וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיף הקורונה דומה לנגיף שגורם לאדמת. וזו בשורה טובה

חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג' סבורים שהחיסון הנפוץ בילדות MMR יכול לעזור בהגנה מפני סיבוכים של נגיף הקורונה, משום שהזיהומים חולקים חלבונים דומים. האם הסיבה שמבוגרים חולים יותר היא שהם לא חוסנו בילדותם?

יו"ר ועדת הקורונה: "יש מחסור במידע אמין אפילו למקבלי ההחלטות"/צילום: ערוץ הכנסת

בסרטון: יו"ר ועדת הקורונה: "יש מחסור במידע אמין אפילו למקבלי ההחלטות"

בימים כתיקונם אנחנו כותבים על החיסון המשולש לחצבת, חזרת ואדמת (MMR) בעיקר ביחס לילדים, ומזכירים להורים כמה חשוב להקפיד על שגרת חיסונים כדי להגן על בריאותם. אבל הפעם החיסונים הנפוצים האלה עולים לסדר היום דווקא ביחס למגיפת הקורונה, הפוגעת בעיקר בזקנים.

מדענים מאוניברסיטת קיימברידג' סבורים כי החיסון MMR עלול להגן על אנשים מפני מחלת COVID-19 קשה, מפני שלנגיף האדמת יש מבנה דומה ל-SARS-CoV-2. הם הצביעו על כך כי האוכלוסייה שנפגעת עתה בעיקר מהנגיף היא אותה אוכלוסייה שלא חוסנה בילדותה, שכן שגרת חיסוני חובה החלה אחרי 1960 (באנגליה, שם נערך המחקר).

החוקרים, שמחקרם - כמו כמעט כמו כל המחקרים שמפורסמים על קורונה - לא עבר ביקורת עמיתים עדיין, כתבו כי "אנו טוענים ש-MMR לא ימנע זיהום בקורונה, אך עשוי להפחית תוצאות חמורות". החוקרים, בראשות פרופסור רובין פרנקלין וד"ר יורגו מודיס, ניתחו את נגיף הקורונה ואת נגיף האדמת והגיעו למסקנה כי הם זהים ב-29 אחוזים. הם ציינו כי יש קווי דמיון ידועים בין נגיפים ממשפחת הקורונה למשפחת הנגיפים פארא-מיקסווירוס paramyxovirus, שכוללת את אלה הגורמים לחצבת, חזרת ואדמת.

עוד בוואלה!

אני רק שאלה: האם מתנגדי החיסונים יעכבו את החיסון לקורונה?

לכתבה המלאה

מסיבה זו, אם מישהו פיתח נוגדנים המסוגלים להילחם באדמת, הם עשויים להיות מסוגלים להילחם באופן חלקי גם בנגיף הקורונה, הסבירו החוקרים. בנוסף, במחקרים שנערכו בעבר התגלה כי מולקולות שנמצאו בנגיף SARS-CoV-2 נקשרו לנוגדני אדמת.

חצבת. GettyImages
חיסון MMR/GettyImages

כדי לאשש את המסקנות שלהם, החוקרים בחנו גם בדיקות דם שבוצעו לחולי קורונה קשים ובינוניים בשני בתי חולים באנגליה. הבדיקות העלו כי אנשים שחלו ב-COVID-19 קשה, פיתחו נוגדנים "לא ספציפיים" שיכולים להגן עליהם גם מפני אדמת. הגילוי הזה חיזק את התיאוריה שלהם בצורה הפוכה - זיהום בווירוס הקורונה יכול להגן על אנשים מפני אדמת ולהיפך.

לצוות המחקר אמנם אין הוכחות כי לחיסון MMR יש השפעה כלשהי על חולי COVID-19, אך לדבריהם התגלית הזו מלמדת כי יש צורך במחקרים נוספים בנושא. "הנתונים הראשוניים שלנו תומכים בהשערה כי חיסון נגד אדמת יכול לספק הגנה מפני סיבוכים אחרי זיהום ב-COVID-19", כתבו החוקרים. הם ציינו כי כדי לקבוע אם קיימת השפעה אפשרית של חיסונים אלה על חולי קורונה, יהיה צורך לדעת את מצב החיסון של חולים צעירים יותר שנדבקו ב-SARS-CoV-2 ואת חומרת המחלה שלהם. "'אם ימצא קשר אצל חולים צעירים יותר, אנו מציעים כי יש לראות בחיסון של קבוצות סיכון עם חיסון MMR כהתערבות מתאימה ובטוחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully