וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק חום ושיעול: 6 סימפטומים חדשים לנגיף הקורונה

מידע שנאסף בחודשים האחרונים על חולי קורונה מתחיל לייצר תמונה יותר ודאית לגבי הנגיף שנכנס אל חיינו. בסוף השבוע עדכן המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב את רשימת הסימפטומים של הנגיף, וחוץ מחום ושיעול יבש היא כוללת עוד כמה משתנים

סרטון מסיכה שחר/שחר מלכי

אנחנו כבר כמעט ארבעה חודשים אחרי ההתפרצות של נגיף הקורונה בסין, והמידע שנאסף עליו עדיין ממשיך לזרום. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDC) הוסיף ששה תסמינים חדשים לרשימת הסימנים האפשריים לנגיף הקורונה.

אם בעבר, ה-CDC ציין רק חום, שיעול וקוצר נשימה כתסמינים, כעת הסוכנות מעדכנת את הרשימה כך שתכלול: צמרמורות, רעד חוזר, כאבי שרירים, כאבי ראש, כאב גרון ואובדן טעם או ריח חדש. קוצר נשימה שונה והורחב גם ל"קוצר נשימה או קשיי נשימה".

הרשימה המלאה כעת היא:

חום
שיעול
קוצר נשימה או קשיי נשימה
צמרמורת
טלטולים חוזרים ונשנים מצמרמורת
כאב שרירים
כאב ראש
כאב גרון
אובדן חדש של טעם או ריח

במסמך נכתב כי לעתים קרובות נזלת מופיעה עם COVID-19, אך התעטשויות עדיין אינן סימפטום לנגיף.

"אנשים עם COVID-19 דיווחו על מגוון רחב של תסמינים - החל מתסמינים קלים ועד למחלה קשה", נכתב באתר ה-CDC. על פי הסוכנות, כל אחד מתשעת הסימפטומים שעודכנו יופיע ככל הנראה בין 2-14 ימים לאחר החשיפה לנגיף.

ה-CDC ממליץ לאנשים לפנות מיידית לטיפול רפואי אם הם מפתחים אחד מסימני אזהרת החירום האלה: בעיית נשימה, כאבים או לחץ מתמשך בחזה, בלבול חדש או אפטיות, שפתיים או פנים מכחילות.

אזרחים ממתינים בתור מחוץ לבית מרקחת בגוויאקיל, אקוודור, 23 באפריל 2020. רויטרס
מגוון רחב של סימפטומים. אנשים באקוודור עומדים בתור מחוץ לבית מרקחת/רויטרס

על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, התסמינים השכיחים ביותר הם חום, שיעול יבש ועייפות. "חלק מהמטופלים עשויים לסבול מכאבים וכאבים, גודש באף, כאב גרון או שלשול", נכתב באתר האינטרנט של ארגון הבריאות העולמי. "תסמינים אלה הם בדרך כלל קלים ומתחילים בהדרגה. יש אנשים שנדבקים אך רק סובלים מתסמינים קלים מאוד". מומחים טוענים כי כאבי גוף, כאב גרון ועייפות מתרחשים לעתים עם וירוס הקורונה, אך הם קשורים לעיתים קרובות יותר לשפעת.

בעוד שכ-80 אחוזים מהאנשים מחלימים מהמחלה מבלי להזדקק לטיפול בבית חולים, ארגון הבריאות העולמי מזהיר כי "בערך 1 מכל 5 אנשים הסובלים מ- COVID-19 חולה קשה ומפתח קשיי נשימה". לדברי הארגון, "כל אחד יכול להדבק בנגיף ולחלות ב-COVID-19 בצורה קשה." "אפילו אנשים עם תסמינים קלים מאוד של COVID-19 יכולים להעביר את הנגיף. אנשים בכל הגילאים החווים חום, שיעול וקשיי נשימה צריכים לפנות לקבלת טיפול רפואי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully