וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מרבית החולים שחוברו למכונת הנשמה בניו יורק מתו

זה אומנם לא המחקר הראשון שמעמיד סימן שאלה על תפקידן של מכונות ההנשמה במחלת ה-COVID-19, אבל הנתונים שלו גורמים לאנשי רפואה לחשוב על דרכי ההתמודדות עם הנגיף הלא מוכר

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בווידאו: בארה"ב מזהירים מפני גל שני של התפרצות בחורף

מכונות ההנשמה נחשבות לקו הטיפול האחרון בחולי הקורונה, אך מחקר חדש שנערך בעיר ניו יורק מצא כי כמעט כל חולי ה-COVID-19 שנזקקו למכונות הנשמה כדי לנשום, מתו.

המחקר שנערך ברשת הבריאות הגדולה ביותר בעיר Northwell Health מצא כי בסך הכל, כ-20 אחוזים מחולי COVID-19 שטופלו, מתו, וכ-88 אחוזים מהאנשים שחוברו למכונות הנשמה מתו. לפי הנתונים שלהם רק 12 אחוזים מהמטופלים במחקר היו זקוקים למכונות הנשמה. אולם המחקר הזה, שפורסם בכתב העת של האיגוד הרפואי האמריקני, מראה עד כמה יכולה להיות קשה מחלת COVID-19 עבור אלה הסובלים ממנה.

הצוות בדק את רישומי הבריאות האלקטרוניים של 5,700 חולים בנגיף הקורונה המאושפזים במרכזי הרשת. תוצאות סופיות היו ידועות עבור 2,634 מהחולים. ממצאי המחקר, כמו רבים לפניו הראו כי אכן רוב האנשים שחולים קשה מנגיף הקורונה סובלים ממחלות רקע. יותר ממחצית, כ-57 אחוזים, סבלו מלחץ דם גבוה, 41 אחוזים סבלו מהשמנת יתר ו-34 אחוזים סבלו מסוכרת. החוקרים כתבו כי "מבין החולים שמתו, הסובלים מסוכרת נדרשו יותר למכונות הנשמה או טיפול מכני פולשני בטיפול נמרץ, לעומת אלה שלא חלו בסוכרת". הם גם אישרו כי גברים נוטים יותר למות מאשר נשים, ואף אחד מתחת לגיל 18 לא מת.

עוד בוואלה!

האם באמת צריך כל כך הרבה מכונות הנשמה?

לכתבה המלאה

תסמיני הזיהום היו לא אחידים. כשליש מכל החולים הופיעו עם חום, 17 אחוזים סבלו מקשיי נשימה וקצת פחות מ-30 אחוזים נזקקו לחמצן נוסף. בממוצע חולים נשלחו הביתה לאחר ארבעה ימים. 14 אחוזים מהחולים טופלו בטיפול נמרץ, 3 אחוזים נזקקו לדיאליזה אינטנסיבית ו-21 אחוזים מתו.

מטופל בטיפול נמרץ. ShutterStock
חולי סוכרת נזקקים יותר למכונות הנשמה. מטופל בטיפול נמרץ/ShutterStock

מכיוון שהנתונים הסופיים היו זמינים רק על כמחצית מהמטופלים, ייתכן שיותר מאלה שחוברו למכונות הנשמה שרדו, אמרו החוקרים - דבר שיוריד את שיעור המתים שעומד כאמור על 88 אחוזים עבור אותה קבוצה. "מחקר זה דיווח על שיעורי תמותה רק עבור חולים עם תוצאות מוגדרות (שחרור או מוות). מחקר ארוך ורחב טווח עשוי למצוא שיעורי תמותה שונים מכיוון שמדובר בנדבקים שונים באזורים שונים", כתב צוות החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully