וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדה הזו חלתה בקורונה בצורה הקשה ביותר. זה מה שהיא מספרת

ילדה אמריקנית בת 12 חלתה בקורונה, עברה התקף לב, פונתה במסוק וחוברה למכונת הנשמה למשך ימים. היום היא בריאה לגמרי ומספרת כי "מתה וחזרה לחיים", וכי "התחרפנה". בצדק

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מאז פרוץ מגיפת הקורונה יש לא מעט גורמים שטוענים כי מדובר במחלה קלה, לא יותר משפעת. בשלב הזה אנחנו מקוום שרוב הקוראים שלנו יודעים שזה לא המצב, אבל אם אתם עדיין לא משוכנעים - הסיפור הזה יעשה את העבודה.

ג'ולייט דלי, ילדה בת 12 מקובינגטון לואיזיאנה, חלתה בקורונה. הוריה לא חשדו בתחילה כי מדובר בקורונה, אך מצבה הידרדר במהירות, כך לפי סכנות הידיעות AP, שפתיה הכחילו והיא סבלה מכאבי בטן והקאות בלתי פוסקות. לאחר שהגיעה לבית החולים, ג'ולייט סבלה מהתקף לב, והרופאים ניסו להחיות אותה ולהשיבה לחיים במשך שתי דקות שלמות. לאחר שהצליחו לעשות זאת, היא פונתה במסוק לבית חולים גדול ומרכזי יותר, שם הייתה מחוברת במשך ארבעה ימים למכונת הנשמה, ובילתה במצטבר 10 ימים.

לאחר השחרור סיפרה הילדה, שרופאיה הגדירו כחולת קורונה במצב הקשה ביותר שפגשו, כי היא "מתה וחזרה לחיים".

זה בכלל לא נראה כמו קורונה

בשלב הזה כולנו מכירים את תסמיני הקורונה, בעיקרם חום וקשיי נשימה, אך המחלה של ג'ולייט לא נראתה כך. אמה, ג'ניפר, סיפרה ל-AP כי לבתה לא היו בעיות נשימה, אך היא הקיאה וסבלה מכאבי בטן חזקים. ג'ניפר, רדיולוגית במקצועה, חשדה כי בתה סובלת מדלקת התוספתן, אך נבהלה כאשר ראתה שהשפתיים שלה מתחילות להכחיל ושהגפיים שלה קרים. "התפללתי לאלוהים: בבקשה תעזור, בבקשה תעזור לי", סיפרה ג'ניפר.

עוד בוואלה!

איך עובדת התרופה החדשה נגד קורונה?

לכתבה המלאה
ג'ולייט דלי, חולה קורונה בת 12. AP
לא זוכרת את ימי ההנשמה, וטוב שכך. ג'ולייט דלי/AP

כאמור, לאחר הפינוי לבית החולים המקומי ג'ולייט לקתה בהתקף לב. הרופאים ביצעו בה פעולות החייאה כדי להציל את חייה, ואז היא פונתה לבית חולים גדול יותר. ד"ר ג'ייק קליינמהון היה אחד הרופאים שטיפל בה שם במשך 10 ימים, עד ששוחררה ב-15 לאפריל. "ג'ולייט היא אחת הילדות החולות ביותר שטיפלנו בהן במגיפת הקורונה", סיפר, "החדר העליון של לבה לא עבד כראוי עם החדר התחתון, והיא פיתחה כשל איברים רב-מערכתי".

ד"ר קליינמהון הסביר כי ילדים שנדבקים בקורונה לעיתים קרובות סובלים מתסמינים שונים בהשוואה למבוגרים, כמו בעיות הבטן של ג'ולייט, או פריחות במקרים אחרים. לדבריו, ילדים רבים נדבקים במקביל בנגיף נוסף מלבד נגיף הקורונה, וזה היה המקרה אצל ג'ולייט.

יש לציין כי המקרה הזה אינו יוצא דופן במובן הזה, וכי רופאים באנגליה הזהירו בשבוע שעבר כי מצטברים עוד ועוד עדויות על ילדים שחלו בצורה חמורה ופיתחו תסמינים חריגים, חלקם נזקקו אפילו לטיפול נמרץ בשל מה שתואר כ"דלקת רב-מערכתית" בצירוף תסמינים דמויי שפעת. בהתראה שהוציאו שירותי הבריאות באנגליה נכתב כי "ישנו חשש הולך וגדל" מהתפתחות של תסמונת דלקתית הקשורה בנגיף הקורונה בקרב ילדים בבריטניה, או שישנו זיהום משני כלשהו שטרם זוהה, וקשור למקרים אלו, וכי ילדים שמציגים תסמינים דומים צריכים לקבל טיפול דחוף.

היום ג'ולייט כבר בביתה, לבה פועל באופן תקין, והרופאים שלה מאמינים שיהיו לה חיים נורמליים לגמרי. אמה סיפרה כי לאחר שהתעוררה ומצבה התייצב היא בעיקר דאגה מחומר שהפסידה בבית הספר, וכאשר סיפרו לה מה קרה לה בימים ש"פספסה", עיניה נפערו בתדהמה. ג'ניפר הוסיפה כי היא שמחה שג'ולייט לא זוכרת את ארבעת הימים בהם היתה מחוברת למכונת הנשמה, ימים שהיא עצמה "לעולם לא תשכח". לדבריה, "כל מה שהיא זוכרת זה שאבא שלה אמר לה שהיא הולכת לישון, הרופאים ישימו לה צינור בגרון, היא תטוס במסוק ואז תתעורר בבית חולים חדש ואימא תהיה שם". וזה באמת מה שקרה.

"בהתחלה התחרפנתי מזה די הרבה", סיפרה ג'ולייט כששיחזרה את החוויה, וסיפרה שדאגה שאולי יהיו למחלה השפעות מתמשכות על בריאותה. אבל היום, אחרי קצת יותר משבועיים בבית היא בעיקר ילדה בת 12 שרבה עם אחיה בן ה-5 רוצה לחזור לבלות עם החברים שלה, כמו כל הילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully