וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עוטים מסיכה? זה מה שזה אומר על האופי שלכם

מחקר מברזיל ביקש לבדוק האם קיים קשר בין כל האנשים בלא עוטים מסיכה בציבור. הממצאים שלו הראו כי אכן קיים קשר ברור שנוגע לאופי החברתי שלהם

בסרטון: האם מסיכות בד מגינות מקורונה?/צילום ועריכה: אליס ריבקין וליאור נאור

נדמה שמסיכות כבר הפכו להיות חלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, אבל האמת היא שזה לא המצב אצל כולם. כעת מחקר חדש ניסה לבדוק האם יש קשר בין כל האנשים שלא עוטים מסיכות?

המחקר שנערך בברזיל היה הראשון מסוגו באמריקה הלטינית ובחן למעלה מ-1,500 אנשים בגילאי 18-73. באמצעות שאלון, המדענים ביקשו לזהות את התהודה האפקטיבית של המשתתפים - הדחף שלהם לפעול על פי רגשות שעורר אדם אחר - ושאלו סדרת שאלות אישיות לגבי מידת ההזדהות שלהם עם אמירות מסוימות. הסקר גם שאל על עמידה באמצעי הבלימה של COVID-19 לאורך זמן, כמו למשל עטיית מסיכות.

כאשר נותחו הפרופילים של המשתתפים, זוהו שני דפוסים: פרופיל דפוס אנטי-חברתי שהתנגד לאמצעי הבטיחות הננקטים למניעת COVID-19 ופרופיל של אמפתיה שהוא צייתני יותר.

אזרחי בריטניה, רובם ללא מסיכות, בבר בלונדון בצל העלייה בתחלואת נגיף הקורונה במדינה. 25 בספטמבר 2020. רויטרס
אנטי-חברתיים? אזרחי לונדון יושבים במסעדות ללא מסיכות/רויטרס

הפרופיל האנטי-חברתי נקשר לציונים גבוהים יותר בשאלות האישיות הקשורות ל"חוסר רגישות, רמאות, עוינות, אימפולסיביות, חוסר אחריות, מניפולטיביות ונטילת סיכונים". המחקר מציין כי תכונות א-חברתיות אלה קיימות בדרך כלל אצל אנשים שאובחנו עם הפרעת אישיות אנטיסוציאלית (ASPD). לקבוצה זו היו גם ציונים נמוכים יותר בתהודה רגשית שהיא חיבור בין אנשים. פרופיל דפוס האמפתיה הראה ציונים גבוהים יותר בתהודה רגשית וציונים נמוכים יותר בתכונות הקשורות ל- ASPD.

הצוות שערך את המחקר אמר כי הוא מקווה שהממצאים יסייעו לשכנע את גורמי הבריאות לעשות יותר כדי לחנך אנשים ולהשפיע על דעתם. "באמצעות הקרנות המדגימות עלייה בתכונות אלה [ASPD], ניתן לבצע התערבויות שמטרתן מודעות רבה יותר וכתוצאה מכך עמידה באמצעי הבלימה", הסביר הצוות.

בעוד שהפגנות ברחבי העולם מתרחשות סביב עטיית המסיכות, יעילותן ממשיכה להיות מוכחת במספר גדל והולך של מחקרים. דוח בינלאומי שפורסם בכתב העת היוקרתי The Lancet, שניתח במטא אנליזה נתונים מ-172 מחקרים ב-16 מדינות, מצא כי על ידי עטיית מסיכת פנים יש סיכוי של 3 אחוזים בלבד להידבק בקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully