וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקה שגורם לבני נוער להפרעות בקצב הלב

23.1.2018 / 8:24

כ-55 אחוזים מהצעירים חווים תופעות לוואי קשות מצריכת משקאות אנרגיה, כולל בחילות, הקאות, כאבים בחזה והפרעות בקצב הלב. זאת גם אם הם שותים פחות מהצריכה היומית המומלצת

חמש עובדות על בירה/מערכת וואלה! News

בסרטון: עובדות מפתיעות על בירה

מחקר קנדי מצא שיותר ממחצית מהצעירים סובלים מתופעות לוואי קשות כתוצאה משתיית משקאות אנרגיה, כגון רד בול ומונסטר. כ-55 אחוזים מהצעירים בגילאי 12 עד 24 סובלים מתופעות לוואי הכוללות בחילות, הקאות, כאבים בחזה והפרעות בקצב הלב. מה שמפתיע זה שרובם צורכים פחות מהכמות המומלצת לצריכה ביום ועדיין חווים את התסמינים המסוכנים.

מאחר שמשקאות אנגליה מכילים רמות קפאין גבוהות, החוקרים מאמינים שצריכה שלהם לצד אלכוהול או במהלך פעילות גופנית מגבירה את רמת הסיכון שלהם. הם סבורים שיש לאסור על ילדים ובני נוער לצרוך משקאות אנרגיה.

משקאות אנרגיה. ShutterStock
צריכת משקאות אנרגיה מביאה לתופעות לוואי אצל ילדים/ShutterStock

עוד בבריאות:

עוד באותו נושא

מחקר ישראלי מזהיר: התוספים שאתם צורכים בחדר הכושר מסוכנים

לכתבה המלאה

מוקדם יותר החודש, השף ג'יימי אוליבר דיבר על הקמפיין שלו הקורא לאסור מכירת משקאות אנרגיה "ממכרים" לילדים לאחר שפורסם כי מורים נאלצו לשנות את תכנית הלימודים שלהם כי יותר ויותר תלמידים מתקשים להתרכז בשיעורים כתוצאה מצריכת המשקה.

משקאות אנרגיה מכילים כ-160 מ"ג קפאין, על אף ש-105 מ"ג היא הכמות המותרת לצריכה עבור ילדים בני 11. פרופסור סטיבן ליפשולץ, קרדיולוג ילדים בבית החולים לילדים מישיגן שבדטרויט טוען שילד בן 10 יכול לקבל הרעלת קפאין אחרי צריכה של 80 מ"ג, כשבן 12 יחווה תסמינים, כולל הזיות ואפילו שבץ, לאחר צריכה של 100 מ"ג. הרוב המכריע צורכים 1-2 משקאות אנרגיה ליום - שזה הרבה מעבר לכמות המומלצת לילדים. המכירות של משקאות האנרגיה, כמו רד בול ומונסטר, גדלו ב-185 אחוזים בבריטניה בין 2006 ל-2015 כששווים בשוק עומד על יותר מ-2 מיליארד אירו.

צעירים ובני-נוער בדכאון. ShutterStock
מומחים ממליצים לאסור על מכירת משקאות אנרגיה לילדים/ShutterStock

חוקרים מואניברסיטת ווטרלו שבאונטריו שאלו 2,055 צעירים על הרגלי צריכת משקאות האנרגיה שלהם והשפעתם. מתוצאות המחקר עולה כי 24.7 אחוזים מהילדים סבלו מקצב לב מהיר כתוצאה מצריכת משקה אנרגיה, בעוד 24.1 אחוזים התקשו להירדם. כ-18.3 אחוזים סבלו מכאבי ראש בעוד ש-5.1 אחוזים דיווחו על תחושת בחילות, הקאות או שלשולים. 5 אחוזים נוספים פנו לטיפול רפואי בשל הסימפטומים ו-3.6 אחוזים דיווחו על כאבים בחזה. באופן מדאיג, 0.2 אחוזים סבלו מהתקפי לב לאחר שתיית משקאות אנרגיה. מאלה שסבלו מהסימפטומים, הרוב המכריע צרך פחות מהצריכה המומלצת לגילם.

צריכת משקאות אנרגיה לצד אלכוהול רק מחמירה את המצב. החוקרים מאמינים שקפאין לבדו אינו בהכרח אחראי להשפעות הבריאותיות השליליות ממשקאות האנרגיה. פרופסור דייוויד המונד אמר: "ההשפעות הבריאותיות שנגרמות מצריכת משקאות אנרגיה עלולות להיות בשל מרכיבים שונים מהקפאין, או מהדרך שבה צורכים אותם, כמו לצד אלכוהול או במהלך פעילות גופנית". החוקרים טוענים שיש לפעול כדי להגביל צריכת משקאות אנרגיה על ידי ילדים. פרופסור המונד הוסיף: "כרגע לא חלות הגבלות על ילדים בנוגע לרכישת משקאות אנרגיה והם משווקים בחנויות הרגילות. גם הפרסום מופנה לקהל הצעיר".

פחיות משקה. ShutterStock
צריכת משקאות אנרגיה עם אלכוהול רק מחמירה את המצב/ShutterStock

מוקדם יותר החודש רשת הסופרמרקטים הבריטית, Waitrose, החליטה לאסור על מכירת משקאות אנרגיה לילדים. סיימון מור, המנהל הטכני והארגוני של רשת הסופרמרקטים, אמר: "כרשת אחראית, החלטנו למכור את המוצרים האלה בהתאם להנחיות היצרן. המשקאות הללו נושאים הנחיות שקובעות כי הם אינם מומלצים לילדים, אז אנחנו בוחרים לפעול באופן יזום על פי הנחיה זו, בייחוד לאור החששות הנפוצים שעולים לגבי המשקאות הללו כשהם נצרכים בידי ילדים מתחת לגיל 16".

באוקטובר שנה שעברה דווח כי ילדים בגילאי 12 שותים משקאות אנרגיה כדי להמשיך לשחק במשחקי וידאו עד שעה מאוחר. צעירים נמשכים למשקאות הללו בשל הבטחות שהם מעניקים אנרגיה מוגברת - כמו גם שהעלות שלהם נמוכה וזמינותם גבוהה. מחקרים קודמים קשרו משקאות אנרגיה כגון רד בול להשמנת יתר, הפרעות בלב ואפילו מוות פתאומי בשל תכולת הסוכר והקפאין הגבוהה שבהם. עודף קפאין גורם לתאים לשחרר סידן שמשפיע לרעה על קצב הלב ועלול לגרום להתקפים. רוב צרכני משקאות האנרגיה כלל אינם מודעים לרכיבים העיקריים של המשקאות ולהשלכות הבריאותיות שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully