וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים גילו עוד תסמין לא ידוע של הקורונה

אחרי שנחשפנו לתסמינים שונים של מחלת הקורונה כמו אובדן חוש טעם ובעיות במערכת העיכול, חוקרים חושפים כעת תופעת לוואי נוספת שלא הייתה מוכרת עד כה

בווידאו: חיסון הקורונה של חברת "מודרנה" מציג תוצאות מבטיחות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בווידאו: חיסון קורונה של חברת מודרנה מראה תוצאות חיוביות

אחרי אובדן חוש הטעם, שלשולים וכתמים אדומים על הבהונות, חוקרים מאוניברסיטת קינגס קולג' בלונדון ערכו מחקר שהראה כי פריחה בעור יכולה להיות מנבא משמעותי למחלת COVID-19. במחקר גדול שנערך בקהילה, 8.8 אחוזים מהאנשים שנמצאו חיוביים ל-SARS-CoV-2 דיווחו גם על פריחה בעור.

"תסמינים הקשורים לעור אינם נכללים בתסמינים המוכרים, אף שמטופלים יכולים לאתר אותם בקלות", הסבירו עורכי המחקר. החוקרים הוסיפו כי למרות שפריחות בעור שכיחות הרבה פחות מחום, הן הרבה יותר ספציפיות ונמשכות זמן רב יותר. המאמר טרם עבר ביקורת עמיתים.

במהלך המגיפה של COVID-19 התברר שלמרות שהמחלה היא בעיקר מחלה נשימתית, היא מכוונת גם לאיברים מרובים, כולל העור. כמה מחקרים דיווחו בעבר על אורטיקריה (חרלת) - תגובה אלרגית של הגוף, פריחה מקולופפולרית - שכללה נקודות קטנות שנטו להופיע על פלג גוף עליון, ופריחה בבהונות הרגליים. כל אלה נבעו ככל הנראה מפגיעה בכלי דם המאפיינת את הקורונה. עם זאת, הקשר בין COVID-19 לבין ביטויים בעור היה חלש יותר מאיברים כמו הלב, המעי והמוח.

עוד בוואלה!

עד כמה אנחנו קרובים למציאת תרופה לקורונה?

לכתבה המלאה

במחקר הנוכחי החוקרים השתמשו בנתונים שנלקחו מ-336,847 משתמשים באפליקציית COVID Symptom Study באנגליה בכדי לחקור את הערך האבחוני של פריחות בעור בזיהום SARS-CoV-2. הצוות השתמש גם בנתונים זמינים עבור 11,546 אנשים שהשתתפו בסקר עצמאי בנושא תסמיני עור הקשורים ל- COVID-19.

אישה עם פריחה על הזרוע. ShutterStock
מעלה את הסבירות לאבחון חיובי ב-67 אחוזים. אישה עם פריחה/ShutterStock

מבין 27,157 משתמשי האפליקציות, 2,021 (7.4 אחוזים) היו חיוביים ל- SARS-CoV-2, ו- 25,136 (92.6 אחוזים) היו שליליים. מבין האנשים החיוביים, 178 (8.8 אחוזים) דיווחו על פריחות בעור (138 על פריחות בגוף; 62 פריחות על הפנים ו-22 שסבלו מפריחות בגוף ובפנים), לעומת 1,357 (5.4 אחוזים) מהאנשים שנמצאו שליליים לנגיף ודיווחו על פריחות.

ניתוח האגודה הראה כי נוכחות של פריחות בגוף העלתה את הסבירות להיות חיובים ל-SARS-CoV-2 ב-67 אחוזים. זאת בהשוואה לחום שמגדיל את הסיכויים להמצא חיוביים ל-SARS-CoV-2 ב-47 אחוזים וחום משמש בדרך כלל לצורך בדיקת COVID, מציין הצוות.

בדיקת קורונה בטקסס, ארה"ב. רויטרס
בדיקת קורונה בטקסס/רויטרס

מבין 334,690 משתמשי האפליקציות שלא סיפקו תוצאה של בדיקת מטוש, 17,371 דיווחו על אחד משלושת התסמינים העיקריים (חום, שיעול מתמשך ואובדן חוש טעם). מבין אלה שדיווחו על אחד משלושת הסימפטומים האופייניים, 8.2 אחוזים דיווחו גם על פריחה בעור.

כדי לקבל מידע נוסף על סוג הפריחות, הצוות ניתח נתונים של 11,546 אנשים עם פריחה שהשתתפו בסקר עצמאי בנושא תסמיני עור הקשורים ל-COVID-19. בקרב 694 נשאלים שהיו חיוביים ל-SARS-CoV-2 בבדיקת ספוגית או בבדיקות נוגדנים וסיפקו מידע על תסמינים הקשורים ל- COVID-19, הפריחה הופיעה לפני כל סימפטום אחר ב-17 אחוזים מהמקרים. ב-21 אחוזים מהמקרים, הפריחה הייתה הסימפטום היחיד. החוקרים טוענים כי הממצאים תומכים מאוד בהכללת פריחות בעור כתסמין של COVID-19.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully