וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצמרר: בת 90 ויתרה על מכונת הנשמה כדי להציל חולים צעירים

סיפור טראגי של אישה אחת בבלגיה מרגש ומעציב רבים. האישה שהייתה מודעת למחסור הגדול במכונות ההנשמה אמרה לרופאים שטיפלו בה כי היא אינה רוצה שינשימו אותה בצורה מלאכותית, וידאגו לחולים הצעירים. "היו לי כבר חיים טובים", אמרה

צילום: משרד הבריאות, עריכה: שאול אדם

בווידאו: במשרד הבריאות מלמדים אתכם איך לשים מסכות

הסיפורים שמגיעים מרחבי העולם לגבי הקורבנות של נגיף הקורונה הם קורעי לב. סיפור אחד עושה כותרות בכל העולם. חולת קורונה בת 90 מתה בבלגיה לאחר שסירבה להנשמה במכשיר הנשמה וביקשה מהרופאים "לשמור אותו למען הצעירים". הדברים שלה מגיעים בעקבות מחסור עולמי במכונות הנשמה במאבק נגד המחלה שפוגעת בריאות בצורה קשה.

סוזנה הוילארטס, אזרחית בלגית, אושפזה ב-20 במרץ כשמצבה הידרדר במהירות לאחר שנדבקה ב- COVID-19. הוילארטס פנתה לטיפול רפואי לאחר שסבלה מחוסר תיאבון וקוצר נשימה. היא אושפזה בבית חולים שם נמצאה חיובית לנגיף והושמה בבידוד, מה שאומר שבתה לא הורשתה לבקר אותה.

סוזנה הוילארטס. פייסבוק, צילום מסך
עשתה מעשה הירואי. סוזנה הוילארטס/צילום מסך, פייסבוק

לפי הדיווחים, היא אמרה לרופאים בבית החולים: "אני לא רוצה להשתמש בהנשמה מלאכותית. שמרו את המכשיר למטופלים צעירים יותר. היו לי כבר חיים טובים". הוילארטס הלכה לעולמה יומיים לאחר שאושפזה, ב 22 במרץ.

בתה ג'ודית אמרה לעיתון ההולנדי Het Laatste Nieuws: "אני לא יכולה להיפרד ממנה, ואין לי אפילו הזדמנות להשתתף בהלוויה שלה". לדבריה, המשפחה עדיין לא מבינה איך אמם נדבקה בנגיף כשהיא נשארה בבית והקפידה על ההנחיות.

בלגיה רשמה 828 מקרי מוות על פי הנתונים האחרונים, ולמעלה מ-13 אלף נדבקים מאושרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully