משימת כתיבה אחרת לפני השינה - האחת התבקשה להכין רשימה של המטלות שכבר הספיקו לעשות במהלך היום, והשנייה נדרשה לכתוב על גבי דף את מה שטרם הספיקו, והיו רוצים להספיק ביממה הבאה.

עוד באסור לפספס:
המשקה שגורם לבני נוער להפרעות בקצב הלב
שיטות מדעיות מוזרות שיסייעו לכם לחייך גם ביום גשום
האם מסאג'ים בטוחים לכל אחד? כל התשובות

אישה ישנה במיטה. ShutterStock
רשימת מטלות מפחיתה את רמת החרדה/ShutterStock

הממצאים שלו היו מובהקים וחדים: חברי הקבוצה השנייה לא רק ישנו שינה טובה ורציפה יותר ולא רק הגיעו לשינת REM מהר יותר - אלא גם נרדמו בפרק זמן קצר יותר. ליתר דיוק, כמעט כל חברי הקבוצה השנייה נרדמו תוך 16 דקות בדיוק.

ההסבר של סקולין לתופעה הוא שאחד הגורמים המרכזיים לשינה בלתי רציפה ולהירדמות איטית היא חרדה ומתחים. "ככל שרמת החרדה גבוהה יותר, כך קשה יותר להירדם", כתב. כמו כן, הוא שם לב לתופעה נוספת בתת הקבוצה של האנשים שכתבו רשימת מטלות לקראת היום הבא. "ככל שהרשימה היתה ספציפית וממוקדת יותר, כך משך ההירדמות היה קצר יותר".

עכשיו הגיע תורכם לנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully