וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאכל הזה יכול לחזק את הזרע שלכם תוך 3 חודשים

מחקר מצא שתוספת של מגוון אגוזים לתזונה היומית יכולה לשפר את איכות הזרע של גברים ולהפוך אותם לפוריים יותר. כמה זמן צריך לעשות את זה כדי לראות שינוי ואילו אגוזים מומלצים? הפרטים בפנים

מחקר ישראלי מצא ירידה באיכות הזרע של גברים ברחבי העולם/דוברות האוניברסיטה העברית בירושלים

בסרטון: מחקר ישראלי זיהה מגמת ירידה באיכות הזרע של גברים ברחבי העולם

בשנים האחרונות מצטברים מחקרים שמצביעים על מגמה מדאיגה באיכות ובספירת הזרע של גברים ברחבי העולם. לכן, מחקרים כמו זה שמיד נספר לכם עליו הם חדשות טובות במיוחד.

מחקר חדש מצא קשר בין צריכת אגוזים ובין שיפור באיכות הזרע של גברים. במחקר, שפורסם בכתב העת Andrology, נמצא שגברים שניזונו מתזונה מערבית שגרתית והוסיפו לה תערובת של אגוזים על בסיס יומי למשך תקופה של 14 שבועות הראו שיפור בספירת ותפקודי הזרע שלהם. החוקרים מצאו שהשינוי התזונתי השפיע על האופן שבו התאים שלנו מקדדים את הדנ"א, אך מבלי לשנות את הדנ"א עצמו.

גורמים סביבתיים ואורח חיים סומנו מזמן ככאלה שיש להם השפעה על איכות הזרע, וכפועל יוצא מכך גם על הפוריות. גורמים אלו יכולים לגרום לשינויים בתא על ידי מתילציה של הדנ"א. כלומר, בתהליך זה נוספות קבוצות של מתיל למולקולת הדנ"א, ומשפיעות על הביטוי שלה בגוף - לטוב או לרע. שתיית אלכוהול, שימוש בסמים ועישון - כולם נמצאו כגורמים שהשפיעו בצורה שלילית על ביטוי הדנ"א של הזרע, אולם לגבי השפעתה של תזונה לא היו מספיק מחקרים עם ממצאים מבוססים.

עוד בוואלה!

סומק בלחיים: התבלין הגלילי הכי בריא שיש

לכתבה המלאה
קשיו ושקדים בקערה. ShutterStock
קצת מזה בכל יום, במשך 3 חודשים. קערת אגוזים/ShutterStock

במחקר החדש החוקרים ערכו ניסוי אקראי כדי לבחון האם וכיצד משפיעה צריכה של אגוזים על המתילציה של הדנ"א בתאי זרע. הם העניקו למחקר שלהם את השם FERTINUTS - אגוזי פוריות, בתרגום חופשי. לניסוי גוייסו 72 מתנדבים צעירים, בריאים ולא מעשנים, קבוצת הניסוי שמנתה 48 גברים קיבלה תוספת תזונתית יומית של מגוון אגוזים כמו שקדים, אגוזי לוז ואגוזי מלך. שאר המתנדבים היו בקבוצת הביקורת.

החוקרים השוו את שיעור המתילציה בקרב משתתפי קבוצת הניסוי לזה של קבוצת הביקורת, שלא צרכו אגוזים בתזונתם. ומצאו שהיו 36 אזורים בגנום של הזרע שעברו שינוי משמעותי בתקופת הניסוי בקרב הגברים שקיבלו את תוספת האגוזים לתזונתם. בקבוצת הביקורת לא נצפו שינויים גנטיים או השפעות על הדנ"א של הזרע.

אילוסטרציה. ShutterStock
אזורים מסויימים בגנום של הזרע מגיבים לשינוי התזונתי ומשפרים את ספירת ותפקוד הזרע. תאי זרע/ShutterStock

מחקר שנערך בשנת 2018 כבר הצביע על כך שהוספת מגוון אגוזים לתזונה מערבית ממוצעת עשויה לשפר את איכות הזרע בקרב גברים בריאים בגיל הפוריות, אך המנגנון שיוצר את ההשפעה החיובית הזאת לא היה חלק מהמחקר ההוא. כבר אז העלו החוקרים את הסברה שהשיפור באיכות הזרע הוא תוצאה של פחות פרגמנטציה ושינויים שמתרחשים בזמן תהליך המתילציה של הדנ"א של הזרע.

המחקר החדש מוכיח שאכן ישנם אזורים בגנום של הזרע שמגיבים בעקבות צריכה של אגוזים, משנים את הזרע ומשפרים את הפוריות שלו. מה שעדיין לא ברור זה אילו רכיבים תזונתיים בדיוק שנמצאים בתוך האגוזים גורמים לשיפור באיכות הזרע, אך החוקרים חושדים שלחומצה פולית וגניסטין - שני חומרים שמצויים באגוזים - יש קשר לעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully