וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים לא נדבקים בקורונה? תלוי עד איזה גיל

21.7.2020 / 7:58

כבר כתבנו על זה לא מעט, אבל העדויות ממשיכות להגיע, והפעם הן כוללות כוכבית קטנה. מחקר שמגיע מקוריאה מצא כי אומנם ילדים נדבקים פחות בקורונה וגם מדביקים פחות, אבל זה כבר לא תקף לכל הגילאים. מה צריך לדעת?

בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה: השרים דנו בהטלת מגבלות נוספות/צילום: לע"מ

בווידאו: בעקבות העליה בתחלואה נתניהו מבקש הגבלות נוספות

הדיונים סביב ההגבלות הנוספות שמבקש משרד הבריאות עדיין ממשיכים, והורים רבים כוססים את ציפורניהם בהמתנה לגזר הדין הנוגע לסגירת בתי הספר של החופש הגדול, מעונות היום והפעוטונים. אחת הסיבות לכך שעדיין אין החלטה בנושא זה היא שמאז הימים הראשונים של מגיפת הקורונה, מדענים ורשויות בריאות שונות ברחבי העולם אמרו לא פעם שילדים אינם מדבקים ונדבקים באותה מידה כמו מבוגרים. ולמרות שאף אחד עדיין לא יודע מה הסיבה, עדויות חדשות מדרום קוריאה מראות כי גיל הילדים הוא גם גורם חיוני שיש לקחת בחשבון.

המחקר החדש שמגיע מהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן בקוריאה מצביע על כך שילדים גדולים יותר מפיצים את נגיף הקורונה בדומה למבוגרים, גם אם ילדים קטנים יותר לא. צוות המחקר בדק דיווחים שעקבו אחרי חולי קורונה בדרום קוריאה מאז התגלה המקרה הראשון של COVID-19 במדינה ב-20 בינואר, עד 27 במרץ. במהלך חלון הזמנים הזה זוהו 5,706 חולי קורונה.

עוד בוואלה!

דילמת הגל השני: האם יש סיבה להשאיר ילדים בבית?

לכתבה המלאה

החקירות האפידמיולוגיות מצאו 59,073 אנשים שבאו במגע עם מקרים מאושרים אלה, וזה הראה כצפוי, כי אנשים החיים באותו משק בית עם אדם חולה הם בסבירות הגבוהה ביותר לחלות בנגיף. מבין 10,592 מאנשי הקשר הביתיים הללו שנבדקו במחקר, 11.8 אחוז מהאנשים סבלו גם מ- COVID-19, ואילו 1.9 אחוזים בלבד ממקרי התחלואה בנגיף (48,481 אנשים בסך הכל) התרחשו בעקבות מגעים מחוץ לבית.

חזרה לשגרה - תלמידים חוזרים ללימודים, בית ספר שמעוני בגבעתיים, 17 במאי 2020. ראובן קסטרו
קיימים הבדלים בין הגילאים השונים. ילדים שחזרו לשגרת לימודים בקפסולות/ראובן קסטרו

התוצאות הראו גם משהו בלתי צפוי. כשסווגו חולים לפי גיל (0-9, 10-19, 20-29, 30-39, 40-49, 50-59, 60-69, 70-79 ו -80 שנים), משקי בית עם ילדים גדולים יותר ( בני 10-19 שנים) היו עם השיעור הגבוה ביותר של הדבקה לשאר בני המשפחה, כאשר 18.6 אחוזים מהם נדבקו גם הם בנגיף. לעומת זאת, ילדים צעירים (בגילאים 0-9), ככל הנראה, הרבה פחות מדבקים ולפי הממצאים רק 5.3 אחוזים מבני משפחתם נדבקו בנגיף בבית, נתון שהוא פחות ממחצית מהממוצע של 11.8 אחוזים מבין כל קבוצות הגיל, שמרביתן מבוגרים.

החוקרים מכירים במספר מגבלות במחקרם, כולל חולים א-סימפטומטיים שעלולים היו לפספס, וחסרונות בנתונים כתוצאה מהבדלי הבדיקות בין משקי הבית. כמו כן, המחקר לא מגלה לנו כיצד אנשי קשר נדבקים בפועל, מכיוון שאולי בני אותה משפחה בכלל נחשפו לנגיף מחוץ לביתם.

ולמרות זאת, המחקר מוכיח כי ילדים בוגרים ופעוטות ותינוקות אינם בנויים באותה צורה, על אף שכולם נחשבים קטינים. בעקבות הממצאים של המחקר הנוכחי, ושל עוד מחקרים בעלי תוצאות זהות, יתכן וקיים צורך הערכה מחדש לגבי אוכלוסיות אלה שנחשבות בסיכון נמוך לחלות בצורה קשה במחלה, להידבק ולהדביק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully