וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסמונת דלקתית קשה תוקפת ילדים שנדבקו בקורונה

רשויות הבריאות בבריטניה בודקות דיווחים על תסמונת רב מערכתית שפגעה במספר ילדים לאחר שנדבקו בקורונה. הילדים פיתחו מחלה קשה שתסמיניה דומים לתסמונת ההלם הרעלי וחלקם נזקקו לטיפול נמרץ

אביה של בת ה-11 שחלתה בקורונה ומצבה מוגדר קשה/--

בישראל: בת 11 מטבריה מאושפזת במצב קשה לאחר שחלתה בקורונה

רופאים ברחבי בריטניה הוזהרו השבוע מפני תסמונת דלקתית קשה שתוקפת ילדים שנדבקו בנגיף הקורונה. זאת, בעקבות מספר מקרים של ילדים שחלו בצורה חמורה ופיתחו תסמינים חריגים, חלקם נזקקו אפילו לטיפול נמרץ בשל מה שתואר כ"דלקת רב-מערכתית" בצירוף תסמינים דמויי שפעת. חלק מהילדים שחלו, אם כי לא כולם, נבדקו ונמצאו חיוביים לקורונה.

בשלב זה עדיין לא ברור מספרם המדוייק של הילדים שהציגו את התגובה הקשה הזאת - ככל הנראה מדובר על פחות מ-20 מקרים. עם זאת, הם מצאו לנכון להזהיר את הרופאים ברחבי המדינה משום שמדובר במחלה חמורה. סטיבן פואיס, המנהל הרפואי של שירותי הבריאות באנגליה אמר ל-BBC כי "רק בימים האחרונים הפכנו מודעים למחלה חמורה ונדירה שפוגעת בילדים וביקשנו מהמומחים שלנו להתחיל לבדוק את העניין בדחיפות".

בהתראה שהוציאו שירותי הבריאות באנגליה נכתב כי "ישנו חשש הולך וגדל" מהתפתחות של תסמונת דלקתית הקשורה בנגיף הקורונה בקרב ילדים בבריטניה, או שישנו זיהום משני כלשהו שטרם זוהה, וקשור למקרים אלו, וכי ילדים שמציגים תסמינים דומים צריכים לקבל טיפול דחוף.

עוד בוואלה!

"ילדים קטנים פחות מדבקים בקורונה ממבוגרים"

לכתבה המלאה
פעוט מאושפז בטיפול נמרץ ומונשם. ShutterStock
תסמינים חמורים שמזכירים ספסיס או תסמונת הלם רעלי. ילד מונשם בטיפול נמרץ/ShutterStock

הילדים שלקו בתסמונת הם בני גילאים שונים וחלו בצורה קשה עם תסמינים שמזכירים קצת את תסמונת ההלם הרעלי וכוללים חום גבוה, לחץ דם נמוך, פריחה וקשיי נשימה. לחלקם היו גם תסמינים של מערכת העיכול - כאבי בטן, הקאות או שלשולים וגם דלקת בלב ותוצאות חריגות בבדיקות דם. לדברי מומחים, מדובר בסימנים שנהוג לראות כאשר הגוף מותקף בכמה חזיתות בו זמנית וכורע תחת הנטל של לחימה בזיהום כלשהו.

למרות הדיווח החדש הזה, עד כה הנתונים מרחבי העולם הצביעו על כך שמעט מאוד ילדים מפתחים מחלה קשה כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה, למעשה הם האוכלוסייה שנפגעה בצורה הקלה ביותר מהמגיפה.

ילד עוזב את בית הספר מחשש לקורונה בהוואנה, קובה, 23 במרץ 2020. רויטרס
הרשויות בבריטניה סבורות שמספר המקרים נמוך. ילד ברחובות הוואנה קובה עם מסיכה/רויטרס

לדברי ד"ר נזימה פאתן, מומחית לטיפול נמרץ בילדים מקיימברידג', קולגות מספרד ואיטליה מדווחים על מקרים דומים בארצותיהם. "חלק מהילדים פיתחו מצב שנראה כמו ספסיס (אלח דם) והיו להם פריחות. תסמינים שאנחנו רגילים לראות במקרים של תסמונת הלם רעלי או מחלת קוואסאקי (שפוגעת בכלי הדם ובלב). באופן כללי, נראה שילדים עמידים יותר לזיהומי ריאות חמורים שמתפתחים בעקבות זיהום של נגיף הקורונה, ומספר הילדים שאושפזו ביחידות הטיפול הנמרץ הוא יחסית נמוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully