וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נצטרך לעטות מסיכות גם אחרי החיסון לקורונה?

רק לפני כמה ימים חגגנו את האישור לחיסון הראשון לקורונה, וכעת מגיע שלב השאלות על היום שאחרי. האם החיים שלנו ישובו למסלולם? פרופ' ג'וני גרשוני מאוניברסיטת תל אביב עם כל התשובות

בווידאו: נתניהו מעריך שניתן יהיה להקדים את החיסונים לקורונה/עריכה: טל רזניק

בסוף השבוע האחרון אישר מנהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) את חיסון הקורונה של חברת פייזר, ובהמשך השבוע הזה הוא יאשר ככל הנראה גם החיסון של חברת מודרנה. במקביל, אצלנו כאן בארץ נערכים למבצע חיסונים נרחב שיחל כבר ביום רביעי הבא. לאחר שענינו לשאלות שלכם על בטיחות החיסון (כן, הוא בטוח), הגיע הזמן להתייחס גם לשאלות הרבות על היום שאחרי. האם החיים שלנו ישובו למסלולם? פרופ' ג'וני גרשוני, מומחה מבית הספר למחקר ביו רפואי ולחקר הסרטן ע"ש שמוניס באוניברסיטת תל אביב, משיב.

ראשית, חשוב להבהיר כי סיכוייו של אדם מחוסן לחלות קטנים בצורה דרמטית לעומת אדם לא מחוסן, ואם בכל זאת יחלה, ככל הנראה המחלה שלו תהיה קלה משמעותית. בשלב זה, עדיין לא ברור האם אדם שיתחסן לא יוכל להידבק בנגיף ולהפיץ נגיפים מבלי שהוא בעצמו יהיה חולה.

האם אחרי חיסון נצטרך להמשיך לעטות מסיכה ולשמור מרחק?

נכון לעכשיו, עושה רושם שכן. עם הזמן, כאשר נלמד יותר ויותר על השפעת החיסונים בכל הנוגע להפצת הנגיף, נקווה שנוכל להיפטר מהחובה לעטות מסיכה, תוך ביטחון שהמחוסנים אינם מהווים מקור להפצת הנגיף. עד אז יש להישמר. יחד עם זאת, ככל שיותר אנשים יתחסנו וניווכח ביתרונותיו של החיסון, נוכל להסתובב ביתר חופשיות וללא כל המגבלות הקיימות כיום.

עוד בוואלה!

החשש מחיסון הקורונה ברור, אבל זו הסיבה שצריך להתחסן

לכתבה המלאה
אישה עוטה מסיכה מסכה בזמן תקופת הקורונה. AP
בינתיים הן נשארות איתנו. אישה עוטה מסיכה מסיכה/AP

האם ילדים מתחת לגיל 12, שלא יחוסנו בשלב ראשון, יוכלו לבקר את הסבים והסבתות שלהם שכן חוסנו?

כאשר סבא וסבתא מתחסנים, הם יכולים לארח את יקיריהם ביתר ביטחון. זאת, בין אם המבקרים התחסנו או לאו, ובין אם הם צעירים או מבוגרים. בסופו של דבר, חיסון הסבים והסבתות יגן עליהם מכל האורחים שמבקרים אותם, ללא קשר לגיל או לקרבה משפחתית. קל וחומר, אם המבקרים יתחסנו אף הם.

יחד עם זאת, כל עוד שאנחנו נמצאים בשלבי הלמידה של החיסון, רצוי עדיין לשמור על כללי ההיגיינה ועטיית המסיכות. במילים אחרות, רצוי להיפגש עם הנכדים, אבל לעשות זאת בצורה מאופקת ומושכלת.

האם ניתן יהיה לאפשר פתיחת אירועי תרבות רק לאנשים שהתחסנו?

ראשית, מדובר בנושא של מדיניות, שלא בתחומי. עם זאת, לעניות דעתי, ככל שיהיו יותר אנשים מוגנים ונושאי "דרכונים ירוקים" (כלומר, מחוסנים) כן יהיה אפשר לפתוח אירועי תרבות לקהל המוגן, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות. ככל שיהיו יותר אזרחים שיתחסנו, זה ישפר משמעותית את איכות החיים של כולנו ויבטיח לנו חזרה לחיים בטוחים ומוגנים מהר יותר.

פרופ' ג'וני גרשוני. דוברות אוניברסיטת תל אביב, אתר רשמי
הוא בטוח יתחסן, ואתם? פרופ' ג'וני גרשוני/אתר רשמי, דוברות אוניברסיטת תל אביב

האם לאחר שנתחסן בעצמנו נוכל לטפל בקרוב משפחה שחלה קורונה?

העובדה היא שגם היום צוותי הרפואה מטפלים בחולי קורונה מבלי שהם עצמם התחסנו, זאת בזכות התנהגות בטוחה של עטיית מסיכות ושמירה על היגיינה. כלומר, ששמירה על כללי ההגנה הללו יעילים כאמצעי שמגן עלינו מפני הדבקה. ברור שאם גם מתחסנים, ההגנה היא פי כמה וכמה יעילה יותר. לכן, האם אני אוכל לטפל ביקרים לי אם יחלו בקורונה? התשובה היא שרצוי עדיין להקפיד על עטיית מסיכות והיגיינה, אולם אפשר יהיה לעשות זאת, מתוך ידיעה שהסיכויים שאדבק קטנים בצורה דרמטית, בזכות החיסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully