וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ילדים מתחת לגיל 5 נושאים רמות גבוהות של נגיף הקורונה"

המחקר הבא הפתיע גם אותנו: אחרי רצף מחקרים שקבעו שילדים מדביקים ונדבקים פחות בנגיף הקורונה, מחקר חדש קובע שילדים נושאים לא מעט ממנו בתוך האף שלהם. מה זה אומר בדיוק?

בווידאו: עשרות הורים הפגינו נגד התנהלות הממשלה: דורשים הכרעה בנושא החינוך/צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

המחקרים האחרונים על השפעת נגיף הקורונה על ילדים הציגו תמונה אופטימית למדי לפיה ילדים קטנים פחות נדבקים בנגיף, וגם פחות מדביקים אחרים, אולם מחקר אחד שפורסם בימים האחרונים מטיל ספק בהנחה הזו. לפי המחקר, שפורסם בכתב העת הרפואי JAMA Pediatrics, באפם של ילדים מתחת לגיל חמש שחלו בקורונה יש רמות גבוהות פי 10 עד 100 של חומר גנטי של נגיף הקורונה, לעומת מבוגרים או ילדים גדולים יותר.

מחברי המחקר כתבו כי הממצאים שלהם מעלים את החשד שילדים עלולים להיות מפיצים מרכזיים של מחלת ה- COVID-19 בתוך קהילות. "המחקר שלנו לא נועד להוכיח שילדים צעירים יותר מפיצים את COVID-19 כמו מבוגרים, אבל זו אפשרות", מסרו החוקרים.

האם זה אומר שילדים קטנים כן מדביקים אחרים?

בין התאריכים ה-23 במרץ ל-27 באפריל, החוקרים ביצעו בדיקות מטוש אף ל-145 חולי קורונה בשיקגו שסבלו ממחלה קלה עד בינונית, תוך שבוע מרגע הופעת התסמינים. החולים במחקר חולקו ל-3 קבוצות: 46 ילדים בני פחות מחמש, 51 ילדים בני חמש עד 17 שנים, ו-48 מבוגרים בני 18 עד 65 שנים.

עוד בוואלה!

ילדים אולי לא נדבקים בקורונה, אבל הם משלמים מחיר כבד

לכתבה המלאה

כאמור, צוות החוקרים מצא "כמות גדולה של פי 10 עד פי 100 SARS-CoV-2 בדרכי הנשימה העליונות של ילדים צעירים". האם זה אומר שילדים קטנים מדביקים אחרים בקורונה? זה עדיין לא בטוח, אולם החוקרים ציינו כי בבדיקות מעבדה התגלה שככל שיש נוכחות חזקה יותר של חומר הגנטי של הנגיף - כך הוא נעשה מדבק יותר. גם במחקרי עבר על נגיף ה-RSV התגלה כי ילדים עם עומסים ויראליים גבוהים של הנגיף הנשימתי נוטים יותר להפיץ את המחלה.

בדיקת קורונה של תינוק, מרץ 2020. גיא פרייבס, GettyImages
יש צורך בבדיקות מקיפות יותר. בדיקת קורונה בפעוט/GettyImages, גיא פרייבס

"אם כן, ילדים צעירים יכולים להיות שליחים חשובים בהתפשטות SARS-CoV-2 באוכלוסייה הכללית", כתבו המחברים. הם הוסיפו כי הרגלים של ילדים צעירים, בהם חוסר היגיינה בסיסי ומגע קרוב עם חבריהם למסגרות החינוכיות, מעוררים חשש להפצת מגיפת הקורונה בקרבם.

"זה שהם לא חולים לא אומר שהם לא מדבקים"

ד"ר טיילור הילד-סרגנט, מומחה למחלות זיהומיות בילדים בבית החולים אן ורוברט ה. לורי בשיקגו, שהובילה את המחקר, אמרה כי אמנם המצב עם ילדים מורכב מאוד, מעבר למה שאפשר לבחון בבדיקת מעבדה אחת, אולם אחת המסקנות מהמחקר היא כי "אנחנו לא יכולים להניח שרק בגלל שילדים לא חולים, או לא חולים מאוד, הם לא נושאים את נגיף הקורונה".

המחקר הזה מציג תמונה מדאיגה אך יש לקחת בחשבון שיש בו לא מעט מגבלות. המחקר היה קטן ולא ציין את המוצא האתני או את מין המשתתפים, וגם לא מחלות רקע. כמו כן הבדיקות של החוקרים חיפשו RNA נגיפי - חלקים גנטיים של נגיף הקורונה - ולא את הנגיף החי עצמו. במסגרת מחקר מקיף יותר צריך לגדל נגיף זיהומי מהדגימות האלה, ולא להסתפק בבדיקה של RNA הנגיף. "אני חושדת שזה כנראה יתורגם למשמעות שיש שם גם וירוס ממשי יותר, אבל אנחנו לא יכולים לומר את זה בלי לראות את הנתונים", אמרה לניו יורק טיימס ג'ולייט מוריסון, וירולוגית מאוניברסיטת קליפורניה בריברסייד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully